Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Alternatief Google Maps

Alternatief Google Maps

23 mei 2018 10:30
#1
Ik heb begrepen dat je voor Google Maps binnenkort een creditcard moet registreren. Graag vermeem ik of iemand een goed alternatief weet. Bijvoorbeeld een plugin voor Bing of een andere extentie.

Doordat ik op verschillende pagina's een andere plattegrond wil tonen ben ik op zoek naar een plugin. Ik heb al naar openstreetmap gekeken maar dat ziet er voor mij nogal ingewikkeld uit.
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Alternatief Google Maps

23 mei 2018 11:51 - 23 mei 2018 11:56
#2
Joomla-extensies maken inderdaad gebruik van de API die vanaf 11 juni 2018 door Google alleen via een creditcard-koppeling wordt aangeboden.
Ze bieden je een starttegoed van 200 dollar per maand, maar al;s dat op is, wordt je creditcard aangesproken.
Voor veel kleine websites is dat natuurlijk geen optie.

Meer hierover kun je lezen in dit bericht op Tweakers:
tweakers.net/nieuws/138193/google-introd...ieuwde-maps-api.html

Net als vroeger zou je de Google Maps-kaart in een iframe kunnen tonen op je website:
- Ga darvoor in Google Maps naar de locatie toe waar je de kaart van wilt tonen
- Klik op het hamburgermenu linksboven
- Klik nu op "Kaart delen of insluiten"
- Klik in de popup op "Kaart insluiten" en je ziet daar een iframe aangeboden worden

Deze code kun je in je Joomla-artikel plaatsen, zodat het kaartje op je website wordt getoond.
En als je geen iframe mag plaatsen in een Joomla-artikel door beveiliging van je editor, dan kunb je de iframe-code ook laden via Sorcerer van Regularlabs.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 23 mei 2018 11:56 door WoodyF4u.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Alternatief Google Maps

24 mei 2018 05:18
#3
Bedankt. Goed om te horen dat deze mogelijkheid blijft bestaan. Vind het geen prettig idee dat Google mijn creditcard heeft. Zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn maar lijkt me niet prettig als je site gehacked is en Google een bedrag afschrijft.

Ik zag dat er ook joomla extenties voor Yandex Maps zijn. Ik zal dit nog even bekijken en vermoedelijk voor jouw oplossing kiezen.

Sourcerer van Regular Labs kreeg ik niet aan de praat. Dat zal wellicht komen doordat ik een Helix template heb. De Regular Labs sliders doen het ook niet met Helix.

Bedankt voor het snelle antwoord.
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Alternatief Google Maps

25 mei 2018 03:33
#4
Beste Woody,
Ik heb de Iframe mogelijkheid bekeken maar is voor mij niet gewenst. Dit omdat er een button "bekijk in Google Maps" staat waar mijn klanten direct de prijzen van Booking.com en Agoda tegenkomen. Hoewel ik meestal goedkoper ben vind ik het geen goed idee om direct de prijzen van andere aanbieders te laten zien.

Mocht iemand een alternatief hebben dan hoor ik het graag. Ik denk zelf aan openstreetmaps of Bing maar heb daar geen goede Joomla plugins voor gevonden.
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Alternatief Google Maps

26 mei 2018 12:12
#5
Op een website van me gebruik ik 'Embed Google Map', kan je terugvinden op:
extensions.joomla.org/extension/embed-google-map/

Ik gebruik hiervoor geen API en toch werkt het mooi zoals het hoort.
Wil dit zeggen dat dit wel een goede extensie is dat toch zal werken, ook na 11 juni?
  • smirlala
  • smirlala's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 93

Alternatief Google Maps

28 mei 2018 13:59
#6
Bedankt. Als Embed Google Map blijft werken dan zal ik daar gebruik van maken. Dan kan ik dit draadje na 11 juni sluliten :)

Als iemand andere tips heeft dan hoor ik het graag.
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.008 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie