Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Chronoform5
Chronoform5
26 feb 2015 08:39
Ik heb en formulier met chronoform5 gemaakt in joomla 3.4
Als ik het formulier verzend tijdens het maken van het formulier binnen chronoform
met de TESTFORM button krijg ik het formulier WEL binnen via mijn email.
Doe ik dit op mijn site zelf wordt het formulier NIET verzonden en gebeurt er niets !!
Weet iemand hoe dit kan ??
Groetjes Chris
Als ik het formulier verzend tijdens het maken van het formulier binnen chronoform
met de TESTFORM button krijg ik het formulier WEL binnen via mijn email.
Doe ik dit op mijn site zelf wordt het formulier NIET verzonden en gebeurt er niets !!
Weet iemand hoe dit kan ??
Groetjes Chris
- webber
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Chronoform5
26 feb 2015 08:51
Hallo Chris,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Gebruik je een menu-item van het type chronoforms of gebruik je de contentplugin om je formulier in een artikel te tonen?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Gebruik je een menu-item van het type chronoforms of gebruik je de contentplugin om je formulier in een artikel te tonen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Chronoform5
26 feb 2015 14:20
Hoi Astrid,
Via een menu item ga ik naar Chronoform.
Het hele formulier is af en precies volgens instructie gemaakt van Mindert Maardema.
Als ik het formulier binnen Chronoform test via de button Testform werkt het prima en
wordt het formulier ook verzonden naar mijn emailadres.
Doe ik dit vanaf de website zelf via dit formulier wordt het formulier gewoon niet verzonden.
en blijft gewoon in beeld staan als ik op Verzenden klik ?????
Via een menu item ga ik naar Chronoform.
Het hele formulier is af en precies volgens instructie gemaakt van Mindert Maardema.
Als ik het formulier binnen Chronoform test via de button Testform werkt het prima en
wordt het formulier ook verzonden naar mijn emailadres.
Doe ik dit vanaf de website zelf via dit formulier wordt het formulier gewoon niet verzonden.
en blijft gewoon in beeld staan als ik op Verzenden klik ?????
- webber
- Nieuw op Joomla!NL
Chronoform5
26 feb 2015 16:22
Kijk eens wat er gebeurt als je bij de Action HTML Render Form - Relative URL op No zet. Als het dan nog niet werkt, dan heb je denk ik ergens een javascript conflict.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Chronoform5
27 feb 2015 15:17
Hoi Astrid,
Als ik de Action HTML Render Form - Relative URL op No gebeurt er ook niets !! het maakt dus geen verschil.
Ik heb alle setup acties inmiddels 100x nagelopen en alles staat dacht ik toch goed.
Snap er niks van waarom hij de mail vanuit de Testform wel verstuurd en vanaf de site zelf niet ??
De site is wel in een aparte map geplaatst. Dus de originele nu nog draaiende site (met joomla1.5.24)
zie je op www.johandebes.nl en daaronder hangt de map NIEUW waarin ik werk met Joomla versie 3.4.0
Die zie je dus op www.johandebes.nl/nieuw
Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben??
Groetjes, Chris
Als ik de Action HTML Render Form - Relative URL op No gebeurt er ook niets !! het maakt dus geen verschil.
Ik heb alle setup acties inmiddels 100x nagelopen en alles staat dacht ik toch goed.
Snap er niks van waarom hij de mail vanuit de Testform wel verstuurd en vanaf de site zelf niet ??
De site is wel in een aparte map geplaatst. Dus de originele nu nog draaiende site (met joomla1.5.24)
zie je op www.johandebes.nl en daaronder hangt de map NIEUW waarin ik werk met Joomla versie 3.4.0
Die zie je dus op www.johandebes.nl/nieuw
Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben??
Groetjes, Chris
- webber
- Nieuw op Joomla!NL
Chronoform5
27 feb 2015 15:55
In principe moet het gewoon werken in een submap, dus ik denk niet dat dat de oorzaak is. Zet eens een debugactie onderaan je formulier, misschien dat dat wat meer informatie oplevert.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Chronoform5
27 feb 2015 16:37
Hoi Astrid,
Ik had al een debugactie onderaan het formulier gezet, maar waar kan ik de informatie die dat geeft zien ??
Groet, Chris
Ik had al een debugactie onderaan het formulier gezet, maar waar kan ik de informatie die dat geeft zien ??
Groet, Chris
- webber
- Nieuw op Joomla!NL
Chronoform5
27 feb 2015 16:51
Normaal gesproken onderaan je formulier nadat je op verzenden hebt geklikt, of op de pagina van de Thank You message, maar die heb je niet zo te zien. Vreemd, ik zie hem ook niet bij een test. Kan je even een backup van je formulier maken (rechtsboven staat een knop) en het bestand zippen en als bijlage hier plaatsen? Ik begrijp even niet waarom het niet werkt namelijk. Je server is wat traag, maar dat zou volgens mij niet de oorzaak moeten zijn.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Chronoform5
27 feb 2015 17:57
Hoi Astrid,
Ik heb het formulier ge-backuped, maar hij maakt
je daar iets mee??
Ik heb het formulier ge-backuped, maar hij maakt
je daar iets mee??
- webber
- Nieuw op Joomla!NL
Chronoform5
27 feb 2015 18:08
Ging er iets mis met je reactie?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Chronoform5
27 feb 2015 18:34
Hoi Astrid,
ik had je een back-up gestuurd, maar dat was een Wordpad document van het formulier.
Ik weet niet of je daar iets mee kunt. Ik weet ook niet zo goed hoe er via de back-up knop
een betere back-up van te maken is.
Ik stuur je hierbij als bijlage een html pagina van de debug informatie.
Kun je hier iets uit halen.
Het lijkt wel of er ergens een e-mailadres ontbreekt, maar alles staat toch ingevuld.
ik had je een back-up gestuurd, maar dat was een Wordpad document van het formulier.
Ik weet niet of je daar iets mee kunt. Ik weet ook niet zo goed hoe er via de back-up knop
een betere back-up van te maken is.
Ik stuur je hierbij als bijlage een html pagina van de debug informatie.
Kun je hier iets uit halen.
Het lijkt wel of er ergens een e-mailadres ontbreekt, maar alles staat toch ingevuld.
- webber
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.683 seconden