Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

op zoek naar een extensie voor databeheer

16 apr 2015 22:41
Beste allen,

Ik heb deze situatie:
Ik heb een lijst in exell waar elke lijn voor een gesneuvelde soldaat de voornaam, naam, rang, geboorte en sterfdatum heeft.

Deze gegevens zou ik een joomla site willen inbrengen onder een eigen hoofdlenuitem.
Daaronder komt een overzicht van de kerkhoven en per kerkhof moeten dan de verschillende eenheden komen.

Per eenheid zou dan uiteindelijk een lijst van soldaten moeten worden weergegeven op een pagina.

Bij het aanklikken van een naam zou er dan boven de pagina een 'blad' moeten opengaan met de basis info van de soldaat en een foto van het kruis.
Eventueel een link naar een pagina met extra info {van zo gauw we die hebben}waar ook weer wat foto's bij zouden kunnen.

Ik kreeg al de tip om eens naar zaken als zoo en sobipro te kijken.
Maar als ik die info op de sites van de ontwerper juist begrijp werken die voor heel de site en niet enkel voor dat deel?

Graag jullie mening en eventueel tips.

Ik gebruik nu al een eindje joomla maar dit is de eerste keer dat ik iets van deze omvang zal maken, vandaar dat ik toch even de vraagstel hier.

Tot heden enkel gelezen , first time poster dus.
  • Yoeri
  • Yoeri's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

17 apr 2015 09:16 - 17 apr 2015 09:21
Hallo Yoeri,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Nee hoor, zowel Zoo als Yootheme zijn zelfstandige componenten die je met behulp van een menu-item op de gewenste pagina's kunt tonen.

Als ik ervan uitga dat je eventueel extra velden (kerkhof en eenheid) toe zou kunnen voegen bij de gegevens van de soldaat, dan zou je misschien ook nog gebruik kunnen maken van Community Builder. De lijsten kan je dan m.b.v. CBJuice importeren als csv bestand.

Je zou ook nog naar Fabrik kunnen kijken denk ik.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

17 apr 2015 14:52
heb op de moment op een 3.4 testsite in xampp de flexicontent eens geladen.
zal naar die fabrik ook eens kijken :)

er,zou op termijn een heel deel info over de soldaat in kwestie op zo een pâgina moeten komen.
kerkhof en eenheid zijn ook de menu waar ze onder staan en zouden ook een zoekcriteria moeten worden.

de groep bedenkt steeds maar weer extra's , ik mag altijd maar zoeken hoe het gedaan te krijgen :)
  • Yoeri
  • Yoeri's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.673 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie