Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Error voor installatie
Error voor installatie
18 dec 2013 17:55
Hallo allemaal,
Nu heb ik al tienstallen Joomla! website geïnstalleerd, maar krijg ik toch een foutmelding die ik niet ken.
De volgende melding verschijnt direct in beeld, voordat ook maar de 1e stap voor de installatie in beeld komt:
Weet iemand hoe ik deze fout kan oplossen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Niels
Nu heb ik al tienstallen Joomla! website geïnstalleerd, maar krijg ik toch een foutmelding die ik niet ken.
De volgende melding verschijnt direct in beeld, voordat ook maar de 1e stap voor de installatie in beeld komt:
Code:
Warning: session_start() [function.session-start]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 823 is not allowed to access /tmp owned by uid 0 in /home/rosuk/domains/ros-uk.com/public_html/new/libraries/joomla/session/session.php on line 658
Fatal error: session_start() [<a href='function.session-start'>function.session-start</a>]: Failed to initialize storage module: files (path: ) in /home/rosuk/domains/ros-uk.com/public_html/new/libraries/joomla/session/session.php on line 658
Weet iemand hoe ik deze fout kan oplossen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Niels
Kijk op
www.joomladocumenten.nl
voor handleidingen en documentaties over Joomla!
- n9iels
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL vriend(in)
-
Error voor installatie
18 dec 2013 18:02
Zo te zien een rechten/eigenaarsprobleem. Jouw uid is 823 en /tmp heeft als eigenaar uid 0 (denk dat dat Apache is). Dus als je een controlepaneel bij je hoster hebt een owner reset uitvoeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Error voor installatie
18 dec 2013 18:08
Ik heb een rest uitgevoerd, dit heeft geen effect. Voorzover ik kan zien in de file manager van DirectAdmin staat de UID niet op apach.
De site staat momenteel in een submap, misschiet dat dat er iets mee heeft te maken?
Groeten,
Niels
De site staat momenteel in een submap, misschiet dat dat er iets mee heeft te maken?
Groeten,
Niels
Kijk op
www.joomladocumenten.nl
voor handleidingen en documentaties over Joomla!
- n9iels
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL vriend(in)
-
Error voor installatie
18 dec 2013 18:13 - 18 dec 2013 18:14
Dan kan je het beste contact met je hoster opnemen. Dit wordt veroorzaakt door dat safe mode aan staat en waarschijnlijk staat dit
niet ingesteld op de server.
Je zou nog kunnen proberen of het werkt als je zelf een map tmp aanmaakt net boven de public_html. Maar ik weet niet zeker of dat werkt.
Code:
session.save_path = "/tmp"
Je zou nog kunnen proberen of het werkt als je zelf een map tmp aanmaakt net boven de public_html. Maar ik weet niet zeker of dat werkt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.639 seconden