- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Updaten naar versie 3.3.x hoe je eigen site onderzoeken?
01 aug 2014 09:39Hoe kun je nu eigenlijk onderzoeken of je Joomla site update-baar is naar versie 3.3.x.
Joomla zegt soms wel dat er een update is, maar als je die dan uitvoert is het toch mislukt.
Bestaat er geen tool die alle modules en extensies kan onderzoeken op update-baarheid of moet je echt alle sites en makers van
je modules, templates en extensies gaan langslopen... ?
grtz
- The original Stinger
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
01 aug 2014 09:50Wat ik soms wel doe bij witte schermen na een update is in de configuration.php de error_reporting op development zetten. Vaak zie je dan welke extensie dwars ligt en die kan je dan mogelijk of via de backend of keihard via ftp en phpmyadmin verwijderen.
Het blijft echt een beetje trial and error. Soms gaat het vlekkeloos en soms moet je puzzelen.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
01 aug 2014 12:23 - 01 aug 2014 13:32Dit in de backend:
Table 'IDxxxx_xxxx.jos_associations' doesn't exist SQL=ALTER TABLE `jos_associations` ENGINE=InnoDB;
Dit in de frontend:
1054
Unknown column 'ordering' in 'order clause' SQL=SELECT * FROM jos_languages WHERE published=1 ORDER BY ordering ASC
Wat kan de reden hiervan zijn?
Met development krijg ik in de backend ook nog dit te zien:
Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in www/libraries/loader.php on line 225
Als ik deze oplossing probeer administrator/index.php?option=com_installer&view=database krijg ik een witte pagina als ik de error op development zet zie ik dit:
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in www/libraries/loader.php on line 225
Notice: Undefined property: InstallerController::$input in www/administrator/components/com_installer/controller.php on line 39
Fatal error: Call to a member function get() on a non-object in www/administrator/components/com_installer/controller.php on line 39
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
01 aug 2014 12:47 - 01 aug 2014 13:33Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in www/libraries/loader.php on line 225
Deze heb ik al kunnen oplossen door dit te wijzigen:
libraries\joomla\html\parameter.php on line 512
Code:
Code:
Nu nog de twee andere...
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
01 aug 2014 13:22 - 01 aug 2014 13:34My solution finally was:
In the database manually add a new table: jl_postinstall_messages (possibly change first few letters as is necessary)
Then add 3 items in that table:
1. postinstall_message_id
2. extension_id
3. enabled (Ik heb hier wel een boolean van gemaakt leek me logisch maar geen idee of dat correct is)
Maar als ik dan op een link klik van de backend nog steeds deze fouten:
Notice: Undefined property: InstallerController::$input in www/administrator/components/com_installer/controller.php on line 39
Fatal error: Call to a member function get() on a non-object in www/administrator/components/com_installer/controller.php on line 39
en deze op de front-end:
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.Unknown column 'ordering' in 'order clause' SQL=SELECT * FROM jos_languages WHERE published=1 ORDER BY ordering ASC
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
01 aug 2014 13:44Je zou deze query op je database kunnen draaien:
Je workaround in #4 zou niet nodig moeten zijn en is ook onhandig omdat je nooit in core bestanden moet gaan wijzigen. Die zou ik dus weer terugdraaien. Strict standards meldingen zijn overigens niet echt spannend en kan je in principe negeren. Die verdwijnen als je error_reporting weer terugzet.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
01 aug 2014 13:55Ik zal er de volgende keer aandenken om de code tussen tags te plaatsen thx
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
01 aug 2014 14:20Dit werkt maar dan krijg ik een nieuwe melding:
Deze:
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
01 aug 2014 14:24Dat kan ik even niet meer volgen.
sluiten
- Astrid
01 aug 2014 14:33 - 01 aug 2014 15:01Edit Astrid: Ik heb je quote verwijderd, omdat het quoten van een direct voorafgaande reactie niets toevoegt.
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
04 aug 2014 08:20 - 04 aug 2014 08:38Astrid schreef : Heb je wel in je 2.5 site een database reparatie uitgevoerd zonder foutmeldingen te krijgen?
Eventjes terug gezet naar 2.5.24 dit zijn de database foutmeldingen:
Database problemen:
Tabel 'jos_languages' heeft geen kolom 'ordering'. (Van bestand 1.7.0-2011-06-06-2.sql.)
Tabel 'jos_languages' bevat geen index 'idx_ordering'. (Van bestand 1.7.0-2011-06-06-2.sql.)
Tabel 'jos_associations' bestaat niet. (Van bestand 1.7.0-2011-06-06.sql.)
Overige informatie:
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.24.
Update versie (in #__extensions): 2.5.24.
Database driver: mysqli.
63 database wijzigingen controleren geslaagd.
45 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Hoe kun je dit nu deftig oplossen vooraleer je naar 3.3.3 gaat?
Edit: wanneer ik dit toepas zijn alle waarschuwingen ivm problemen wel verdwenen.
Via een tip gevonden:
Database herstellen gedaan:Alle * sql-files verwijderen uit de map:/administrator/components/com_admin/sql/updates/mysql/
(behalve de 2.5.24 file) en daarna cache opschonen
Nu staat de melding
Edit Astrid: Ik heb tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.Databasetabellen structuur is up-to-date.
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.24.
Update versie (in #__extensions): 2.5.24.
Database driver: mysqli.
0 database wijzigingen controleren geslaagd.
1 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
04 aug 2014 08:50Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid