Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Foutmelding Light Gallery
Foutmelding Light Gallery
18 feb 2015 22:23 - 19 feb 2015 08:03
Goedenavond,
per 31 januari 2014 komen er geen updates meer voor Joomla! 2.5.
Reden voor mij om eindelijk eens over te gaan naar 3.0. Het was zelfs zo erg, dat ik nog niet eens een account had op dit forum.... En dat terwijl ik mezelf altijd als early adapter beschouwde......
In Joomla! 2.5 maakte ik gebruik van Rapidgallery, een simpele plugin waarmee ik het volledige beheer over mijn foto's heb. Voor mij ideaal. Rapidgallery is niet responsive, en met een nieuwe website wil ik het ook meteen goed doen.
Daarom nu Lightgallery ( joompolitan.com/lightgallery.html ) geïnstalleerd. Een simpele plugin die doet wat ie moet doen.
Eerst maar eens een proef met 1 artikel:
drenthe-dakar.nl/index.php/2012-11-06-22...en-3041/tunesie-2013
Nu lijkt hij het wel te doen, hij laad 6 foto's uit de genoemde map, maar geeft ook een foutmelding en moet in totaal 51 foto's laden.
De foutmelding snap ik niet. Er zit een fout in regel 128 van de php-file.
Regel 128:
Iemand enig idee wat dat betekent?
Alvast heel hartelijk dank!
Groeten,
Anja
Gebruikt template:
Nevis (based on gantry)
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
per 31 januari 2014 komen er geen updates meer voor Joomla! 2.5.
Reden voor mij om eindelijk eens over te gaan naar 3.0. Het was zelfs zo erg, dat ik nog niet eens een account had op dit forum.... En dat terwijl ik mezelf altijd als early adapter beschouwde......
In Joomla! 2.5 maakte ik gebruik van Rapidgallery, een simpele plugin waarmee ik het volledige beheer over mijn foto's heb. Voor mij ideaal. Rapidgallery is niet responsive, en met een nieuwe website wil ik het ook meteen goed doen.
Daarom nu Lightgallery ( joompolitan.com/lightgallery.html ) geïnstalleerd. Een simpele plugin die doet wat ie moet doen.
Eerst maar eens een proef met 1 artikel:
drenthe-dakar.nl/index.php/2012-11-06-22...en-3041/tunesie-2013
Nu lijkt hij het wel te doen, hij laad 6 foto's uit de genoemde map, maar geeft ook een foutmelding en moet in totaal 51 foto's laden.
De foutmelding snap ik niet. Er zit een fout in regel 128 van de php-file.
Regel 128:
Code:
127 {
128 $urlstr[] = $currentURL."/".$path."/".$file;
129 }
Alvast heel hartelijk dank!
Groeten,
Anja
Gebruikt template:
Nevis (based on gantry)
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Geen land te ver!
- Drenthe-Dakar
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
19 feb 2015 09:19
Hallo Anja,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Die fout heeft te maken met de instelling m.b.t. open_basedir (Veilige modus). Deze staat aan op de server en die moet uit staan.
Je kunt het beste even contact opnemen met je hoster of via hun faq of help kijken of je dat zelf kunt veranderen.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Die fout heeft te maken met de instelling m.b.t. open_basedir (Veilige modus). Deze staat aan op de server en die moet uit staan.
Je kunt het beste even contact opnemen met je hoster of via hun faq of help kijken of je dat zelf kunt veranderen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
19 feb 2015 20:24
Hallo Astrid,
bedankt voor je reactie, ik heb contact opgenomen met One.com en daar werd me aangeraden de foutmeldingen van de php uit te zetten.
De foutmelding is nu weg, alleen worden er nog steeds maar 6 foto's geladen en geen 51 zoals in de directory staan.
Ook valt me nu pas op dat de slideshow die erboven staat verdwenen is (module Slideshow CK). Als ik deze uitzet wordt het probleem niet opgelost.
Het is fijn dat er geen foutmelding meer is. Maar voel me een beetje van het kastje naar de muur gestuurd door one.....
Ik heb de foutmeldingen weer aangezet, mocht er nog iemand zijn die de oplossing weet, graag.
Geloof dat ik ondertussen toch maar op zoek ga naar een andere extensie.
Groeten,
Anja
bedankt voor je reactie, ik heb contact opgenomen met One.com en daar werd me aangeraden de foutmeldingen van de php uit te zetten.
De foutmelding is nu weg, alleen worden er nog steeds maar 6 foto's geladen en geen 51 zoals in de directory staan.
Ook valt me nu pas op dat de slideshow die erboven staat verdwenen is (module Slideshow CK). Als ik deze uitzet wordt het probleem niet opgelost.
Het is fijn dat er geen foutmelding meer is. Maar voel me een beetje van het kastje naar de muur gestuurd door one.....
Ik heb de foutmeldingen weer aangezet, mocht er nog iemand zijn die de oplossing weet, graag.
Geloof dat ik ondertussen toch maar op zoek ga naar een andere extensie.
Groeten,
Anja
Geen land te ver!
- Drenthe-Dakar
- Nieuw op Joomla!NL
12 mrt 2015 14:15
Even een resume,
het is me niet gelukt e.e.a op te lossen. Na wat zoeken toch besloten SIGplus weer eens te proberen.
Bevalt prima en blijft voorlopig de module die ik gebruik voor het vertonen van foto's.
Groeten,
Anja
het is me niet gelukt e.e.a op te lossen. Na wat zoeken toch besloten SIGplus weer eens te proberen.
Bevalt prima en blijft voorlopig de module die ik gebruik voor het vertonen van foto's.
Groeten,
Anja
Geen land te ver!
- Drenthe-Dakar
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.686 seconden