Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Builder

Builder

11 feb 2020 21:36
#1
Omdat ik voor bepaalde mensen verplicht Wordpress sites moest maken, kreeg ze serieus niet overtuigd, ben ik in Wordpress gedoken. De ervaring was dat ik het maar omslachtig vond om eigenlijk 3 dingen te maken en die dan tot 1 te combineren. Kennelijke te veel Joomla gewend dus B)

Toen ben ik Elementor tegen gekomen bij Wordpress. Met de kennis van zelf code tikken was dit een waanzinnige aanvulling. Veel sneller kreeg ik websites af, weliswaar niet altijd de beste code, nette code is altijd wat fijner.

Natuurlijk heeft men bij Joomla ook Builders. Maar welke builder is eigenlijk de beste, jullie inziens, voor Joomla?
  • rvbrink
  • rvbrink's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Builder

11 feb 2020 21:55
#2
Het is mij niet geheel duidelijk wat jij verstaat onder 'Builders' Bedoel je een templatebuilder, zoals bijv. v.h. Artisteer?
Of iets om bepaalde extensies zelf te maken?

Als het om templates gaat, is de ervaring inderdaad dat er nogal eens extra (onnodige) code wordt gegenereerd.
Kijk anders eens naar de template Helix van Joomshaper of Mastertemplate van Yootheme, welke vele instelmogelheden hebben.
Of kijk eens bij onze handige links.

Mocht ik op de verkeerde weg zitten, geef dan even duidelijker aan wat je precies wilt (bereiken).
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Builder

11 feb 2020 22:32 - 11 feb 2020 22:32
#3
Het gaat om page builders. Dus niet templates die al gemaakt zijn, waar veel instellingen in zitten.

Rs Page Builder
JA Builder
JD Builder
JSN Page Builder

Dat soort dingen, maar wat is nu de beste?
Laatst bewerkt 11 feb 2020 22:32 door rvbrink.
  • rvbrink
  • rvbrink's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Builder

13 feb 2020 22:08
#4
Nadeel van die builders is dat je al vlug tegen het vaste stramien aanloopt.
Ik ben nu bezig om voor iemand via youtheme pro een website te bouwen.
Gelukkig ben ik vrij handig met code en heb de site een eigen look kunnen geven.
Ja, je hebt snel een leuke site in de lucht en nee voor het nogmaals gebruiken van een page builder, als het even iets anders moet dan standaard.
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

Builder

13 feb 2020 22:15
#5
Ik ben zelf ook handig met code. Maar moet toch echt zeggen dat ik bij Wordpress en dan de builder Elementor toch wel erg fijn vindt. Ben eigenlijk nog niks tegen gekomen wat ik niet kon met elementor en wel met pure code.

Ik vraag me dan ook af of er builders zijn die in de buurt komen van het niveau van Elementor. Heb het idee dat Rs page builder voor Joomla een goede gooi doet.
  • rvbrink
  • rvbrink's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Builder

13 feb 2020 22:27
#6
Zou dan ook eens naar deze kijken:

helix ultimate

Is dan wel geen pagebuilder, maar super handig.
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

Builder

15 feb 2020 14:48
#7
Ik gebruik uitsluitend Yoothemepro. Zeer flexibel, alles aanpasbaar, goede uitleg-video's, goede support, updates en verbeteringen.
  • Dafilla
  • Dafilla's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 60
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.210 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie