Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost bestanden en mappen niet overschrijfbaar

bestanden en mappen niet overschrijfbaar

08 okt 2014 17:19
Ik werk met Joomla 3.3.6 en template F7 van Zootemplates ( demo.zootemplate.com/#zt-f7 )
Nu heb ik sinds kort rare problemen met het herschrijven van bestanden/mappen. Ze willen namelijk niet meer herschrijven. Ik probeer bijvoorbeeld de CSS van de template te wijzigen, uploaden via WS FTP gaat goed maar het originele bestand blijft bestaan. En ik weet nu eigenlijk niet zo goed of dit een probleem van de server is of van de template.
Ik heb al gekeken naar de CHMOD instellingen, alles staat op 755.

Ik heb net wel een fout ontdekt in het pad naar de logmap, daar miste de l van logs. Ik heb dit nu gewijzigd naar /public/sites/www.sandradeheij.nl/logs. Maar ook dan willen (bijvoorbeeld de CSS of images) niet overschreven worden.

Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik pieker me suf maar kom er niet uit.
Alvast bedankt voor het meedenken!
  • pinomail
  • pinomail's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

08 okt 2014 17:30

uploaden via WS FTP gaat goed maar het originele bestand blijft bestaan.

Weet je zeker dat het uploaden goed is gegaan? Dan staat het aangepaste bestand immers op de server. Te controleren door de wijzigingsdatum en tijd van het bestand te controleren op de server.

Of bedoel je misschien dat de aanpassingen in de CSS niet op de site zichtbaar zijn? Dat zou ook nog veroorzaakt kunnen worden door een caching probleem: cache wissen in je browser en op je site zou dan de oplossing kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

08 okt 2014 17:35

uploaden via WS FTP gaat goed

Krijg je geen melding dan? Ik heb het vermoeden dat het toch iets met serverconfiguratie is. Heb je bij je hoster een controlepaneel waar je de eigenaar van mappen en bestanden kunt controleren/resetten?
Het kan ook nog zijn dat je niet de juiste css bestanden aanpast. Dit soort framework templates zitten best gecompliceerd in elkaar.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

08 okt 2014 17:52
@Peter: de wijzigingsdata van de bestanden zijn veranderd, dus is het uploaden goed gegaan lijkt me...
Verder heb ik de cache van zowel site en browser gewist...geen verandering te zien

@Astrid: ik werk met Firebug, dus zo heb ik het CSS bestand gewijzigd...en ook images. Als ik de bestanden overschreef met WSFTP dan kreeg ik de melding finished.
Mijn hoster is Mijndomein en voor zover ik kan zien hebben ze geen PLESK oid waar ik in kan, ze gebruiken hun eigen systeem hiervoor.

Ik heb op ZOOtemplates.com net al een ticket aangemaakt met de vraag of het ook aan de template kan liggen (je kan het proberen toch?)
Ook heeft een ontwikkelaar van Balbooa.com (voor mijn module 6Gallery) onlangs op mijn server dingen gewijzigd om de module aan de praat te krijgen. Ik heb hem ook al de vraag gestuurd wat hij dan precies gewijzigd heeft op de server.

Nu eerst maar even gaan eten... straks maar weer verder!
  • pinomail
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

08 okt 2014 21:09
Misschien dat je in de verkeerde css bestanden zit.
Als je een link naar je website post en aangeeft wat je wilt wijzigen, dan kunnen de forumleden meekijken.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

09 okt 2014 15:05
@Peter:
Ik heb 2 bestanden toegevoegd. De website is www.sandradeheij.nl . Op dit moment gaat het om de homepage (zie bijlage), met name om de h3 die ik wil veranderen. Firebug zegt dat ik in de volgende CSS moet zijn: sandradeheij.nl/templates/zo2_f7/assets/zo2/css/template.css.
Het stomme is dat ik nu zie dat dit cssbestand de datum van vandaag heeft meegekregen, terwijl ik vandaag nog niets aan mijn website heb veranderd/files heb overschreven.

Ik wil de h3 color veranderen van #2d3d51 naar #72B626. Bij elke overwrite gebeurt dit dus niet, terwijl datum/tijd van file wel veranderd.
Ook wil ik de background image veranderen (background: url("../images/module-title-line.jpg"). Dit bestand is goed overschreven en geeft op de server ook aan dat de kleur van dit bestand is gewijzigd. Maar op de website is dit dus niet zichtbaar.

Ook heb ik het font gewijzigd van Arial naar Helvetica Neue",Helvetica;, maar ook dit wordt niet doorgevoerd op de website. Arial blijft gewoon het standaard font.

Ik heb de website bekeken in meerdere browsers, maar dit geeft hetzelfde beeld.

Schiet mij maar lek, iksnappernixmeervan..... Misschien dat jullie blik mij kan helpen?

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
  • pinomail
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

09 okt 2014 15:12
Wat je eens kunt proberen is om via de backend via templatebeheer de kleur van die h3 te veranderen in template.css en dan kijken of hij wel blijft staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

09 okt 2014 16:23
@Astrid: dat heb ik al geprobeerd, maar na het opslaan bleef alles bij het oude..helaas...
  • pinomail
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

09 okt 2014 16:42 - 09 okt 2014 16:43
Jouw template werkt op een andere manier.

Jij past dingen aan in /templates/zo2_f7/assets/zo2/css/template.css terwijl je het blijkbaar aan moet passen in /templates/zo2_f7/assets/zo2/development/less/template.less

Ik vond dit via Google:

There are a lot of files inside assets/zo2/development/less directory, but pay your attentions to the file template.less, this is the main stylesheet file, where every template's stylesheets is stored. You can modify this file as you need, and Zo2 Framework will check for any changes and compile LESS to CSS if needed.

en deze:

All files inside the assets/zo2/development directory will be copied automatically to the assets/zo2 directory.

Dat zou de vernieuwing van de datum en tijd van het bestand ook verklaren.
zie: docs.zootemplate.com/post/customize#customize-template-less
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

10 okt 2014 11:55
Jemig de pemig....dat heb ik helemaal over het hoofd gezien! Dank Peter voor deze tip! Ik ga er mee aan de slag en gooi het topic dicht.
  • pinomail
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.768 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie