Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Ari Image Slider
Ari Image Slider
08 sep 2016 13:36
Hallo,
ik ben bezig een nieuwe template te plaatsen op De Zuidkanter deze template LANDSCAPE3R om de foto's te laten zien moet ik Ari Image Slider installeren.
Maar de foto,s zijn niet zichtbaar (zwart en draaien) . Op CorsWebDesign staat nu de Ari Image Slider ook en werkt goed, wat kan het probleem zijn?
Ik heb al eerder een slide show er op gezet en werke ook niet kan het iets met jQuery te maken hebben?
ik ben bezig een nieuwe template te plaatsen op De Zuidkanter deze template LANDSCAPE3R om de foto's te laten zien moet ik Ari Image Slider installeren.
Maar de foto,s zijn niet zichtbaar (zwart en draaien) . Op CorsWebDesign staat nu de Ari Image Slider ook en werkt goed, wat kan het probleem zijn?
Ik heb al eerder een slide show er op gezet en werke ook niet kan het iets met jQuery te maken hebben?
- corcoupe
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Ari Image Slider
08 sep 2016 14:49 - 08 sep 2016 14:58
Dit is het antwoord van Ari Image Slider:
Wie weet een oplossing?
Edit WoodyF4u: Ik heb de reactie tussen quote-tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
A javascript error which is not related to "ARI Image Slider" occurs on the site and due to this error javascript of "ARI Image Slider" is not executed:
www.ari-soft.com/images/fbfiles/images/e...8b0b7d5935658ab3.jpg
Regards,
ARI Soft
Wie weet een oplossing?
Edit WoodyF4u: Ik heb de reactie tussen quote-tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- corcoupe
- Bekend met Joomla!NL
-
Ari Image Slider
08 sep 2016 15:01
Controleer eerst eens of de andere geïnstalleerde extensies op de meest recente versie draaien.
Mogelijk dat een update de javascript-fout kan oplossen.
Mogelijk dat een update de javascript-fout kan oplossen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Ari Image Slider
08 sep 2016 15:15 - 08 sep 2016 15:18
Bedankt voor je reactie,
als ik inlog op de beheerders gedeelte dan staat er alle alle extenties zijn u-to-date, waar kan ik nog meer zoeken naar updates?
als ik inlog op de beheerders gedeelte dan staat er alle alle extenties zijn u-to-date, waar kan ik nog meer zoeken naar updates?
- corcoupe
- Bekend met Joomla!NL
-
Ari Image Slider
08 sep 2016 15:37
Het is (he;laas) nog niet voldoende om daarvan af te lezen fdat alles up to date is.
Ik heb onlangs gelezenn dat het in januari 2017 verplicht moet zijn om extensies altijd via de updater van Joomla te laten lopen.
Nu zijn nog steeds een heel groot deel van de extensies niet van deze functionaliteit voorzien.
Daarom moet je als websitebouwer handmatig een lijst bijhouden met watr je allemaal op een site installeert en dat dus regelmatig op de sites van de ontwikkelaars nalopen om te zien of er updates zijn.
Ga naar Extensies => Beheren => Beheren.
En controleer daar alles wat je geïnstalleerd ziet staan op recente versies. Vergelijk jouw versies dus met die van de ontwikkelaars.
Ik heb onlangs gelezenn dat het in januari 2017 verplicht moet zijn om extensies altijd via de updater van Joomla te laten lopen.
Nu zijn nog steeds een heel groot deel van de extensies niet van deze functionaliteit voorzien.
Daarom moet je als websitebouwer handmatig een lijst bijhouden met watr je allemaal op een site installeert en dat dus regelmatig op de sites van de ontwikkelaars nalopen om te zien of er updates zijn.
Ga naar Extensies => Beheren => Beheren.
En controleer daar alles wat je geïnstalleerd ziet staan op recente versies. Vergelijk jouw versies dus met die van de ontwikkelaars.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Ari Image Slider
08 sep 2016 16:05
er staan er wel erg veel in om te controleren.
Artie Soft heeft het over een javascript error waar kan ik dat vinden?
het zit niet in mijn computer want op tablet en telefoon de zelfde fout.
Artie Soft heeft het over een javascript error waar kan ik dat vinden?
het zit niet in mijn computer want op tablet en telefoon de zelfde fout.
- corcoupe
- Bekend met Joomla!NL
-
Ari Image Slider
08 sep 2016 16:08
Kijk even naar de afbeelding die ARI je heeft gestuurd.
Die toont je jouw website met Firebug.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Ook vind je daar onder de Console de mogelijkheid om op fouten zoals de Javascript-fout bij jou te controleren.
Die toont je jouw website met Firebug.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Ook vind je daar onder de Console de mogelijkheid om op fouten zoals de Javascript-fout bij jou te controleren.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Ari Image Slider
08 sep 2016 16:30
Oke bedankt voor deze tip, ik ga het bekijken op hier verder mee kom.
Het lastige van deze site is dat iemand anders de site gemaakt heeft, en er staan dus veel extentions op die geblokt en uitgeschakeld zijn.
En mijn kennis van Joomla is nog nirt zo groot.
Het lastige van deze site is dat iemand anders de site gemaakt heeft, en er staan dus veel extentions op die geblokt en uitgeschakeld zijn.
En mijn kennis van Joomla is nog nirt zo groot.
- corcoupe
- Bekend met Joomla!NL
-
Ari Image Slider
08 sep 2016 16:54
Dan heb je bij deze geleerd dat alle extensies ie ooit zijn geïnstalleerd en niet meer nodig zijn altijd verwijderd moeten worden.
Ik rad je aan om een Akeeba Backup te maken en daarna eens rustig één voor één via het Beheren-scherm alle extensies die zijn uitgeschakeld te verwijderen (deïnstalleren).
De kan is vrij groot dat een "oude" extensie de slider nu in de weg zit.
Ik rad je aan om een Akeeba Backup te maken en daarna eens rustig één voor één via het Beheren-scherm alle extensies die zijn uitgeschakeld te verwijderen (deïnstalleren).
De kan is vrij groot dat een "oude" extensie de slider nu in de weg zit.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Ari Image Slider
08 sep 2016 17:39
Ik krijg deze foutmelding:
als ik er op klik zie ik dit:
Nu is de vraag kan ik hier iets aan veranderen, zodat de fout is opgelost.
Met mijn matige kennis durf ik hier niets te veranderen.
ReferenceError: SqueezeBox is not defined
SqueezeBox.initialize({});
als ik er op klik zie ik dit:
jQuery(function($) {
SqueezeBox.initialize({});
SqueezeBox.assign($('a.modal').get(), {
parse: 'rel'
Nu is de vraag kan ik hier iets aan veranderen, zodat de fout is opgelost.
Met mijn matige kennis durf ik hier niets te veranderen.
- corcoupe
- Bekend met Joomla!NL
-
Ari Image Slider
08 sep 2016 18:00
Zet squeezebox eens uit (module, component, plugin) en kijk of de ARI slider dan wel werkt.
En dan zou ik eerst het advies van Wouter in #9 ter harte nemen
En dan zou ik eerst het advies van Wouter in #9 ter harte nemen
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.905 seconden