Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Foutmelding database

Foutmelding database

18 mrt 2020 14:48 - 18 mrt 2020 15:33
#1
Na het updaten van joomla 3.9.15 > 3.9.16 krijg ik een foutmelding i. joomlanl.nl/forum/3-x-installatie-update...abase/edit/164406v.m . de database:

Tabel '****_users' bevat geen index 'idx_username'. (Van bestand 3.9.16-2020-03-04.sql.)


Ook bij Extensies> database zie ik deze fout + nog een andere.

Databaseschema versie (3.9.10-2019-07-09) komt niet overeen met CMS versie (3.9.16-2020-03-04).
Tabel '****_users' bevat geen index 'idx_username'. (Van bestand 3.9.16-2020-03-04.sql.)

Reparatie lukt helaas niet. Ik weet niet wat ik hieraan zou kunnen doen want ik snap niet helemaal waar dit over gaat?
Kan iemand me hierin helpen en me de goede kant op sturen?

gr. Ineke
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 18 mrt 2020 15:33 door Astrid.
  • Ineke_vg
  • Ineke_vg's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 54

Foutmelding database

18 mrt 2020 15:32
#2
Kan het zijn dat die site lang niet geupdate is? Met name de tweede melding baart me zorgen. Vaak is een oplossing om een backup terug te zetten van voor de update. Dan eerst de database te repareren en dan te updaten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37105

Foutmelding database

18 mrt 2020 15:48
#3
Ineke_vg is de update wel voltooid? Of kreeg je een foutmelding tussentijds? Foutmeldingen over indexen en de tabel #__username zijn bekende problemen bij de update naar 3.9.16. In de updatebestanden wordt geprobeerd om de tabel #__users (met alle inlogaccounts) aan te passen en een index te zetten. De index zorgt ervoor dat het niet meer mogelijk is om twee keer dezelfde inlognaam te gebruiken.
Wanneer je gaat updaten en je hebt twee keer dezelfde inlognaam dan krijg je een foutmelding, omdat de index niet gebruikt kan worden. Pas de dubbele gebruikersnamen aan en voer de update opnieuw uit. Waarschijnlijk lukt het dan wel.

In jouw foutmelding staat iets anders, maar het gaat over hetzelfde als op docs.joomla.org/J3.x:Duplicate_usernames_cause_update_issue/nl
  • yolknet
  • yolknet's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52

Foutmelding database

18 mrt 2020 17:29
#4
Er zat inderdaad een dubbele inlognaam tussen, 1x met kleine en 1x met hoofdletter. Dat had nog niet eerder een probleem opgeleverd maar nu dus wel.
Na de account te hebben aangepast kon ik de database wél repareren.

Bedankt voor jullie hulp. (en ik zal voortaan tags gebruiken)
Gr. Ineke
  • Ineke_vg
  • Ineke_vg's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 54
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.921 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie