Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Administrator SSL login probleem?

Administrator SSL login probleem?

19 jan 2014 22:59
#13
Ja ik had extensies geïnstalleerd voor het probleem, maar ik ben een
paar dagen alleen maar nieuwe templates gaan testen die ik in Artisteer maak
en kon gewoon inloggen in de backend. Maar vrijdag avond toen ik mijn werk weer
wou oppakken kon ik niet meer inloggen in het beheer gedeelte.
Ik heb ook het installatie pakket eroverheen gekopieerd maar dat help ook niet.

Weet iemand waar ik de php file kan vinden van de inlogpagina van het beheer gedeelte?
Of waar de het pad staat van de inlogbutton, die verwijst me steeds naar een https: pagina en
niet naar een http pagina. En aangezien ik geen SSL gebruik bij mijn provider wordt de https: pagina niet gevonden.
Discussie gesloten.
  • mriessen
  • mriessen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 17

Administrator SSL login probleem?

19 jan 2014 23:07
#14
Het pad naar de inlog button zal je niet verder helpen.

Zoals Astrid al aangaf gebeurd zoiets niet vanzelf. je hebt meer gedaan dan alleen maar templates uitproberen.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.

Administrator SSL login probleem?

19 jan 2014 23:43
#15
Ik heb verder niets aangepast. Maar waar wordt er dan verwezen als ik inlog naar de
beveiligde site? In mijn configuration.php file staat deze optie uit. public $force_ssl = '0';
Dit werkt ook aangezien de website gewoon in een onbeveiligde omgeving wordt getoond.
www.joostenpartners.nl/jploopbaandiensten/
Alleen in de beheer inlogpagina wordt ik verwezen naar een beveiligde site. Dit rijmt toch niet?
Ergen moet deze instelling toch verander kunnen worden in de files?
Discussie gesloten.
  • mriessen
  • mriessen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 17

Administrator SSL login probleem?

19 jan 2014 23:52
#16
Controleer eens of er een .htaccess bestand in de administrator directory staat met daarin zoiets als dit:
Code:
RewriteEngine On RewriteCond %{SERVER_PORT} 80 RewriteCond %{REQUEST_URI} somefolder RewriteRule ^(.*)$ https://www.domain.com/somefolder/$1 [R,L]
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Administrator SSL login probleem?

20 jan 2014 00:00 - 20 jan 2014 10:37
#17
Hallo Peter,

Er staat geen .htaccess bestand in de administrator dir.
Moet deze er staan?

Dit is het error log uit de administrator dir:

[18-Dec-2013 22:51:28 Europe/Berlin] PHP Warning: file_put_contents(/home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/configuration.php) [<a href='function.file-put-contents'>function.file-put-contents</a>]: failed to open stream: Permission denied in /home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 426
[08-Jan-2014 20:53:51 Europe/Berlin] PHP Warning: opendir(/home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/components/com_flexicontact_themes/images) [<a href='function.opendir'>function.opendir</a>]: failed to open dir: No such file or directory in /home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/tmp/install_52cdaccf4705f/flexicontact_theme_white_tiles/install.flexicontact.themes.php on line 153
[16-Jan-2014 22:06:47 Europe/Berlin] PHP Fatal error: Class 'AkeebaGeoipProvider' not found in /home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/administrator/components/com_admintools/controllers/cpanel.php on line 86
[16-Jan-2014 22:07:50 Europe/Berlin] PHP Warning: file_put_contents(/home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/configuration.php) [<a href='function.file-put-contents'>function.file-put-contents</a>]: failed to open stream: Permission denied in /home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 426
[18-Jan-2014 22:06:06 Europe/Berlin] PHP Fatal error: Cannot redeclare JConfig::$force_ssl in /home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/configuration.php on line 69
[18-Jan-2014 22:06:11 Europe/Berlin] PHP Fatal error: Cannot redeclare JConfig::$force_ssl in /home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/configuration.php on line 69
[18-Jan-2014 22:07:30 Europe/Berlin] PHP Fatal error: Cannot redeclare JConfig::$force_ssl in /home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/configuration.php on line 69

Laatst bewerkt 20 jan 2014 10:37 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • mriessen
  • mriessen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 17

Administrator SSL login probleem?

20 jan 2014 00:18
#18
Lijkt er op dat je 2x $force_ssl='0' in je configuration.php hebt staan.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Administrator SSL login probleem?

20 jan 2014 00:32 - 20 jan 2014 00:43
#19
Dit is de configuration.php file

Code:
<?php class JConfig { public $offline = '0'; public $offline_message = 'This site is down for maintenance.<br /> Please check back again soon.'; public $display_offline_message = '1'; public $offline_image = ''; public $sitename = 'JP Loopbaandiensten'; public $editor = 'jce'; public $captcha = '0'; public $list_limit = '20'; public $access = '1'; public $debug = '0'; public $debug_lang = '0'; public $dbtype = 'mysql'; public $host = 'localhost'; public $user = ''; public $password = '.'; public $db = ''; public $dbprefix = 'ixuu_'; public $live_site = ''; public $secret = '0svbxjj2mrumrpgg'; public $gzip = '0'; public $error_reporting = 'default'; public $helpurl = 'http://help.joomla.org/proxy/index.php?option=com_help&keyref=Help{major}{minor}:{keyref}'; public $ftp_host = '127.0.0.1'; public $ftp_port = '21'; public $ftp_user = ''; public $ftp_pass = ''; public $ftp_root = ''; public $ftp_enable = '0'; public $offset = 'UTC'; public $mailonline = '1'; public $mailer = 'mail'; public $mailfrom = 'info@markz.nl'; public $fromname = 'JP Loopbaandiensten'; public $sendmail = '/usr/sbin/sendmail'; public $smtpauth = '0'; public $smtpuser = ''; public $smtppass = ''; public $smtphost = 'localhost'; public $smtpsecure = 'none'; public $smtpport = '25'; public $caching = '0'; public $cache_handler = 'file'; public $cachetime = '15'; public $MetaDesc = 'Loopbaandiensten'; public $MetaKeys = ''; public $MetaTitle = '1'; public $MetaAuthor = '1'; public $MetaVersion = '0'; public $robots = ''; public $sef = '1'; public $sef_rewrite = '0'; public $sef_suffix = '0'; public $unicodeslugs = '0'; public $feed_limit = '10'; public $log_path = '/home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/logs'; public $tmp_path = '/home/joostenp/public_html/jploopbaandiensten/tmp'; public $lifetime = '15'; public $session_handler = 'database'; public $MetaRights = ''; public $sitename_pagetitles = '0'; public $force_ssl = '0'; public $frontediting = '1'; public $feed_email = 'author'; public $cookie_domain = ''; public $cookie_path = ''; public $asset_id = '1'; }

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

Edit Jelle.D: Ik heb het Wachtwoord en de Gebruikersnaam verwijderd, lijkt me niet handig dit openbaar neer te zetten.
Laatst bewerkt 20 jan 2014 00:43 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • mriessen
  • mriessen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 17

Administrator SSL login probleem?

20 jan 2014 19:33
#20
Het volgende komt nog bij mij op:
  • Ik zie dat je admintools gebruikt. In de Pro versie kun je instellen dat HTTPS geforceerd moet worden voor bepaalde URL's, maar dit werkt via .htaccess en dat had je al nagekeken.
  • Kan een andere website op dit domein dit veroorzaken?
  • Heeft je host iets gewijzigd?

Ik heb verder geen ideeën meer behalve deze: Zet een werkende backup terug of test e.e.a. op een ander domein.

Misschien iemand anders nog een idee?
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Administrator SSL login probleem?

21 jan 2014 00:53
#21
Hallo Peter,
Ik heb de sql data base doorzocht en je hebt denk ik gelijk dat het probleem in de admin tools
zit.
Heb de Admin Tools SQL gegevens in een tekstpagina geïmporteerd en loop tegen hetzelfde probleem aan.
Maar hoe kan ik dit component uitschakelen zonder dat ik ben ingelogd in het beheer gedeelte?
Zou dit kunnen door een instelling in de sql database te veranderen? Ik weet nog niet hoe helaas :-(
Ik gebruik geen Admin Pro maar de standaard versie.
Discussie gesloten.
  • mriessen
  • mriessen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 17

Administrator SSL login probleem?

21 jan 2014 00:55
#22
Dank je. Stom had ik niet op gelet. Was weer eens laat geworden zoals nu ;-)
Discussie gesloten.
  • mriessen
  • mriessen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 17

Administrator SSL login probleem?

24 jan 2014 23:24
#23
Is dit inmiddels opgelost?
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.908 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie