Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost SEF plugin conflict
SEF plugin conflict
18 mei 2016 13:01
Goedemiddag,
Mijn website (bijlage) kon ineens vandaag alleen op de landingspage terecht komen, alle andere menu items leidden naar een oneindige lus.
Vervolgens heb ik na lang zoeken de SEO plugin uitgezet, en zoekmachinevriendelijke url op "nee" gezet.
Al mijn pagina's doen het nu wel, met niet met SEO vriendelijke urls.
hoe kan ik dit weer repareren? Ik heb recent niets geïnstalleerd of geüpdate.
De site werkte verder prima met vriendelijke url's maar ineens dus niet meer...(joomla 3.5.1 en laatste virtuemart)
Groet Marcel
Mijn website (bijlage) kon ineens vandaag alleen op de landingspage terecht komen, alle andere menu items leidden naar een oneindige lus.
Vervolgens heb ik na lang zoeken de SEO plugin uitgezet, en zoekmachinevriendelijke url op "nee" gezet.
Al mijn pagina's doen het nu wel, met niet met SEO vriendelijke urls.
hoe kan ik dit weer repareren? Ik heb recent niets geïnstalleerd of geüpdate.
De site werkte verder prima met vriendelijke url's maar ineens dus niet meer...(joomla 3.5.1 en laatste virtuemart)
Groet Marcel
- Marcel014
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
SEF plugin conflict
18 mei 2016 13:58
Bedoel je de plugin Systeem SEF? Of heb je zelf nog een SEF plugin geinstalleerd? Die hoef je overigens niet uit te zetten, Zoekmachinevriendelijke URL's hoef je ook niet uit te zetten. Alleen URL herschrijven zou dus bij jou een probleem op kunnen leveren. Heeft je hoster misschien iets veranderd? Gebruik je de originele .htaccess?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
SEF plugin conflict
18 mei 2016 14:16
Nee, ik gebruik de originele plugin SEF. alleen heb ik maanden geleden het ht.acces aangepast, maar gaf nooit problemen. Toch denk ik dat daar inderdaad iets niet goed gaat. maar ik heb de originele niet meer..
en je hebt gelijk, url herschrijven uitzetten is voldoende. Maar toch wil ik graag weten hoe ik nu de ïndex.php bij de URL 's wegkrijg.
en je hebt gelijk, url herschrijven uitzetten is voldoende. Maar toch wil ik graag weten hoe ik nu de ïndex.php bij de URL 's wegkrijg.
- Marcel014
- Bekend met Joomla!NL
SEF plugin conflict
18 mei 2016 14:29
De originele zit in elk installatiepakket als htaccess.txt dus die kan je daar gewoon uithalen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
SEF plugin conflict
19 mei 2016 11:09
Dit gedaan, maar geen resultaat. Ook de instellingen aangepast in het htacces bestand, zoals overal beschreven. Herschrijven URL op "ja" geeft dit resultaat:
De pagina verwijst niet op een juiste manier door Firefox heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen.
Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren van cookies.
Iemand nog suggesties?
De pagina verwijst niet op een juiste manier door Firefox heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen.
Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren van cookies.
Iemand nog suggesties?
- Marcel014
- Bekend met Joomla!NL
SEF plugin conflict
19 mei 2016 11:41
Soms werkt het door het in de juiste volgorde te doen.
Dus eerst ervoor zorgen dat de SEF-instellingen bij Algemene instellingen op Nee staan.
Daarna het originele htaccess.txt uploaden naar de rootmap van je website.
Zorg ervoor dat er geen .htaccess meer tussen de bestanden staat. Verwijder die als die er wel staat.
Hernoem daarna het originele htaccess.txt naar .htaccess
Dus punt ervoor en .txt eraf halen.
Daarna bij Algemene instellingen de SEF-instellingen weer op Ja zetten en die Opslaan.
Ik ben benieuwd of het daarna weer werkt.
Dus eerst ervoor zorgen dat de SEF-instellingen bij Algemene instellingen op Nee staan.
Daarna het originele htaccess.txt uploaden naar de rootmap van je website.
Zorg ervoor dat er geen .htaccess meer tussen de bestanden staat. Verwijder die als die er wel staat.
Hernoem daarna het originele htaccess.txt naar .htaccess
Dus punt ervoor en .txt eraf halen.
Daarna bij Algemene instellingen de SEF-instellingen weer op Ja zetten en die Opslaan.
Ik ben benieuwd of het daarna weer werkt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
- Marcel014
- Bekend met Joomla!NL
SEF plugin conflict
19 mei 2016 12:11
Gokje: kijk eens bij inhoudstalen of Nederlands op "Publiek" staat.
In principe hoef je daar niets aan te passen, tenzij je hoster specifieke aanpassingen vereist.Ook de instellingen aangepast in het htacces bestand, zoals overal beschreven
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
SEF plugin conflict
19 mei 2016 12:34
Taaloptie als eerste geprobeerd, htacces instellingen ook. Ik ben nu echt ten einde raad, hebben jullie iets aan de inlog/ftp gegevens?
- Marcel014
- Bekend met Joomla!NL
SEF plugin conflict
19 mei 2016 13:00
Ik zie dat je host bij Mijndomein. Zij hebben (hadden?) wel specifieke
instructies
voor de .htaccess.
En aangezien je site op https draait, moet je dan ook bij live site https ingeven.
En aangezien je site op https draait, moet je dan ook bij live site https ingeven.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
SEF plugin conflict
19 mei 2016 13:24
Ook gedaan, en nu krijg ik bij algemene instellingen in de back end dit: No configuration file found and no installation code available. Exiting...
Het wordt steeds erger
Het wordt steeds erger
- Marcel014
- Bekend met Joomla!NL
SEF plugin conflict
19 mei 2016 13:39 - 19 mei 2016 13:40
ik heb uiteraard ook bij mijndomein dezelfde pagina's bezocht, maar dit is een artikel van 2010...
Nu heb ik een maand geleden via akeeba de laatste back up gedaan, maar volgens mij lijkt het probleem toch bij mijndomein te liggen, maar ondanks uitgezette vraag geen antwoord. Een back up terugplaatsen lijkt mij niet te werken, aangezien ik niets veranderd heb in deze maand? Als hun serverinstellingen veranderd zijn, moeten er toch meer klachten zijn?
(algem.Instell. doet het weer)
Nu heb ik een maand geleden via akeeba de laatste back up gedaan, maar volgens mij lijkt het probleem toch bij mijndomein te liggen, maar ondanks uitgezette vraag geen antwoord. Een back up terugplaatsen lijkt mij niet te werken, aangezien ik niets veranderd heb in deze maand? Als hun serverinstellingen veranderd zijn, moeten er toch meer klachten zijn?
(algem.Instell. doet het weer)
- Marcel014
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.768 seconden