Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Archiveren, hoe doe je dat goed?

Archiveren, hoe doe je dat goed?

05 jan 2014 12:11
#1
Hoe werkt archiveren eigenlijk, en ik weet ook niet of het logisch is wat ik wil.

Voor de volleybal heb ik allerlei artikelen. Nu kun je, als deze afgelopen zijn, archiveren. Maar ik wil er eigenlijk nog weer per jaar archiveren.

Nu zie ik ook dat je categorieën kunt categoriseren.
Nu heb ik een categorie 'Archief' aangemaakt en en vervolgens childs aangemaakt met 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014. Via het menu kom ik dan bij archief.

Maar is het beter, misschien ook qua performance b.v. een categorie 2013-2014 aan te maken en dan aan het eind van het seizoen deze categorie te archiveren en kun je dan deze archiveren? Nee, zo zal het niet werken bedenk ik mij nu, want als een artikel is afgelopen wil je het kunnen archiveren als het nog leuk is voor het archief.

Ja, misschien vreemd maar ik zit opeens na te denken hoe archiveer je goed als je daar ook nog weer een onderverdeling in wilt maken. En maakt het qua performance uit? Ik neem aan van wel want als je het niet archiveert blijven alle artikelen in de artikel tabel staan.

Nico
Discussie gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Archiveren, hoe doe je dat goed?

05 jan 2014 12:20
#2
Menu-item type Archief heeft standaard een dropdown waar je op jaar/maand kunt filteren. Maar als dat niet voldoende is dan moet je idd een aparte categorie archief aanmaken. Maar aangezien de info over het algemeen niet meer echt actueel is, lijkt het mij voldoende als artikelen via de zoekfunctie en via het filterveld opgehaald kunnen worden. Maar die beslissing is aan jou.
Een handige plugin is autoarchive .
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37158
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.728 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie