Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Lijst van bestanden
Lijst van bestanden
22 nov 2013 20:52 - 22 nov 2013 21:13
Hoi allemaal,
ik ben een absolute beginner op het gebied van Joomla en ben de laatste dagen erg in de weer geweest met het opzetten van een site en het aanmaken van een eigen template. Dat is geen echte sinecure omdat je vooral voor V3.2 daarover zeer moeilijk step-by-step tools of tutorials kan vinden.
Anyway, ik ben al voor 80% tevreden met hetgeen ik heb gemaakt.
Maar, nu zit ik echter met twee problemen waarvoor ik niet direct een oplossing vind. En ik hoopte er op dat ik hier misschien wat hulp kan krijgen ?
Probleem 1 : lijst van bestanden
Ik zou een persoon (de beheerder) de mogelijkheid willen geven om elke maand het infoblad te uploaden naar de site in Joomla. Na upload zou het bestand dan automatisch moeten bijkomen op de pagina "Infobladen". Eventueel met een nette layout (tables ?) en liefst via een zelf in te geven titel of zo.
Ik stel me nu de vraag hoe ik dit moet doen ? Moet ik de gebruiker zelf het bestand gaan laten uploaden in de admin module en media manager ? En daarna, moet hij dan een nieuw artikel gaan aanmaken ? En dan ? Hoe krijg ik die dan op de pagina met infobladen (op dit moment is dat ook een artikel).
Ik heb geen idee waar te starten ...
[strike]Probleem 2 : PHP bestanden
De gebruiker wilt in de rechterkolom de mogelijkheid krijgen om te kiezen om een adreswijziging door te geven. Ik veronderstel dat dit met een simpele link kan die dan verwijst naar... ah ja, naar wat ? Kan ik gewoon een PHP file maken en die als article gebruiken ? Of hoe anders ?
In principe moet er op dit moment geen SQL DB achter hangen, maar mogen de gegevens via mail verzonden worden. Later komt er misschien die DB koppeling wel bij ?[/strike]