- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Fout gemaakt tijdens updaten naar J3 met Phocagalary
23 feb 2015 14:22Nu werken de pagina's waar verwezen wordt naar Phoca galary dus niet meer, ook niet als ik deze pagina's opnieuw aanmaak.
Heeft iemand tips hoe ik dit weer werkend ga krijgen?
- zyra
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
23 feb 2015 14:33 - 23 feb 2015 14:33Let op: Je Joomla! 3-versie van Phoca Gallery heeft 1 extra tabel. Laat die staan.
Je hebt hiervoor dus wel even (tijdelijk) een testplek nodig waar je de 2.5-site even kunt plaatsen om daarna de tabellen te kunnen exporteren.
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
23 feb 2015 14:44Ik neem aan dat ik de tabellen uit de database moet halen? (Phoca Galary zoeken en dan al die tabellen aanvinken om te backuppen?)
Maar hoe importeer ik die dan in de database van J3?
- zyra
23 feb 2015 15:00Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
23 feb 2015 15:12Romke want ik heb al de nieuwe versie van phoca geinstalleerd staan en kan dus niks meer migreren
- zyra
23 feb 2015 15:15En importeer ze daarna via phpMyAdmin in de nieuwe Joomla! 3-site.
Let op: Maak wel altijd eerst een back-up van Joomla! 3-site voordat je dit soort acties uitvoert.
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
26 feb 2015 11:49Login of registreer om deze te zien.
- zyra
26 feb 2015 11:55Mocht je de code nodig hebben dan zal ik het via PB moeten sturen als dat wel kan tenminste?
- zyra
26 feb 2015 13:04Maar is de prefix van beide sites gelijk?
Anders kan dat de reden zijn dat de import mislukt.
Verder raad ik je aan de tabellen op de nieuwe site eerst te verwijderen en daarna pas de import te starten.
Let op: 1 tabel op je 3.x-site moet je laten staan. Dus even vergelijken. Ik weet zo uit mijn hoofd even niet meer welke dat was, maar dat zie je snel genoeg.
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
26 feb 2015 16:41Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 apr 2015 19:46Omdat ik precies het zelfde zou moeten doen als ik opnieuw zou beginnen met omzetten van J2.5 naar J3.0 heeft het geen zin om opnieuw te starten met omzetten en moet ik hier dus blijkbaar gewoon doorheen.
Is er misschien een nederlandse uitleg of iemand die mij kan helpen met de stappen van het importeren? Ik loop eigenlijk vast bij het volgende stukje:
You need to set your own database prefix. In our examples, the jos_ is used but you should use your own database prefix (be aware, it can be different for both sites, in such case you need to overwrite prefix from backed up old site to prefix used on your new site).
Example:
Joomla! 2.5 used jos_ prefix
Joomla! 3 will use notjos_ prefix
After backup and before importing SQL queries you need to replace all jos_ strings to notjos_ strings in stored backup file. Just open the phocagallery.sql or phocadownload.sql file and replace the prefix by the table names.
All import actions must be done directly after installation of Phoca Gallery (Phoca Download) in Joomla! 3. All Phoca Gallery (Phoca Download) database tables must be empty before importing data from backup file.
Login to your phpMyAdmin application, select Joomla! 3 database.
Phoca Download: If you are exporting/importing Phoca Download data, before importing, you need to empty one table (to avoid conflict). Run this SQL query in your phpMyAdmin:
- zyra
29 apr 2015 20:07Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team