Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

url verbergen

url verbergen

07 feb 2014 23:24
#1
Ik ben nieuw op dit forum en nog niet vreselijk ervaren met Joomla, maar ik heb een website draaine onder joomla! 3.2.0 en zit met het probleem dat na het installeren van een shared ssl in de url de structuur van de website zichtbaar wordt. Hierdoor kan men in beginsel onder het inloggen uit als men de url áfgekeken' heeft.
Ik zoek me suf maar kan geen antwoord vinden om de zichtbaarheid te beperken tot de domeinnaam.
Ik hoop dat ik niet iets over het hoofd heb gezien op dit forum en ben benieuwd naar de reactie.
Discussie gesloten.
  • Partholon
  • Partholon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

url verbergen

08 feb 2014 09:38
#2
Om het plaatje nog wat helderder te maken: voor de toevoeging van het shared SSL verwees de domeinnaam naar de map waar de website staat bij de provider. Hierna moest ik dit wijzigen naar een url.
Het vervelende van deze situatie is dat het doel om het allemaal beter te beveiligen eigenlijk een averechts effect geeft.
De provider ondersteunt mij niet met dit probleem hetgeen natuurlijk ook niet onbegrijpelijk is.
ik hoop dat deze toevoeging mijn 'probleem' iets duidelijker maakt.
Discussie gesloten.
  • Partholon
  • Partholon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

url verbergen

08 feb 2014 10:20
#3
Hoort integratie bij de ondersteuning die je van een hoster verwacht?
Dan hoop ik dat je niet bij een budget hoster zit.
Heb je al overwogen om je volledige site binnen één SSL omgeving te laten draaien.
Volgens mij maak je het onnodig complex.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

url verbergen

08 feb 2014 14:06
#4
Hallo Partholon,

Hierdoor kan men in beginsel onder het inloggen uit als men de url áfgekeken' heeft.

Dit begrijp ik niet. Als pagina's achter een inlog zitten en dus alleen toegankelijk zijn voor geregistreerden bijvoorbeeld, dan is het onmogelijk om onder de inlog uit te komen.
Heb je misschien een link naar je site, zodat we kunnen zien wat je precies bedoelt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37133

url verbergen

09 feb 2014 14:26
#5
Het is een website van een koor en deze is te vinden onder www.pop-musicalkoor.nl .
Als je in de website zit zie je in de url ook terug waar je zit. Dit was aanvankelijk niet het geval toen de domeinnaam verwees naar de mappen bij yourhosting.
Vanwege kosten is besloten om een shared SSL te nemen, want dat zou feitelijk niets uitmaken. De praktijk lijkt anders en tot nog toe beweert men dat dit probleem te voorkomen zou zijn en toch alleen een domeinnaam als enige zichtbaar zou kunnen zijn.
Ik ben verwezen naar forums om dit op te lossen, vandaar...
Discussie gesloten.
  • Partholon
  • Partholon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

url verbergen

09 feb 2014 14:33 - 09 feb 2014 14:38
#6

Otto schreef : Hoort integratie bij de ondersteuning die je van een hoster verwacht?
Dan hoop ik dat je niet bij een budget hoster zit.
Heb je al overwogen om je volledige site binnen één SSL omgeving te laten draaien.
Volgens mij maak je het onnodig complex.


Ik begrijp je reactie niet helemaal maar kan wel melden dat 'we' vanwege kosten besloten hebben om een shared SSL te nemen, want dat zou feitelijk niets uitmaken. De praktijk lijkt anders en tot nog toe beweert men dat dit probleem te voorkomen zou zijn en toch alleen een domeinnaam als enige zichtbaar zou kunnen zijn.
Ik ben verwezen naar forums om dit op te lossen, vandaar...
Voor de aanschaf van de shared SSL ging het eigenlijk wel goed...
Ik begrijp met name niet helemaal wat je bedoelt met 'integratie bij de ondersteuning die je van een hoster verwacht' en ik denk dat het bovenstaande al een reactie is op de opmerking 'Heb je al overwogen om je volledige site binnen één SSL omgeving te laten draaien. Volgens mij maak je het onnodig complex.'
En of YourHosting een budgethoster is?
Laatst bewerkt 09 feb 2014 14:38 door Partholon.
Discussie gesloten.
  • Partholon
  • Partholon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

url verbergen

09 feb 2014 16:42
#7
Hoi,

Het doel van een SSL certificaat is om duidelijk aan te geven dat je in een veilige omgeving zit.
De naam van de eigenaar van de site wordt in het certificaat weergegeven.
Wie is bij shares SSL de eigenaar die weergegeven wordt? Jullie in ieder geval niet.
Volgens mij bereik je dan niet hetgeen je wilt bereiken.
Wanneer je alleen je domeinnaam weergeeft in de url en de url van de pagina waar men zich bevindt niet, dan span je eigenlijk het paard achter de wagen. Dit is vanwege je zoekmachine vriendelijkheid niet verstandig.

Vraag je eens af waarom je werkelijk SSL nodig hebt? Welke gegevens moeten er versleuteld worden?
Je geeft aan dat het om een site van een koor gaat. Als je een goede hoster hebt die zijn systemen goed onderhoud en je houdt
zelf Joomla goed bij, dan is er geen enkele noodzaak om SSL te gebruiken. De login gegevens van Joomla worden bovendien met een MD5 hash versleuteld.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

url verbergen

09 feb 2014 20:15
#8

Otto schreef : Hoi,

Als je een goede hoster hebt die zijn systemen goed onderhoud en je houdt
zelf Joomla goed bij, dan is er geen enkele noodzaak om SSL te gebruiken. De login gegevens van Joomla worden bovendien met een MD5 hash versleuteld.


Dit is me eigenlijk wel duidelijk alleen weet ik - natuurlijk - niet of dit een mening of een breed gedragen opvatting is.. ;)
Voor mij na nadere reacties een punt van overleg met medeverantwoordelijken binnen de vereniging.....

Verder blijf ik natuurlijk met de vraag in hoeverre de opmerkingen van de hosting-medewerker hout snijden in de zin dat het alleen tonen van de domeinnaam vanuit Joomla! te organiseren valt. Nieuwsgierigheid blijft natuurlijk.....
Discussie gesloten.
  • Partholon
  • Partholon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

url verbergen

09 feb 2014 20:44
#9
Als je alleen je domein in de url wilt tonen, dan zul je alles in een iframe moeten aanroepen. Dit is zeker niet bevorderlijk voor de vindbaarheid van je site.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

url verbergen

11 feb 2014 13:15
#10
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37133
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.916 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie