Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Joomla lokaal installeren

Joomla lokaal installeren

07 jan 2014 16:00
#1
Ik kreeg de tip om joomla lokaal te installeren zodat ik wat kan puzzelen met verschillende extensies zonder dat mijn website eraan kapot zou kunnen gaan.

Nu lees ik dat ik met Xampp joomla lokaal kan installeren maar waar kan ik dit vinden en wat heb ik nog meer nodig? (lees dingen over mysql enzo???)
Discussie gesloten.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248

Joomla lokaal installeren

07 jan 2014 16:46 - 07 jan 2014 16:47
#2
Dat is zeker mogelijk met Xampp of Wamp maar als alternatief; maak een subdomein bij je hoster aan. Je hebt dan dezelfde mogelijkheden als die met de hoofdsite.
Bij lokaal kan het nogal eens voorkomen dat je niet dezelfde PHP versie hebt of niet dezelfde settings.
Zelf heb ik Wamp geïnstalleerd maar maak er weinig gebruik van.
In zeker zin simpel, installeren en je hebt tevens toegang tot PhP Myadmin om een database te maken. Je kopieert een Joomla versie naar de directory WWW (bij Wamp) en je krijgt via Localhost de mogelijkheid om Joomla te installeren.

Jan
Laatst bewerkt 07 jan 2014 16:47 door jan.
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

Joomla lokaal installeren

08 jan 2014 13:29
#3
Dat Subdomein is inderdaad een heel goed idee! dan kan ik ook lekker testen zonder dat de pc langzamer wordt (op zo'n super goede laptop zit ik niet op dit moment hihi. Bedankt Jan!
Discussie gesloten.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.110 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie