Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Administrator en ACL onjuist

Administrator en ACL onjuist

29 aug 2020 17:54
#1
Dat heb ik weer.

Ik dacht het ACL te begrijpen, maar blijkbaar dus niet.

Heb een aanpassing gedaan in de ACL voor mijn user (administrator) omdat ik niet bepaalde menu's zag.
Er was een hoog nivo aangevinkt in de hierarchie en omdat het niet werkte heb ik in die branch een dieper nivo aangeklikt.
Was wel de oplossing want nu zie ik de menu's wel, alleen kan ik nu niet meer inloggen als administrator
Hoe krijg ik dit opgelost?

grt Bunnie
___________________________________________________
Groeten,
Frank Nijkamp
www.terrasracers.nl
  • Bunnie
  • Bunnie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Administrator en ACL onjuist

29 aug 2020 19:11
#2
Ern backup terugzetten van voordat je de ACL hebt gewijzigd.
En andere optie zou mogelijk het aanmaken van een nieuwe super gebruiker via phpmyadmin kunnen zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37113

Administrator en ACL onjuist

08 sep 2020 09:53
#3
Kun jij of iemand anders inloggen als super administrator, dan ligt daar wellicht een oplossing om de acl aanpassingen ongedaan te maken en opnieuw te beginnen. Of via phpadmin een tijdelijke super user aanmaken zoals Astrid aangeeft.
Het onzichtbare menu waarover je het hebt wilde je zichtbaar maken en je pastte de acl aan van je eigen account. Ik weet eigenlijk niet of administrators bij machte zijn om de acl aan te passen, ik dacht eerlijk gezegd van niet, dus had je waarschijnlijk al een super administrator account. Ik denk eigenlijk dat je de rechten instellingen bij dat menu had moeten aanpassen ipv de acl van je administrator account. Omdat het dan alleen effect heeft op dat menu en niet op de rechten instellingen van de administrator. Over welke menu's heb je het?
WebsiteMet
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.905 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie