Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

wijziging MySQL databasename in bestaande website

wijziging MySQL databasename in bestaande website

29 dec 2022 15:36
#1
Bij het verhuizen van de website "harmoniumvereniging.nl" onder Joomla 3.10.11, m.b.v. een Akeeba BUfile stuit ik op het probleem dat bij het definiëren van de database bij de nieuwe provider de bestaande databasenaam "harmoniu_jooml93" vanwege de underscore wordt geweigerd. De nieuwe provider (Antagonist) bevestigt dat hij daar niets aan kan doen. Kan ik die naam in de Akeeba .jpa file aanpassen? Zoniet, hoe kan ik dan de naam bij de huidige provider (Siteground) wijzigen en een nieuwe BU file maken met de nieuwe naam zonder underscore? Kan dat met Phpadmin bij de huidige provider en zo ja, wat moet ik eventueel nog meer aanpassen om de bestaande versie voorlopig nog in de lucht te houden?

wijziging MySQL databasename in bestaande website

29 dec 2022 17:31
#2
Hoi,

wanneer je een full back-up hebt gemaakt in .jpa formaat dan kan je later de naam gewoon veranderen.

Bij je nieuwe hosting maak je gewoon een nieuwe database aan en deze hoeft niet dezelfde naam te hebben als bij je oude hosting.

Daarna upload je de .jpa file + kickstart.php en dan navigeer je naar je url jouwdomein.nl/kickstart.php.
Wanneer je bij het punt bent om database gegevens in te voeren pak je de gegevens erbij van de nieuwe database.

Groetjesss :)
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

wijziging MySQL databasename in bestaande website

29 dec 2022 17:31
#3
Namens het Joomla!NL-team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Een nieuwe back-up bij je oude provider maken is niet nodig.
Zorg dat je bij Antagonist een nieuwr lege datsabase hebt waarvan je ook de gebruikersnaam en wachtwoord weet.
Als je bij Antagonist de Akeeba Backup daar plaatst zal de kickstart-software van Akeeba vragen om het volgende in te vullen:
databasenaam, databasegebruikersnaam en databasegebruikerswachtwoord.
Vul de nieuwe gegevens van je Antagonist-database daar in en je website wordt netjes verder uitgerold op je account bij Antagonist.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169

wijziging MySQL databasename in bestaande website

07 jan 2023 16:06
#4
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel dit even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "Oplossing" te klikken bij de reactie met de juiste oplossing.
Zo nee, geef even aan of dit draadje nog open moet blijven of dat een moderator het kan sluiten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.836 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie