Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Taal Engels / Nederlands
Taal Engels / Nederlands
12 feb 2014 14:54
Ik zit met het probleem dat mijn taal van de website/beheer in het Nederlands is ingesteld echter springt het (willekeurig) over naar het Engels of voor een deel. Als ik inlog is het menu bovenin direct in het Nederlands echter het menu links blijft in het Engels staan, dat is al vrij apart.
Voor een applicatie, EXPauto ben ik bezig om alles van het Engels naar Nederland te vertalen. In het begin gaat het goed, ik voer de vertaling door in het NL document, laad het naar de FTP server en zie direct de veranderingen in het programma. Dit gaat goed tot ongeveer 50% van de vertaling. Dan is ineens alles weer Engels en wordt het NL document niet meer gelezen. Dit is gisteren al twee keer gebeurt. Iemand hier ervaring mee? Gisteren heb ik steeds vanuit één document gewerkt, opgeslagen en direct upload, dit heb ik enkele keren gedaan en dan ineens is alles weer in het Engels, heel apart en erg frustrerend omdat ik nu steeds dubbel werk doe.
Het gaat om dit programma,
Meerdere keren heb ik alles goed vertaalt en dan is het nu ineens weer Engels. Om de één of andere reden wordt het NL document niet meer geladen. Heeft iemand van dit forum dit wel is mee gemaakt? Vind het zo raar omdat ik steeds in hetzelfde document werk, de veranderingen eerst netjes door gevoerd en dan ineens is het programma weer in het Engels.
Edit, net voor de 3e keer begonnen met vertalen. De eerste paar worden gingen weer goed, de menu's zijn te veranderen. Heb nu 1% verandert en dit wordt direct door gevoerd. Vervolgens pak ik het laatste document van gisteren, hier is ruim 50% verandert. Dit kopieer ik en vervolgens is alles direct weer Engels, heel heel apart weer Joomla
Voor een applicatie, EXPauto ben ik bezig om alles van het Engels naar Nederland te vertalen. In het begin gaat het goed, ik voer de vertaling door in het NL document, laad het naar de FTP server en zie direct de veranderingen in het programma. Dit gaat goed tot ongeveer 50% van de vertaling. Dan is ineens alles weer Engels en wordt het NL document niet meer gelezen. Dit is gisteren al twee keer gebeurt. Iemand hier ervaring mee? Gisteren heb ik steeds vanuit één document gewerkt, opgeslagen en direct upload, dit heb ik enkele keren gedaan en dan ineens is alles weer in het Engels, heel apart en erg frustrerend omdat ik nu steeds dubbel werk doe.
Het gaat om dit programma,
Meerdere keren heb ik alles goed vertaalt en dan is het nu ineens weer Engels. Om de één of andere reden wordt het NL document niet meer geladen. Heeft iemand van dit forum dit wel is mee gemaakt? Vind het zo raar omdat ik steeds in hetzelfde document werk, de veranderingen eerst netjes door gevoerd en dan ineens is het programma weer in het Engels.
Edit, net voor de 3e keer begonnen met vertalen. De eerste paar worden gingen weer goed, de menu's zijn te veranderen. Heb nu 1% verandert en dit wordt direct door gevoerd. Vervolgens pak ik het laatste document van gisteren, hier is ruim 50% verandert. Dit kopieer ik en vervolgens is alles direct weer Engels, heel heel apart weer Joomla
- robdegekste
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Taal Engels / Nederlands
12 feb 2014 15:00
Dit kan niet. Als jij alleen de taalbestanden van een extensie vertaalt, dan kan dit nooit invloed hebben op Joomla core taalbestanden.
Als het binnen de extensie fout gaat, dan maak je waarschijnlijk een fout in je taalbestand. Een " teveel of te weinig kan er al voor zorgen dat het fout gaat.
Als het binnen de extensie fout gaat, dan maak je waarschijnlijk een fout in je taalbestand. Een " teveel of te weinig kan er al voor zorgen dat het fout gaat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Taal Engels / Nederlands
12 feb 2014 15:08
Hoi Adstrid,
Wat kan niet precies? Jij bedoelt dat ik de woorden op de eerste foto niet kan vertalen? Dat hoeft ook niet maar ik begrijp uit je antwoord dat die woorden altijd Engels blijven.
Het programma op de laatste foto's heb ik meerdere keren vertaalt.
Het begin gaat steeds goed, de verschillende categorieën vertaal ik allemaal netjes naar het Nederlands.
Hierna ga ik verder met de advertentie manager en dan ineens, als ik een tijdje bezig ben is alles weer terug in het Engels.
Snap er weinig van omdat het begin wel steeds goed gaat.
Wat kan niet precies? Jij bedoelt dat ik de woorden op de eerste foto niet kan vertalen? Dat hoeft ook niet maar ik begrijp uit je antwoord dat die woorden altijd Engels blijven.
Het programma op de laatste foto's heb ik meerdere keren vertaalt.
Het begin gaat steeds goed, de verschillende categorieën vertaal ik allemaal netjes naar het Nederlands.
Hierna ga ik verder met de advertentie manager en dan ineens, als ik een tijdje bezig ben is alles weer terug in het Engels.
Snap er weinig van omdat het begin wel steeds goed gaat.
- robdegekste
- Joomla!NL ontdekker
Taal Engels / Nederlands
12 feb 2014 15:43
Met dat kan niet bedoel ik dit:
En zoals gezegd, als het fout gaat bij het vertalen van taalbestanden van extensies, dan ligt dat meestal aan type/codefouten.Ik zit met het probleem dat mijn taal van de website/beheer in het Nederlands is ingesteld echter springt het (willekeurig) over naar het Engels of voor een deel. Als ik inlog is het menu bovenin direct in het Nederlands echter het menu links blijft in het Engels staan, dat is al vrij apart.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Taal Engels / Nederlands
12 feb 2014 15:49
Oke... Zal daarop is Googlen en even de ontwikkelaar aanspreken.
- robdegekste
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.696 seconden