Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost phoca gallery geeft problemen met albums
phoca gallery geeft problemen met albums
12 jan 2015 13:16 - 12 jan 2015 13:18
Hallo, nadat ik een migratie heb gedaan van 2.5 naar 3.x ondervind ik problemen met phoca gallery. Ik heb de mappen et de foto's verwijderd en ook de extensie eraf gehaald. Toen de nieuwste extensie (met thema) opnieuw geïnstalleerd. Via FTP de mappen terug gezet en daarna handmatig de categorien aangemaakt en de desbetreffende albums eraan gelinkt, en thumbnails gegenereerd. Nu is het zo dat op frontend de foto's zo vreemd worden weergegeven. Alsof er een album opstaat die alle albums overschrijft.
Heb de categorien ook op tijdsvolgorde gezet in de backen zodat het nieuwste fotoalbum als eerste gezien wordt maar op frontend wordt dat niet gewijzigd.
Wanneer ik een album open, kan ik ook niet meer terugklikken naar begin-pagina waar de andere albums staan.
Heb alles ingecheckt, cleaning gedaan maar helaas, zonder positief resultaat.
Waar zit de fout?
Heb de categorien ook op tijdsvolgorde gezet in de backen zodat het nieuwste fotoalbum als eerste gezien wordt maar op frontend wordt dat niet gewijzigd.
Wanneer ik een album open, kan ik ook niet meer terugklikken naar begin-pagina waar de andere albums staan.
Heb alles ingecheckt, cleaning gedaan maar helaas, zonder positief resultaat.
Waar zit de fout?
- inef1
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
12 jan 2015 13:22
Hallo,
Zonder link van de site is hier geen antwoord op te geven voor de leden.
Zonder link van de site is hier geen antwoord op te geven voor de leden.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
12 jan 2015 13:32
Sorry, De link is:
www.kleinmerneugter.nl
- inef1
-
12 jan 2015 13:35
Heb je het menu-item ook opnieuw aangemaakt?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
12 jan 2015 14:19
Had ik nog niet gedaan maar net opnieuw item gemaakt maar helaas, nog steeds hetzelfde.
- inef1
-
12 jan 2015 17:08
Lijkt me meer een probleem met het genereren van de thumbnails te zijn. Afbeeldingen zijn er wel, maar in diverse formaten thumbnails.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 jan 2015 17:14
Toch zijn ze allemaal per map gegenereerd door phoca gallery.
- inef1
-
12 jan 2015 17:22
En toch is het zo.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
12 jan 2015 17:53
Ja, ik zie het nu. Vreemd. Ik heb de foto via FTP opnieuw in de gallery gezet. Daarna in backend opnieuw alle categorien aangemaakt en dan per map aangevinkt en thumbnails laten genereren. Hoe kan ik dat oplossen?
- inef1
-
13 jan 2015 09:17
Ik heb alle foto's opnieuw laten genereren door phoca. Het lijkt nu opgelost. Alleen, ik heb de categorien ingedeeld op jaar. Dus begonnen met bijv. 2002_naam-album, 2003_naam-album. Bij de back-end zie je ze nu mooi op jaarvolgorde staan maar het vreemde is, dat dit helemaal geen invloed schijnt te hebben op de front-end. Daar staan alle jaren door elkaar.
En als ik een album aanklik, dan staat boven het album: Artikel - naam album. En ik kan niet meer terug naar de verzameling.
En als ik een album aanklik, dan staat boven het album: Artikel - naam album. En ik kan niet meer terug naar de verzameling.
- inef1
-
13 jan 2015 12:44
Ik zou in ieder geval je menu-item een keer opnieuw aanmaken, je url klopt namelijk niet. Vermoed dat je dan ook van Artikel af bent op de vervolgpagina's. En verder je instellingen van Phoca goed nakijken. Denk dat je nergens ingesteld hebt dat er gesorteerd moet worden op titel oplopend.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
13 jan 2015 13:52
Hoi Astrid, klopt, nadat ik het menu-item opnieuw gemaakt heb, ben ik van die kop met Artikel af en kan terug naar overzicht albums.
Bij de instellingen van Phoca had en heb ik oplopend staan maar dat heeft helaas geen invloed op de frontend.
Bij de instellingen van Phoca had en heb ik oplopend staan maar dat heeft helaas geen invloed op de frontend.
- inef1
-
Tijd voor maken pagina: 0.857 seconden