- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Hoe kan ik mijn Joomla Scannen op malware
05 mei 2015 12:08Weet iemand van jullie hoe ik dat kan doen? Liefst met een gratis component die betrouwbaar is want zijn advies om alle files op datum en vreemde scripts te controleren gaat mij boven mijn pet.
- Frankyboy
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
05 mei 2015 13:27Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 mei 2015 21:28 - 05 mei 2015 22:29- Frankyboy
- Joomla!NL ontdekker
05 mei 2015 21:34heb je tips waar ik dan op moet letten of ergens een handleiding online hoe je dat doet? Ik voel me een beetje dom maar wil het wel graag goed checken.Dat is wel de beste manier om je site te controleren
- Frankyboy
- Joomla!NL ontdekker
05 mei 2015 22:15 - 05 mei 2015 22:18Het citaat wat jij hier boven neemt is een bevestiging van de actie die je hoster vraagt (scannen op malware, spam & hacks). Astrid geeft dus aan dat scannen de beste manier is, en geeft daarna twee links naar online scanners.
Naar mijn weten, is er on-line geen handleiding of gids. Indien je wel het vermoeden hebt van malware, zou je ook even je eigen computer moeten scannen. Het kan namelijk zo zijn dat de besmetting van je eigen PC komt. Als je PC schoon is, moet je daarna ook je inloggegevens even veranderen (FTP, database, control panel(directadmin, plesk etc.) en indien van toepassing de accounts die je met SSH gebruikt).
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
05 mei 2015 22:45Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
05 mei 2015 23:06Word dit forum ook gescant op foute codes?
Besmet dus.... Mmmm ik ga er in duiken maar dat zal nogbniet meevallen vrees ik.
- Frankyboy
- Joomla!NL ontdekker
07 mei 2015 21:04Subject: Warning: 1000 emails have just been sent by id788487
The id788487 account has just finished sending 1000 emails.
There could be a spammer, the account could be compromised, or just sending more emails than usual.
After some processing of the /etc/virtual/usage/id788487.bytes file, it was found that the highest sender was root@vserver4.wned.nl, at 983 emails.
The top authenticated user was id788487, at 983 emails.
This accounts for 98% of the emails. The higher the value, the more likely this is the source of the emails.
An authenticated username is the user and password value used at smtp time to authenticate with exim for delivery.
The most common path that the messages were sent from is /, at 1001 emails (100%).
The path value may only be of use if it's pointing to that of a User's home directory.
If the path is a system path, it likely means the email was sent through smtp rather than using a script.
This warning was generated because the 1000 email threshold was hit.
================================
Automated Message Generated by DirectAdmin
- Frankyboy
- Joomla!NL ontdekker
07 mei 2015 21:11Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
07 mei 2015 21:45Ik hoopte dat de hoster het me kon zeggen maar ik geloof dat die dat ook niet 123 kan.
Iemand een idee hoe dat te achterhalen is?
- Frankyboy
- Joomla!NL ontdekker
07 mei 2015 22:14 - 07 mei 2015 22:15Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
07 mei 2015 22:39 - 08 mei 2015 11:07Maar mij zegt het nog niet door wie, aan wie en met welke inhoud helaas.
Twee soorten, steeds één van 781 B en één 1,16 KB verder allemaal gelijk op die laatste ID na.
Time - Sender Authentication - Sender Host - Size - Destination Path - ID
May 7 11:37 - root@*****.nl - id788487 - 781 B - mijnID@*****.nl - / -1YqIEn-0002J3-8W
Ipv **** staat er dan "servernummer.host"
Dus van de "root" naar "mij" !?!?!?!?
Edit Astrid: Ik heb de rest van je vraag afgesplitst en er hier een nieuw draadje voor gemaakt. Dit heeft niets meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken..
- Frankyboy
- Joomla!NL ontdekker