Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
DB replacer
DB replacer
07 dec 2014 15:36
Beste mensen
Wie is bekend met component DB Replacer? Ik ben bezig met de migratie van 2.5 naar 3x. In 2.5 maakte ik gebruik van modalizer plugin. Wanneer je op de foto klikt werd deze in een lightbox vergroot. De class die ik daarbij gebruikte is class="modalizer_link_image" Nu is modalizer gestopt en gaat verder onder de naam modal plugin. Ik heb deze ge-installeerd en ik moet daarbij alle class vervangen. Ik heb enorm veel foto's op de site. Modal geef ons een handig tooltje om in 1 klap alle class te vervangen door middel van component DB Replacer. Ze raden eerst een backup van de site te maken en dat heb ik ook gedaan.
DB Replacer heb ik geopend en kies uit de tabellen "content". Daarna klik ik in de kolom : images aan. Laat hem zoeken op modalizer_link_image" en replace het met modal_link_image. Onderaan het component moet dan een overzicht verschijnen die hij gaat vervangen maar krijg deze niet. Wat doe ik verkeerd? Dit is hetzelfde principe als find en replace.
vrgr
kelderg
Wie is bekend met component DB Replacer? Ik ben bezig met de migratie van 2.5 naar 3x. In 2.5 maakte ik gebruik van modalizer plugin. Wanneer je op de foto klikt werd deze in een lightbox vergroot. De class die ik daarbij gebruikte is class="modalizer_link_image" Nu is modalizer gestopt en gaat verder onder de naam modal plugin. Ik heb deze ge-installeerd en ik moet daarbij alle class vervangen. Ik heb enorm veel foto's op de site. Modal geef ons een handig tooltje om in 1 klap alle class te vervangen door middel van component DB Replacer. Ze raden eerst een backup van de site te maken en dat heb ik ook gedaan.
DB Replacer heb ik geopend en kies uit de tabellen "content". Daarna klik ik in de kolom : images aan. Laat hem zoeken op modalizer_link_image" en replace het met modal_link_image. Onderaan het component moet dan een overzicht verschijnen die hij gaat vervangen maar krijg deze niet. Wat doe ik verkeerd? Dit is hetzelfde principe als find en replace.
vrgr
kelderg
- kelderg
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
DB replacer
07 dec 2014 19:31
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar mocht je hier geen reactie krijgen, vraag het dan op het forum van NoNumber.
Het moet in het Engels, maar de ontwikkelaar (Peter van Westen) biedt prima support op zijn extensies.
Het moet in het Engels, maar de ontwikkelaar (Peter van Westen) biedt prima support op zijn extensies.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
DB replacer
07 dec 2014 20:02
Kies je wel de juiste kolom? Afbeeldingen worden over het algemeen niet "los", maar in de artikeltekst opgeslagen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
DB replacer
07 dec 2014 21:37
Hallo Astrid
Ik kies in tabellen "content" en dan opent zich in "kolommen" een menu en daarin kies ik images.
Het systeem doet niets
vrgr
kelderg
Ik kies in tabellen "content" en dan opent zich in "kolommen" een menu en daarin kies ik images.
Het systeem doet niets
vrgr
kelderg
- kelderg
DB replacer
08 dec 2014 11:04
Nee dat kan kloppen. Geef ik je eerder ook al aan. In de kolom images worden alleen de intro-images en full-text images opgeslagen die je toevoegt via Afbeeldingen en links. En ik denk dat jou afbeeldingen dus gewoon in je artikel staan. Dus dan moet je de kolommen introtext en fulltext hebben.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
DB replacer
08 dec 2014 11:31
Hallo Astrid
Ik ga dit opvolgen zodra ik de migratie heb voltooid, waarbij ik een internal server probleem heb opgelopen. Zie mijn vraag bij migratie 3x
Graag dit open laten staan en voor zover bedankt.
vrgr
kelderg
Ik ga dit opvolgen zodra ik de migratie heb voltooid, waarbij ik een internal server probleem heb opgelopen. Zie mijn vraag bij migratie 3x
Graag dit open laten staan en voor zover bedankt.
vrgr
kelderg
- kelderg
Tijd voor maken pagina: 0.644 seconden