Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Fout in script bij benaderen Systeem -> Algemene Instellingen
20 feb 2014 19:05 - 21 feb 2014 17:30
Beste forumleden,
Hopelijk kan iemand mij helpen. Sinds een aantal dagen krijg ik als ik in de Back-End van mijn joomla 3.1 website naar SYSTEEM -> ALGEMENE INSTELLINGEN toe ga en ik probeer hier zaken te wijzigen of op te slaan de volgende foutmelding:
Kan iemand mij .a.u.b. helpen om dit probleem op te lossen?
Ter informatie ik heb in de tussentijd geen nieuwe extensies gedownload. Sterker nog ik heb helemaal niets gewijzigd. Vandaar ook dat ik deze melding niet kan verklaren.
Een ander detail eerst krijg ik als ik de muis over de titel van een bepaalde instelling bewoog (IN DE ALGEMENE INSTELLINGEN) een tekstballon te zien met verdere informatie, om een of andere reden krijg ik die nu ook niet meer te zien.
Alvast bedankt voor de hulp!
Hopelijk kan iemand mij helpen. Sinds een aantal dagen krijg ik als ik in de Back-End van mijn joomla 3.1 website naar SYSTEEM -> ALGEMENE INSTELLINGEN toe ga en ik probeer hier zaken te wijzigen of op te slaan de volgende foutmelding:
Een script op deze pagina is bezig, of het reageert niet meer. U kunt het script nu stoppen of verdergaan om te zien of het script zal worden voltooid.
Script: http://websitenaam/media/system/js/mootools-core.js:97
Kan iemand mij .a.u.b. helpen om dit probleem op te lossen?
Ter informatie ik heb in de tussentijd geen nieuwe extensies gedownload. Sterker nog ik heb helemaal niets gewijzigd. Vandaar ook dat ik deze melding niet kan verklaren.
Een ander detail eerst krijg ik als ik de muis over de titel van een bepaalde instelling bewoog (IN DE ALGEMENE INSTELLINGEN) een tekstballon te zien met verdere informatie, om een of andere reden krijg ik die nu ook niet meer te zien.
Alvast bedankt voor de hulp!
- tetoad
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
20 feb 2014 20:31 - 20 feb 2014 20:49
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het klinkt een beetje als een probleem binnen de gebruikte browser.
Probeer het eens met een andere browser (Dus Internet Explorer, Firefox of Chrome).
Mocht het met een andere browser wel goed gaan, zorg er dan voor dat je de cache van de browser waar het mee fout gaat goed leeg maakt.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het klinkt een beetje als een probleem binnen de gebruikte browser.
Probeer het eens met een andere browser (Dus Internet Explorer, Firefox of Chrome).
Mocht het met een andere browser wel goed gaan, zorg er dan voor dat je de cache van de browser waar het mee fout gaat goed leeg maakt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
20 feb 2014 20:43 - 20 feb 2014 20:52
Gebruik standaard Firefox. Leeg de cache van de browser voortdurend, dus denk niet dat het probleem daar vandaan komt. Heb meerdere browsers gebruikt, zoals IE10 en Chrome.
Het vreemde is ook dat ik eerder geen last had van deze melding. Eerder is een paar dagen terug. Er is niks veranderd of toegevoegd aan de site.
Edit Jelle. Ik heb je andere post/topic verwijderd omdat crossposting hier verboden is.
Het vreemde is ook dat ik eerder geen last had van deze melding. Eerder is een paar dagen terug. Er is niks veranderd of toegevoegd aan de site.
Edit Jelle. Ik heb je andere post/topic verwijderd omdat crossposting hier verboden is.
- tetoad
- Joomla!NL ontdekker
20 feb 2014 20:54
Je moet sowieso Joomla updaten naar 3.2.2.
En heb je toevallig debug (foutopsporing) aangezet bij algemene instellingen?
En heb je toevallig debug (foutopsporing) aangezet bij algemene instellingen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
21 feb 2014 13:37 - 21 feb 2014 17:29
De melding is inmiddels veranderd in:
Als ik eenmaal in SYSTEEM -> ALGEMENE INSTELLING ben (na heel lang wachten en de browser die eerst vastloopt) zie ik de tabbladen niet meer: website, systeem, server, rechten, tekstfilters
Een script op deze pagina is bezig, of het reageert niet meer. U kunt het script nu stoppen, of u kunt verdergaan om te zien of het script zal worden voltooid.
Script: http://websitenaam/media/jui/js/jquery.min.js:2
Als ik eenmaal in SYSTEEM -> ALGEMENE INSTELLING ben (na heel lang wachten en de browser die eerst vastloopt) zie ik de tabbladen niet meer: website, systeem, server, rechten, tekstfilters
- tetoad
- Joomla!NL ontdekker
21 feb 2014 16:50
Het lijkt mij toch verstandig om te kijken of het ook op een andere computer niet goed gaat.
Afhankelijk van wat daar gebeurt moet je dan verder kijken en kunnen we ons echt richten op de site.
Laat je even weten wat daar uit komt?
P.S. ik neem aan dat je wel de tip van Astrid hebt gevolgd om (als het al lukt) te updaten naar Joomla! 3.2.2
Afhankelijk van wat daar gebeurt moet je dan verder kijken en kunnen we ons echt richten op de site.
Laat je even weten wat daar uit komt?
P.S. ik neem aan dat je wel de tip van Astrid hebt gevolgd om (als het al lukt) te updaten naar Joomla! 3.2.2
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
22 feb 2014 14:10
Bedankt voor jullie snelle support!
De tip van Astrid is lastig toe te passen omdat belangrijke extensies niet compatibel zijn met een nieuwere versie (althans ik twijfel daar sterk aan en durf het risico van een upgrade nu nog niet aan) In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Het frappante is dat ik nooit eerder problemen heb ondervonden op dit gebied. Verder is er niets toegevoegd aan de site. Alle extensies zijn update. Cache wordt geregeld geleegd, van de site en van mijn internet browser.
Ik heb inmiddels getest op een andere computer en in Chrome lijkt alles naar behoren te functioneren.
Maar nogmaals hoe kan dit probleem verklaard worden. Ik zou graag gebruik blijven maken van Firefox zonder dit probleem in de algemene instellingen.
Kan dit het gevolg zijn van een hack? Ik vond elders de suggestie dat dit verklaard kan worden door een niet Joomla default system plug-in. Maar omdat alle plug-ins up to date zijn en ik niet eerder dit probleem heb gehad lijkt dat mij onwaarschijnlijk
De tip van Astrid is lastig toe te passen omdat belangrijke extensies niet compatibel zijn met een nieuwere versie (althans ik twijfel daar sterk aan en durf het risico van een upgrade nu nog niet aan) In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Het frappante is dat ik nooit eerder problemen heb ondervonden op dit gebied. Verder is er niets toegevoegd aan de site. Alle extensies zijn update. Cache wordt geregeld geleegd, van de site en van mijn internet browser.
Ik heb inmiddels getest op een andere computer en in Chrome lijkt alles naar behoren te functioneren.
Maar nogmaals hoe kan dit probleem verklaard worden. Ik zou graag gebruik blijven maken van Firefox zonder dit probleem in de algemene instellingen.
Kan dit het gevolg zijn van een hack? Ik vond elders de suggestie dat dit verklaard kan worden door een niet Joomla default system plug-in. Maar omdat alle plug-ins up to date zijn en ik niet eerder dit probleem heb gehad lijkt dat mij onwaarschijnlijk
- tetoad
- Joomla!NL ontdekker
22 feb 2014 14:16 - 22 feb 2014 14:17Toch zou ik eerst updaten naar 3.2.2 extensies die werken op 3.1 werken ook op 3.2.2De tip van Astrid is lastig toe te passen omdat belangrijke extensies niet compatibel zijn met een nieuwere versie (althans ik twijfel daar sterk aan en durf het risico van een upgrade nu nog niet aan) In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Misschien is je probleem dan ook opgelost.
Er is geen excuus om niet te gaan updaten deze updates zijn echt nodig omdat er in die tijd al meer dan 50 bugs zijn opgelost.
Ook als je niet update zien we je heel vlug met de vraag "ik ben gehackt!" en dan ben je verder van huis.
En altijd een backup maken!!
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.747 seconden