Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Importeren database stopt voortijdig

Importeren database stopt voortijdig

17 feb 2021 17:53 - 17 feb 2021 17:56
#1
Ik heb een raar probleem. Ik maak van de database van de website www.francisus-parochie.nl met Akeeba een backup. Deze sql-file importeer ik in mijn lokale versie van de website. Deze lokale database heb ik eerst leeggemaakt. Het importeren stopt bij het bestand admintools_log en dan krijg ik deze foutmelding:

Code:
Fout Statische analyse: 1 fouten zijn gevonden tijdens de analyse. Onverwacht begin van opdracht. (near "ABDB" at position 3) SQL-query: Kopiëren /**ABDB**/CREATE TABLE `arz3_admintools_log` ( `id` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT, `logdate` datetime NOT NULL, `ip` varchar(40) COLLATE utf8mb4_unicode_ci DEFAULT NULL, `url` varchar(10240) COLLATE utf8mb4_unicode_ci DEFAULT NULL, `reason` enum('other','adminpw','ipwl','ipbl','sqlishield','antispam','wafblacklist','tpone','tmpl','template','muashield','csrfshield','badbehaviour','geoblocking','rfishield','dfishield','uploadshield','xssshield','httpbl','loginfailure','securitycode','external','awayschedule','admindir','sessionshield','nonewadmins','nonewfrontendadmins','configmonitor','phpshield','404shield') COLLATE utf8mb4_unicode_ci DEFAULT NULL, `extradata` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (`id`), UNIQUE KEY `id` (`id`), KEY `#__admintools_log_logdate_reason` (`logdate`,`reason`), KEY `#__admintools_log_logdate_reason` (`logdate`,`reason`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8mb4 COLLATE=utf8mb4_unicode_ci MySQL meldt: Documentatie #1061 - Dubbele zoeksleutel naam '#__admintools_log_logdate_reason'

Echter, als ik de database direct vanuit de live versie bij de hoster exporteer met PHPAdmin, werkt het importeren lokaal wel.
Iemand enig idee waaraan dat kan liggen?

Aanvulling: ik werk met Joomla 3.9.24 / PHP versie 7.4.9 / Akeeba 7.5.3
Laatst bewerkt 17 feb 2021 17:56 door wesselsjan.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 389

Importeren database stopt voortijdig

18 feb 2021 08:56
#2
Ik kan het niet reproduceren. Lijkt wel alsof je een oudere database probeert te importeren, want de query klopt niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Importeren database stopt voortijdig

19 feb 2021 17:16
#3
De oplossing, die eigenlijk geen oplossing is: ik heb de component Admintools verwijderd. Nu werkt het weer goed.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 389

Importeren database stopt voortijdig

19 feb 2021 17:41
#4
Dat is inderdaad geen oplossing. Ik heb daarom opgelost verwijderd en dit draadje gesloten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.837 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie