Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Foutmelding HTTP 500

Foutmelding HTTP 500

26 mei 2014 13:14 - 26 mei 2014 13:24
#1
Ik heb gisteren geprobeerd mijn joomla versie 2.5.20 te updaten. Eerst naar 3.2.4 en toen naar 3.3.0. Toen bleek dat de PHP versie van de hosting provider te laag is voor deze versie. Ik kreeg niet de frontend in beeld maar wel een gedeelte van de backend met ook de melding dat de database versie niet juist is. Sommige gedeeltes van de backend waren wel te benaderen maar andere gaven een blanco pagina.
Ik had wel een backup gemaakt en heb geprobeerd deze terug te plaatsen met kickstart en dat is uiteindelijk gelukt tenminste Kickstart gaf aan dat het gelukt was maar zowel de website ( www.svrwa.nl ) als de backend geven nog steeds een blanco scherm. Ik gebruik zelf Firefox daar is het blanco, in IE blijkt deze foutmelding te staan:

Kan de pagina niet weergeven
HTTP 500
Meest waarschijnlijke oorzaken:
•Aan deze website wordt gewerkt.
•De website bevat een programmeerfout.


Ik kan nu helemaal nergens meer bij.

[strike]Ik heb ook nog geprobeerd om de site naar lokaal te halen met Wamp, hiervoor wel opnieuw Joomla 2.5.20 helemaal opnieuw geinstalleerd. Ook dat is gelukt, ik heb de website weer in beeld en kan diverse zaken weer benaderen alleen krijg ik een foutmelding als ik naar de backend wil:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator at admin@example.com to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.
More information about this error may be available in the server error log.
Apache/2.4.9 (Win64) PHP/5.5.12 Server at localhost Port 80
[/strike]
Edit WoodyF4u: Eén vraag per topic. Zie de forumregels.

Wie heeft suggesties voor mij? Ik hoopte eigenlijk om d.m.v. het lokaal neerzetten van de website, deze uiteindelijk weer te kunnen publiceren en daardoor van het probleem af te zijn. Maar zolang ik niet in de backend kan durf ik dit niet zomaar aan.

Groetjes,
Joke de Brons
Laatst bewerkt 26 mei 2014 13:24 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • jdbrons
  • jdbrons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

Foutmelding HTTP 500

26 mei 2014 13:23
#2
Joke,
Heb je bij het terugplaatsen van de back-up deze wel in de juiste map gezet.
Het moet in de root-map van je hostingaccount.
Meestal de map httpdocs, www of public_html.
Als je de back-up in een andere map hebt gezet is een dergelijke error mogelijk.
Zorg ervoor dat zowel de root-map als ook je database leeg zijn voordat je de back-up herstelt met kickstart.php

Graag één vraag per topic. We richten ons hier dus even op je eerste vraag voor de online-versie van je site.
Maak voor het tweede deel even een apart topic aan als je daar behoefte aan hebt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11175

Foutmelding HTTP 500

26 mei 2014 14:21
#3
Beste Wouter,

Dank voor je snelle reactie. Ik had inderdaad niet de httpdocs helemaal leeg gemaakt. Alles werkt weer gelukkig!

Nogmaals dank en ik zal de topic sluiten.
Groeten,

Joke
Discussie gesloten.
  • jdbrons
  • jdbrons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.097 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie