Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Foto's

Foto's

06 aug 2013 16:23
#1
Goedemiddag,

Voor mijn website www.birdsplace.nl ben ik opzoek naar een goede oplossing voor het volgende.

Onder de kwekerij wil ik graag informatie over de aparte vogels neer zetten met natuurlijk foto's van die vogel erbij. Het lijkt mij dan erg mooi als er 1 grote foto op de pagina staat en daar onder dan kleinere foto'tjes en dat wanneer je over de kleine foto's met je muis gaat of er op klikt dat de kleine foto dan in het grote vak word getoond. Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.

Ook wil ik graag een soort blog bij gaan houden met foto's wanneer er jongen zijn. Het zou dan mooi wezen als ik per blog berichtje een soort foto albumpje kan maken en dan met wat kleinere foto'tjes in het bericht kan laten zien. Wanneer er dan op de kleine foto'tjes geklikt wordt mag er een pop-up of iets dergelijks komen waar je de foto's op groot formaat kunt zien.

Op de home pagina zou ik graag een balk willen hebben waarin random de foto's van de vogels verschijnen. Het dan dus de bedoeling dat de foto's van de informatie over de vogels niet hierin verschijnen maar echt alleen de foto's van de vogels zelf

Is hier een extensie voor en zo ja, welke? Ik zie door de bomen het bos niet meer en kan er geen 1 vinden die dit allemaal kan? Verder heb ik nooit met extensies gewerkt dus het zou fijn wezen wanneer hij makkelijk te bedienen is maar wel veel functies heeft (vindt het niet erg om een paar dagen te puzzelen ermee) zolang ik maar genoeg opties heb ook voor de toekomst.

(ps. Bestaat er een extensie die er automatisch voor zorgt dat je foto's bedrukt worden met een copyright naam?)
Discussie gesloten.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248

Foto's

06 aug 2013 20:05
#2
Het is handiger om niet zo veel verschillende vragen in één topic te stellen.
Dat maakt het erg onoverzichtelijk.
De meeste antwoorden vind jij overigens op: extensions.joomla.org/extensions/photos-a-images

Onder de kwekerij wil ik graag informatie over de aparte vogels neer zetten met natuurlijk foto's van die vogel erbij. Het lijkt mij dan erg mooi als er 1 grote foto op de pagina staat en daar onder dan kleinere foto'tjes en dat wanneer je over de kleine foto's met je muis gaat of er op klikt dat de kleine foto dan in het grote vak word getoond. Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.

Die extensie is er wel voor Joomla! 2.5, maar nog niet voor 3.x
Wanneer je nu je site gaat bouwen met 2.5 zijn er meer mogelijkheden.
Pas in de loop van volgens jaar moeten alle extensie-ontwikkelaars hun extensies voor Joomla! 3.x klaar hebben. Dan komt de eerste stable-release voor Joomla! 3 pas uit. Dat wordt dan 3.5
Mocht je eventueel toch nog met 2.5 aan de slag gaan, kijk dan eens naar: Very Simple Image Gallery
Nu nog allen Joomla! 2.5

Ook wil ik graag een soort blog bij gaan houden met foto's wanneer er jongen zijn. Het zou dan mooi wezen als ik per blog berichtje een soort foto albumpje kan maken en dan met wat kleinere foto'tjes in het bericht kan laten zien. Wanneer er dan op de kleine foto'tjes geklikt wordt mag er een pop-up of iets dergelijks komen waar je de foto's op groot formaat kunt zien.

Dat zou ik doen met: sigplus
Geschikt voor Joomla! 2.5 en 3

Op de home pagina zou ik graag een balk willen hebben waarin random de foto's van de vogels verschijnen. Het dan dus de bedoeling dat de foto's van de informatie over de vogels niet hierin verschijnen maar echt alleen de foto's van de vogels zelf

Is hier een extensie voor en zo ja, welke? Ik zie door de bomen het bos niet meer en kan er geen 1 vinden die dit allemaal kan? Verder heb ik nooit met extensies gewerkt dus het zou fijn wezen wanneer hij makkelijk te bedienen is maar wel veel functies heeft (vindt het niet erg om een paar dagen te puzzelen ermee) zolang ik maar genoeg opties heb ook voor de toekomst.

Daarvoor kun je eens kijken naar: Slideshow CK
Geschikt voor Joomla! 2.5 en 3

(ps. Bestaat er een extensie die er automatisch voor zorgt dat je foto's bedrukt worden met een copyright naam?)

Geen ervaring mee, maar kijk eens naar: Nice Watermark


Ik hoop je zo een beetje op weg te hebben geholpen.
Volgens keer graag één vraag per topic.
Wanneer je hier nu voldoende aan hebt, dan nvraag ik je om met een laatste reactie dit topic af te ronden.
Klik op de groene knop Opgelost en je topic is afgesloten.

Maak voor nieuwe vragen over de verschillende extensies daarna dus een nieuw topic per vraag aan.
Succes met de voorbereiding van je site.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

Foto's

06 aug 2013 20:08
#3
Ik dacht het juist goed te doen in 1 topic te zetten voor het geval er 1 extensie zou bestaan voor wat ik graag wil.. Excuses maar hartstikke bedankt voor de hulp. ik ga ermee aan de slag!
Discussie gesloten.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.025 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie