- De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Uploaden vanuit map mislukt
04 jun 2026 00:26 - 04 jun 2026 08:30ik heb een website , protestantsegemeenteblaricum.nl , de site wordt qua content bijgehouden door vast team.
ik moest voor hun een fotogallerij component toevoegen , de Photogallery ( Phocogallery) , component, module, plugin ken ik en wilde deze middels de backend installeren vanuit map/package, ik kreeg de melding :
welnu de tmp folder in de root van de website is aanwezig, met de goede rechten 755There was an error uploading this file to the server.The PHP temporary folder is not set.
zou ook nog de tmp folder buiten de site om kunnen ergens op de server. Las ook wat over de phpini maar kreeg het niet voor elkaardit te fiksen.
ik zit op ressellers level op de server dus kan op admin level en resellers en userslevel de zaken benaderen, middels dedirect admin
site is versie 5.4x up to date, geen ingewikkelde derde partijen.
iemandeen idee ?
met vriendelijke groet Rob Botterblom-Oostveen
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.
- Botteroost
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
04 jun 2026 08:34Wat is de reden dat je op deze manier een extensie installeert? Krijg je dezelfde melding als je installeert via Upload pakketbestand of via Installeren vanaf web? Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze methode nog nooit heb gebruikt, dus weet ook niet of daar toevallig een bug inzit.
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
04 jun 2026 09:36via system - systeeminformatie zag ik dat :
upload_max_filesize 64M
upload_tmp_dir. no value
user_dir. no value
op mijn server is vorige week wat ruimte gemaakt, ik denk dat het daar fout is gegaan. Ik heb nu ook ticket aangemaakt voor de helpdesk van mijn server.
foto’s uploaden vanuit de mediamanager lukt ineens niet meer, wel vanuit artikel.
denk dat het een met ander te maken heeft.
- Botteroost
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
04 jun 2026 09:40 - 04 jun 2026 14:01| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
04 jun 2026 11:51ik had dit ook voorgelegd aan mijn templatemaker, joomlart, en kreeg daar het volgende antwoord:
When you upload an extension package, Joomla first uploads the ZIP file to PHP’s system temporary directory. The error message means PHP cannot find or access its configured temporary directory.I check the System → System Information → PHP Information on your site and see that the upload_tmp_dir is not set yet:
You can update this PHP value in your hosting or reach out your hosting provider for help to setup this.upload_max_filesize 64M
upload_tmp_dir. no value
user_dir. no value
Vandaar dat ik mijn host een ticket heb gegeven.
Als ik het goed begrijp ben jij het er niet mee eens ?
Met vriendelijke groet , Rob
- Botteroost
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
04 jun 2026 14:01Je zou altijd kunnen kijken of het helpt als je het pad ook invult in DA bij je php instellingen.
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
08 jun 2026 14:42en de JCE editor is niet geselcteerd.0 Joomla\Filesystem\File::delete: Failed deleting 6e11b1f042d65cff99cdd96c3a00f3a2
Heeft het een met het ander te maken ? dat vraag ik mij nu af
- Botteroost
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
08 jun 2026 15:14| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
09 jun 2026 18:37dat zou ik zeker doen als ik maar 1 site op die server had maar ben reseller , bij flexwebhosting , beheer dus zelf de serverruimte, managed weliswaar , de CustomBuild/PHP setup
werkt dus niet goed . Ik zal toch echt even geduld moeten hebben. Sinds flexwebhosting een port van Versio is geworden is de service hard achteruit gegaan.
Kan er een spoedticket van maken a 45 euro dan wordt het binnen een uur opgelost , een normale ticket duurt aantal dagen. Maar overweeg zeker om elders mijn server te gaan huren.
gr
Rob
- Botteroost
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-