Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Update naar PHP versie 8.0

Update naar PHP versie 8.0

12 mrt 2022 14:10
#1
Geacht Forum,

Ik heb een J3.10.6 website gekloond en ben op een andere server aan het testen met PHP versie 8.0.16 die ik op de betreffende server heb ingesteld.

In een artikel wordt een module van het soort: "Artikelen - Categorie" aangesproken die filtert op één hoofdcategorie. Die categorie bevat 99 artikelen. De betreffende pagina resulteert in een volkomen blanco pagina.
Als ik uit van die 99 artikelen 38 op "ge-de-publiceerd" zet dan hou ik 61 gepubliceerde over die worden getoond, Zodra het aantal gepubliceerde artikelen groter wordt dan 61 gaat dan krijg ik weer een volkomen blanco pagina.

Ook als in systeeminstellingen de parameter: "Systeemcache" op "UIT - niet cachen" zet geeft dit hetzelfde resultaat: een blanco pagina. Dit is het enige wat er mankeert bij een update van PHP versier 8.0.16. Dit is overigens de meest actuele versie van PHP die door de hoster wordt aangeboden.

Het gaat om de pagina die op de productiewebsite met PHP 7.4.28 wel goed werkt: concertkoorrijswijk.nl/index.php/histori...pertoire-evenementen

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken om dit probleem te kunnen oplossen?
Dank
  • keesZ
  • keesZ's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Update naar PHP versie 8.0

12 mrt 2022 15:12
#2
Wat gebeurt er als je foutopsporing op Maximaal zet?
Krijg je dan behalve die witte pagina ook een foutmelding te zien?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Update naar PHP versie 8.0

12 mrt 2022 16:27
#3
Dat is een goede tip om foutrapportage aan te zetten WoodyF4u:
Code:
Fatal error: Array and string offset access syntax with curly braces is no longer supported in /<< path prefix verwijderd >>/plugins/content/sigplus/metadata.php on line 325

Het zou dus kunnen zijn dat in één van de artikelen een Sigplus fotoalbum geplaatst is die niet goed werkt.

Ik ga op zoek.
  • keesZ
  • keesZ's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Update naar PHP versie 8.0

12 mrt 2022 18:06
#4
De fout werd veroorzaakt door een verouderde versie van Sigplus.
Nieuwste versie geïnstalleerd en de betreffende artikelen aangepast want de syntax is gewijzigd in de pad-aanduiding in de plug-in.

Dank dat ik wederom op het goede spoor ben gezet door dit forum
  • keesZ
  • keesZ's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.924 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie