Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Kapsels (voor kapper) feed extensie | Pinterest?

Kapsels (voor kapper) feed extensie | Pinterest?

25 dec 2016 12:38
#1
Hoi luitjes,

Ik ben bezig met een website voor een kapster en het leek me leuk / mooi om actuele kapsels weer te geven op de site.
Uiteraard zijn er allerlei vormen van verzamelingen beschikbaar op internet, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Ik dacht zelf na een tijdje zoeken aan Pinterest, maar zie wat dat betreft door de bomen het bos niet meer :(
We moeten ook niet in de problemen komen met rechten op foto's uiteraard.

Ik hoop dat jullie een idee hebben :)
Managing partner Nederland - Pixlogix.com
(KVK / CIN: U72200GJ2014PTC081526)
Ons team heeft meer dan 15 jaar ervaring in oplossingen op maat!
  • hielkio
  • hielkio's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 299

Kapsels (voor kapper) feed extensie | Pinterest?

04 jan 2017 07:54 - 04 jan 2017 08:06
#2
Goeiemorgen,

Even vooraf gezegd te hebben ik heb geen rechten gestudeerd, disclaimer :woohoo:.

Bij het gebruik van Pinterest, ga je akkoord met de gebruikersvoorwaarden. Daarin zit ook een stukje waarin Pinterest het copyright verhaal naar de gebruikers schuift, de gebruikers zijn volgens die voorwaarden zelf verantwoordelijk voor wat er op komt (veel inhoud van een derde partij dus). Wel zal Pinterest zelf als er een claim mbt copyright is de foto eraf knallen.

Mocht je het idee hebben gehad om foto's van Pinterest op je eigen server te gooien, dat kan je sowieso beter niet doen.

En een feed met de foto's va je eigen Pinterest account is dus ook niet zonder risico.

Misschien handiger om de invulling qua foto's over te laten aan je klant. Je kan hem of haar wel adviseren, maar foto's van anderen gebruiken zonder toestemming is in elk geval een potentieel probleem mbt de rechten ervan.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 04 jan 2017 08:06 door Juliank92.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Kapsels (voor kapper) feed extensie | Pinterest?

07 jan 2017 20:33
#3
Hallo,

Je zou wellicht een pagina met een wrapper gebruiken met het modellenboek van www.kapperssite.nl/modellenboek.php . En als jou kapster ingeschreven staat bij de KVK dan kun je zelfs een code van de site kopieëren om het modellen boek te integreren in je website.
  • panne003
  • panne003's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 147

Kapsels (voor kapper) feed extensie | Pinterest?

07 feb 2017 11:30
#4
@Juliank92
Bedankt voor je tips en opmerkingen! Uiteraard ben ik / zijn wij niet van plan om rechten te schenden.
Ik heb misschien te simpel gedacht wat betreft het pinterest verhaal ... :blush: wat betreft rechten.
De logica die ik zag: iemand upload een foto / album die openlijk beschikbaar is, welke ik weer laat zien op mijn site.
Ik doe niks met de foto's op zich (downloaden / delen etc.), maar alleen bekijken. In mijn optiek zou het hetzelfde zijn als gewoon door Pinterest bladeren. Ik heb ook geen rechten gestudeerd, dus ik zal je zeker niet tegenspreken :D

@panne003
Ik heb even gekeken en het leek een potentiële oplossing ... máár ...
1. Het is een flash object, dus dat gaat niet werken op een iOS apparaat
2. De grootte is niet aan te passen. Dus je blijft zitten met een wel erg klein overzicht (520x375). Hierdoor lijkt het erg onoverzichtelijk en rommelig naar mijn idee. Hieronder een afbeelding van hoe het eruit ziet:



Misschien dat iemand anders nog een idee heeft? Panne en Julian bedankt voor het meedenken :)
Managing partner Nederland - Pixlogix.com
(KVK / CIN: U72200GJ2014PTC081526)
Ons team heeft meer dan 15 jaar ervaring in oplossingen op maat!
  • hielkio
  • hielkio's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 299

Kapsels (voor kapper) feed extensie | Pinterest?

07 feb 2017 19:05
#5
Hallo,

Mijn modellenboek op de website is wel gewoon groot. Je kunt namelijk de hoogte en wijdte aanpassen naar hoe groot je dit wil. Height en width
Code:
<p> <object id="test" style="vertical-align: middle;" data="http://www.kapperssite.nl/mini_nieuw/swf/Kapperssite_Widget_520x375.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="520" height="375"[/color] align="middle"><param name="allowScriptAccess" value="allways" /><param name="allowFullScreen" value="false" /><param name="movie" value="http://www.kapperssite.nl/mini_nieuw/swf/Kapperssite_Widget_520x375.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><param name="flashvars" value="kapperid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxx" /></object> </p>
  • panne003
  • panne003's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 147
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.445 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie