Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost webchat

webchat

02 mrt 2014 13:07
#1
goede dag

ik zal me even voorstellen ik ben erik arends
ik ben sinds korte tijd met joomla bezig een website te maken en dit lukt al aardig

nu krijg ik alles zon beetje ingesteld en op me site en geinstaleerd

maar nu hebben we naast onze site ook een chat
dit is een irc chat op- een eigen server
nu ben ik op zoek naar een webchat die ik op de site kan zetten met login die ik kan linken aan onze irc server

wie kan mij hier mee helpen

zag al wel een paar betaalde chats in de joomla extensions staan maar bij deze staat niet of het gelinkt kan worden naar een bepaalde server dus om er geld in te steken en er dan achter te komen dat het een standalone chat is is ook zonde
  • eaarends
  • eaarends's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

webchat

02 mrt 2014 14:56
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Welke IRC software gebruik je op je server? Je kunt eigen code opnemen in je Joomla website d.m.v. een module aangepaste html. Wellicht kun je de huidige chatsoftware op die manier ook integreren in joomla.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

webchat

02 mrt 2014 19:43
#3
helaas dit gaat dus niet hij moet gelinkt worden met een javabased chat client die ik op de site moet zetten ik heb wel een script gehad waar dit mee ging en nog steeds gaat
alleen ik kan niet meer in de admingedeelde van de website om de html code vandaan te halen anders was dit al opgelost
heb de inlog nog wel maar de beheersite die op e107 was is verdwenen dus kan alleen maar op de home pagina komen en kan de links wel gebruiken maar niet de instellingen

maar goed ja als ik die code terug kon krijgen was het ook opgelost maar kan niets vinden op de internet hoe of wat
dus daarom maar op zoek naar een nieuwe en vaker een backup maken
  • eaarends
  • eaarends's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

webchat

02 mrt 2014 19:58
#4
Welke chatplugin gebruikte je op de e107 website?
Heb je een link naar de chat?
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

webchat

02 mrt 2014 20:46 - 02 mrt 2014 20:48
#5
de website is www.radio-bremar.nl dan de link webchat

en de script onder die link ben ik kwijt geraakt ik kan me wel inloggen op

www.radio-bremar.nl/beheer/admin.php maar daarna kom ik weer op de site terecht en is de beheer niet aanwezig dit door een foutje in de backsite en ik kan dit niet terug zetten

als jij een idee hebt hoe dit terug gezet kan worden ik heb alles geprobeerd backup

en ben alleen die code voor die webchat maar nodig

en plugin geen idee die is een keer voor ons gemaakt en ik moest hem invoeren als html in modules
Laatst bewerkt 02 mrt 2014 20:48 door eaarends.
  • eaarends
  • eaarends's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

webchat

02 mrt 2014 20:56
#6
en nu weet ik dat er wel programma's zijn om de codes te krijgen maar geen idee welke beste is en waar te zoeken dan zo gevorderd ben ik ook weer niet ik ben zelfs bereid om je de inlog te doen van de site als ik de code van die chat er mee af krijg mag jij het ook proberen die site is leeg gehaald vanwege naam verandering dus nieuwe hosting wou alleen die webchat weer gebruiken maar goed als je er niet bij kan dan moet je voor een alternatief gaan
  • eaarends
  • eaarends's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

webchat

03 mrt 2014 00:32 - 03 mrt 2014 10:24
#7
Op je website maak je volgens mij gebruik van Mibbit. misschien dat je hier de benodigde code kunt maken: widgetmanager.mibbit.com/

Ik blijf het wel een vreemd verhaal vinden dat je geen toegang hebt tot de IRC server maar daar wel gebruik van wilt blijven maken. Kun je niet beter helemaal opnieuw een chatbox opzetten?
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 03 mrt 2014 10:24 door Peter.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

webchat

03 mrt 2014 10:07
#8
Hoi,

Wordt door je hoster de benodigde poort voor de IRC chat misschien in de firewall geblokkeerd?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

webchat

03 mrt 2014 11:29 - 03 mrt 2014 11:32
#9
nee nee er word niets geblokeerd voor de chat of wat dan ook ik huur die irc server en daar kunnen wij rooms aanmaken we hebben verder zelf niets met de server te doen dan alleen maar rooms en natuurlijk voledige admin over die server adres irc.djurachat.nl welke widget er toen gebruikt is weet ik niet ik weet alleen dat die voor onze room op onze server adres is aangepast nu als ik op de admin gedeelde van de ouwe site kon komen hoefde ik alleen maar de room daar in te veranderen in de room die we nu gebruiken we zien dit als nieuwe start van ons station
daarom was mijn vraag of er een oplossing voor was eventuweel een andere script of toch een manier om in de beheer van de site te komen als de link ervan niet meer aanwezig is

want ik kan me wel degelijk inloggen op de site beheer maar word dan weer terug gestuurd naar de homepage en kan ik niets aanpassen of beheren
Laatst bewerkt 03 mrt 2014 11:32 door eaarends.
  • eaarends
  • eaarends's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

webchat

03 mrt 2014 13:27
#10
heeft er toevallig iemand een idee hoe ik pjirc werkend krijg in joomla dat zal voor ons ook een oplossing zijn

www.joomlaos.de/Downloads/Joomla_und_Mam...nten/MOSpjirc_2.html
  • eaarends
  • eaarends's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

webchat

03 mrt 2014 17:21
#11
Die is voor Joomla 1.5, dus daar heb je niks aan.
Bedoel je deze link?

Dat is namelijk gewoon een externe link naar een map op de server. Zou nog kunnen dat er in die map /irc een bestandje zit, maar zo te zien geen script in je site.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37107

webchat

03 mrt 2014 22:50 - 04 mrt 2014 08:46
#12
heel erg badankt astrid ik heb het idd gevonden heb het via filezila eraf kunnen halen nu is het een kwestie van aanpassen en natuurlijk op de nieuwe site zetten dat kan ik natuurlijk ook beste met weer met filezila doen [strike]nu had ik een andere vraag nu wou ik een mp3 uploaden naar de site nu merkte ik dat dat niet ging via joomla die zou het bestand niet ondersteunen dit kan ik dit ook met filezila doen of werkt dat dan ook niet????[/strike]
Laatst bewerkt 04 mrt 2014 08:46 door Astrid.
  • eaarends
  • eaarends's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.687 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie