Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Hulp bij opruimen media

Hulp bij opruimen media

21 feb 2022 15:26
#1
Ik ben beheerder van een verenigingswebsite. De Super-user is een professional van buiten.

In de beginperiode waren er twee plugin-s voor vertonen van media, elk met hun eigen toepassing. Dat was net voor ik beheerder werd teruggebracht naar één.
Het beheer van deze site was voor mij in diverse handen geweest met allemaal wisselende vaardigheden. Foto's een beschrijvende naam geven? nooit van gehoord....
Dat maakt je voorzichtig met het opruimen van overbodige bestanden, omdat je vaak niet weet of iets niet toch ergens gebruikt wordt. Voorbeeld: image folders met artwork van Joomla, van templates en van Extensies, en dan verenigingsmedia gebruikt door Joomla, templates en plugins. Dan vind je ergens een onduidelijk bestand IMG20090803092451.jpg , en dat kun je niet weggooien want wie weet...

Nu heb ik op mijn eigen site genealogie-software, die allerlei multimedia kan vertonen, die je natuurlijk ook ergens moet uploaden. Deze software heeft een functie om in de diverse media-folders van alle bestanden na te gaan waar er naar gelinkt wordt. Media die niet (meer) gebruikt worden kun je vervolgens alsnog ergens aan linken (hoofddoel) of verwijderen (neveneffect, goed voor overzichtelijkheid).

Ik heb voor onze site (tevergeefs) gezocht naar een Joomla-extensie die deze functionaliteit heeft, De super-user kent er ook geen.

Jullie misschien?
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
  • LtB
  • LtB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 316

Hulp bij opruimen media

21 feb 2022 15:33
#2
Dit is de enige die ik ken. Er is ook een commerciële versie met meer mogelijkheden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Hulp bij opruimen media

21 feb 2022 16:13 - 21 feb 2022 16:19
#3
In de beschrijving vind ik nog niet het zoeken naar ongebruikte bestanden, maar het klinkt goed genoeg om (op mijn eigen site) uit te proberen. Bedankt!

Correctie": op de beschrijving op de Joomla Extensies site staat wèl dat ik ongebruikte files kan zoeken. Helaas staat daar alleen de betaalde versie. XZo te zien moet ik een poosje geduld hebben
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
Laatst bewerkt 21 feb 2022 16:19 door LtB.
  • LtB
  • LtB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 316
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.205 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie