Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

malware cleaning tool

malware cleaning tool

19 jun 2026 11:43
Goede morgen
Bestaat er voor Joomla een extensie die Malware kan opsporen en verwijdert?
Voor Wordpress zijn er blijkbaar wel dergelijke tools voor handen.

even de situatie uitgelegd:
We hebben een website voor een locale voetbalploeg, en ineens krijg ik de melding dat alles geblokkeerd is. geen website, geen mail, niets. We zijn zelfs niet meer te vinden op Google.
Dit komt omdat we blijkbaar malware op onze website hebben draaien.
Nu is het mij een raadsel hoe dit er kan opkomen, want de backend is met MFA, en de paar extensies die wij gebruiken, zijn ook meestal betalend.
Het gaat over een zeker bestand "AMP.PHP" in onze public_html folder.  Dit bestand is een Turkse webpagina met een niet te verstane code in.
Feit is dat we natuurlijk dagelijkse backups hebben, maar we niet weten hoe lang dit bestand al aanwezig is. Dus ik vermoed in de laatste weken dat dit al mee in de backup zal zitten.
Echter hebben we zelf niets geinstalleerd van extensies, buiten de gebruikelijke updates van extensies.  Maar ook daar is niets dat een link heeft met een Turkse softwarehuis.

Dus als die AMP.PHP verwijder, weetik nog steeds niet of alles wel clean is.
Daarom zou een eventuele extensie wel praktisch zijn; Dat deze tegen betaling is, daar kan ik allemaal mee leven.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• Seppe
  • Seppe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

malware cleaning tool

19 jun 2026 12:25
Checken op hacks:
mysites.guru
Opschonen:
sucuri.net
Maar je kunt toch in de filemanager van je hosting zien wanneer dat bestand geplaatst is (90% zeker omdat hackers soms ook de datum manipuleren).
Enne......... soms kan je beveiligen wat je wilt, maar hacker vinden toch wel ergens een ingang. Lees daarvoor ook even het laatste artikel op onze homepage.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie