Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 6.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Websites worden traag
Websites worden traag
06 mrt 2026 09:10 - 06 mrt 2026 09:11
Ik heb de laatste tijd dat mijn websites traag worden.
De /administrator-omgeving blijft gewoon snel, maar de site zelf doet er ca. 10 seconden over om een pagina te laden. Ik heb dit zowel met J603 als met J5.43.
Bij mijn sites gebruik ik Astroid Framework, laatste versie (maar als ik die verwijder, lost dat niks op).
De hoster is Hostinger.
De sites lijken uit zichzelf traag te worden, zonder dat er iets geupdate wordt.
Voorbeelden:
www.sonyheritage.com
www.massto.nl
www.sony-walkman.com
Ik heb al geprobeerd Astroid te verwijderen, maar dat lost niks op.
Iemand hier ervaring mee? Is er wat aan de hand met de laatse Joomla versie?
www.sony.onl blijft - vreemd genoeg - snel.
De /administrator-omgeving blijft gewoon snel, maar de site zelf doet er ca. 10 seconden over om een pagina te laden. Ik heb dit zowel met J603 als met J5.43.
Bij mijn sites gebruik ik Astroid Framework, laatste versie (maar als ik die verwijder, lost dat niks op).
De hoster is Hostinger.
De sites lijken uit zichzelf traag te worden, zonder dat er iets geupdate wordt.
Voorbeelden:
www.sonyheritage.com
www.massto.nl
www.sony-walkman.com
Ik heb al geprobeerd Astroid te verwijderen, maar dat lost niks op.
Iemand hier ervaring mee? Is er wat aan de hand met de laatse Joomla versie?
www.sony.onl blijft - vreemd genoeg - snel.
Richard
Laatst bewerkt 06 mrt 2026 09:11 door KR1275.
Discussie gesloten.
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Websites worden traag
06 mrt 2026 11:28
Inderdaad vreemd.
Alle sites draaien zo te zien op dezelfde server.
En ook als ik met pindom een speedtest de reageren ze allemaal ongeveer erven snel.
Maar inderdaad laadt de front-end erg traag.
Heb je al gevraagd of de hoster er zelf een verklaring voor heeft?
Alle sites draaien zo te zien op dezelfde server.
En ook als ik met pindom een speedtest de reageren ze allemaal ongeveer erven snel.
Maar inderdaad laadt de front-end erg traag.
Heb je al gevraagd of de hoster er zelf een verklaring voor heeft?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
| Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Websites worden traag
10 mrt 2026 19:15
Bedankt. Ik zal Hostinger eens vragen of ze weten wat er speelt.
Alle sites, op 1 na, worden niet alleen langzamer, ze frontend verdwijnt op den duur. Ik heb in de tussentijds geen updates uitgevoerd en automatisch updaten staat uit. Nog nooit meegemaakt.
Ik ga op 1 van de sites eens een kale Joomla installatie doen. Om te kijken wat daarmee gebeurt.
Alle sites, op 1 na, worden niet alleen langzamer, ze frontend verdwijnt op den duur. Ik heb in de tussentijds geen updates uitgevoerd en automatisch updaten staat uit. Nog nooit meegemaakt.
Ik ga op 1 van de sites eens een kale Joomla installatie doen. Om te kijken wat daarmee gebeurt.
Richard
Discussie gesloten.
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Websites worden traag
13 mrt 2026 08:42
Ik heb het zelfde probleem en aan de hosting ligt het niet dat was het eerste waar ik aan dacht, gezien ik dus niet de enige ben moet het hem in joomla zitten maarja hoe en waar.
Ook nog geen updates uitgevoerd dus dat kan hem ook niet zijn.
Ook nog geen updates uitgevoerd dus dat kan hem ook niet zijn.
Discussie gesloten.
- Michel52
-
- Nieuw op Joomla!NL
-
Websites worden traag
19 mrt 2026 18:21
Ik kreeg van mijn webhoster het bericht dat er 'schadelijke bestanden' aanwezig waren. Dit is verwijderd, en nu draait het allemaal weer perfect.
Ik heb de toegangsgegevens en wachtwoorden van de database en Joomla backend aangepast. Nu hopen dat het goed blijft gaan. Wellicht was er toch een lek in Joomla of in een extensie? Ik gebruikte de laatste versies.
Ik heb de toegangsgegevens en wachtwoorden van de database en Joomla backend aangepast. Nu hopen dat het goed blijft gaan. Wellicht was er toch een lek in Joomla of in een extensie? Ik gebruikte de laatste versies.
Richard
Discussie gesloten.
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Websites worden traag
19 mrt 2026 19:46Maak je toevallig gebruik van Astroid Framework, zoals ik? Daar schijnt een probleem mee te zijn: mysites.guru/blog/astroid-framework-security-vulnerability/Ik heb het zelfde probleem en aan de hosting ligt het niet dat was het eerste waar ik aan dacht, gezien ik dus niet de enige ben moet het hem in joomla zitten maarja hoe en waar.
Richard
Discussie gesloten.
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Websites worden traag
19 mrt 2026 21:14
Hallo ik heb er geen last van bij mij draaid Astriod 3.3.13 alleen draaid de web site op een synology
hanssnel.nl
Discussie gesloten.
- hanssnel
-
- Nieuw op Joomla!NL
-
Websites worden traag
20 mrt 2026 09:44 - 20 mrt 2026 09:47
Probleem gevonden door jou bericht Richard ook maar eens een scan uitgevoerd.
En het is een flinke probleem geweest bleek later.
De hele server was besmet door een maleware en niet alleen 1 website was besmet maar elke website.
Het hoe het ontstaan is hebben wij geen idee maar wel de bron waar het vandaan kwam gezien op 1 domein het hardnekkig was en met een ftp programma niet weg te krijgen was.
Vandaar uit kwamen er steeds meer problemen doordat elk domein op de zelfde server staat en du vrij spel had.
Na alles helemaal verwijderd te hebben en een schone backup terug te hebben gezet werkt alles weer zoals het moet.
Nu ook maar een Firewall voor joomla aangeschaft
En het is een flinke probleem geweest bleek later.
De hele server was besmet door een maleware en niet alleen 1 website was besmet maar elke website.
Het hoe het ontstaan is hebben wij geen idee maar wel de bron waar het vandaan kwam gezien op 1 domein het hardnekkig was en met een ftp programma niet weg te krijgen was.
Vandaar uit kwamen er steeds meer problemen doordat elk domein op de zelfde server staat en du vrij spel had.
Na alles helemaal verwijderd te hebben en een schone backup terug te hebben gezet werkt alles weer zoals het moet.
Nu ook maar een Firewall voor joomla aangeschaft
Laatst bewerkt 20 mrt 2026 09:47 door Michel52.
Discussie gesloten.
- Michel52
-
- Nieuw op Joomla!NL
-
Websites worden traag
23 mrt 2026 20:43
Fijn dat het is opgelost.
Dan sluiten we deze topic.
Dan sluiten we deze topic.
Groeten, Jelle
| Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.649 seconden