Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
fout database
fout database
23 mrt 2014 22:48
Ik heb de volgende foutmelding bij mijn database. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
2 Databaseproblemen gevonden
Overige informatie
•Tabel 'jos_content' bevat geen kolom 'title_alias' met type 'VARCHAR(255)'. (Van bestand 1.7.3-2011-10-15.sql.)
•Tabel 'jos_content' bevat geen kolom 'title_alias' met type 'VARCHAR(255)'. (Van bestand 1.7.4-2011-11-23.sql.)
Overige informatie
•Tabel 'jos_content' bevat geen kolom 'title_alias' met type 'VARCHAR(255)'. (Van bestand 1.7.3-2011-10-15.sql.)
•Tabel 'jos_content' bevat geen kolom 'title_alias' met type 'VARCHAR(255)'. (Van bestand 1.7.4-2011-11-23.sql.)
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.
www.tt-wandelreizen.nl
www.tt-wandelreizen.nl
- m.h.tromp@hccnet.nl
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
fout database
23 mrt 2014 22:56
Heb je een upgrade uitgevoerd. Joomla 3 kent in het algemeen geen dbprefix jos. dbprefix jos is een Joomla 1.5 voorvoegsel.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
fout database
24 mrt 2014 01:42
Nee ik heb wel joomla3.2.3, die geeft ook een melding dat de database niet
Waarschuwing: Database is niet up-to-date!
Overige informatie
•Databaseschema versie (in #__schemas): 3.2.3.
•Update versie (in #__extensions): 3.2.3.
•Database driver: mysqli.
•110 database wijzigingen controleren geslaagd.
•142 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Als ik probeer te repareren krijgt ik de volgende melding
Er heeft zich een fout voorgedaan.
1054 Unknown column 'title_alias' in 'jos_content' SQL=ALTER TABLE `jos_content` CHANGE `title_alias` `title_alias` VARCHAR( 255 ) CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_bin NOT NULL DEFAULT '';
x Terug naar controlepaneel
Waarschuwing: Database is niet up-to-date!
Overige informatie
•Databaseschema versie (in #__schemas): 3.2.3.
•Update versie (in #__extensions): 3.2.3.
•Database driver: mysqli.
•110 database wijzigingen controleren geslaagd.
•142 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Als ik probeer te repareren krijgt ik de volgende melding
Er heeft zich een fout voorgedaan.
1054 Unknown column 'title_alias' in 'jos_content' SQL=ALTER TABLE `jos_content` CHANGE `title_alias` `title_alias` VARCHAR( 255 ) CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_bin NOT NULL DEFAULT '';
x Terug naar controlepaneel
www.tt-wandelreizen.nl
www.tt-wandelreizen.nl
- m.h.tromp@hccnet.nl
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
fout database
24 mrt 2014 10:05
Joomla 3 kent geen dbprefix jos. Of je moet zelf de dbprefix aangepast hebben. Staan er 2 verschillende prefixen in je database. Bijvoorbeeld jos en ...
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
fout database
24 mrt 2014 10:35 - 24 mrt 2014 11:52
Bij een controle van de database krijg ik de volgende foutmeldingen tegen. Ik heb zelf nog nooit wat aangepast in de database
Maar wat ik er mee kan weet ik niet. Neem aan dat ik ze niet straffeloos kan verwijderen
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst i.v.m. overzichtelijkheid van dit draadje.
Code:
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_banner_tracks`
PRIMARY en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `track_date`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_contentitem_tag_map`
UNIQUE en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `type_id`
Meer dan 1 INDEX sleutel was gecreëerd voor de kolom `tag_id`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_extensions`
Meer dan 1 INDEX sleutel was gecreëerd voor de kolom `element`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links`
Meer dan 1 INDEX sleutel was gecreëerd voor de kolom `published`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms0`
PRIMARY en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `link_id`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms1`
PRIMARY en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `link_id`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms2`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms3`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms4`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms5`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms6`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms7`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms8`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_terms9`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_termsa`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_termsb`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_termsc`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_termsd`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_termse`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_links_termsf`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_taxonomy`
Meer dan 1 INDEX sleutel was gecreëerd voor de kolom `parent_id`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_taxonomy_map`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_finder_terms`
UNIQUE en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `term`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_usergroups`
UNIQUE en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `parent_id`
Problemen met de index(en) van de tabel `jos_user_keys`
Meer dan 1 UNIQUE sleutel was gecreëerd voor de kolom `series`
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst i.v.m. overzichtelijkheid van dit draadje.
www.tt-wandelreizen.nl
www.tt-wandelreizen.nl
- m.h.tromp@hccnet.nl
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
fout database
24 mrt 2014 10:41
Weet je zeker dat je een Joomla 3 website hebt. Sinds wanneer heb je dit probleem.
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
fout database
24 mrt 2014 11:05 - 24 mrt 2014 11:15
Ik neem aan van wel, want hij is verschillende keren geüpdatet.
Alleen had een foutmelding van de database, maar daar had ik via deze website van mijn andere website gehoord dat dat in de nieuwe versie zouden worden opgelost.
Echter de mensen, die via chromeform informatie aanvroegen kregen foutmeldingen. Dus kreeg ik van de week een berichtje daarover. Ik heb nu wel ChronoForms opnieuw geïnstalleerd de nieuwere versie.
[strike]Hierna toen deze ext werkte kreeg ik weer andere problemen met als ik een artikel maak of aanpas, kan plotseling de foto's niet meer op geslagen worden. Bij het maken ziet het er goed uit. Echter als ik de pagina opslaat. Worden de foto allemaal kruizen.
Emailadres krijgen plotseling allemaal ///////// ///////// er tussen te staan. Ik heb al een andere tekstverwerker geprobeerd, maar allemaal met het zelfde resultaat
Fout
Your host needs to disable magic_quotes_gpc to run this version of Joomla!
PHP gebouwd op Linux srv047152.webreus.nl 2.6.18-028stab070.2 #1 SMP Tue Jul 6 14:34:09 MSD 2010 i686
Database versie 5.1.47
Database collatie utf8_general_ci
PHP versie 5.3.10
Webserver Apache/2.0.54 (Fedora)
WebServer naar PHP interface cgi-fcgi
Joomla! versie Joomla! 3.2.3 Stable [ Ember ] 6-March-2014 14:30 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 13.1.0 Stable [ Curiosity ] 24-Apr-2013 00:00 GMT
Gebruikersagent Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; Trident/7.0; Touch; ASU2JS; rv:11.0) like Gecko[/strike]
Alleen had een foutmelding van de database, maar daar had ik via deze website van mijn andere website gehoord dat dat in de nieuwe versie zouden worden opgelost.
Echter de mensen, die via chromeform informatie aanvroegen kregen foutmeldingen. Dus kreeg ik van de week een berichtje daarover. Ik heb nu wel ChronoForms opnieuw geïnstalleerd de nieuwere versie.
[strike]Hierna toen deze ext werkte kreeg ik weer andere problemen met als ik een artikel maak of aanpas, kan plotseling de foto's niet meer op geslagen worden. Bij het maken ziet het er goed uit. Echter als ik de pagina opslaat. Worden de foto allemaal kruizen.
Emailadres krijgen plotseling allemaal ///////// ///////// er tussen te staan. Ik heb al een andere tekstverwerker geprobeerd, maar allemaal met het zelfde resultaat
Fout
PHP gebouwd op Linux srv047152.webreus.nl 2.6.18-028stab070.2 #1 SMP Tue Jul 6 14:34:09 MSD 2010 i686
Database versie 5.1.47
Database collatie utf8_general_ci
PHP versie 5.3.10
Webserver Apache/2.0.54 (Fedora)
WebServer naar PHP interface cgi-fcgi
Joomla! versie Joomla! 3.2.3 Stable [ Ember ] 6-March-2014 14:30 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 13.1.0 Stable [ Curiosity ] 24-Apr-2013 00:00 GMT
Gebruikersagent Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; Trident/7.0; Touch; ASU2JS; rv:11.0) like Gecko[/strike]
www.tt-wandelreizen.nl
www.tt-wandelreizen.nl
- m.h.tromp@hccnet.nl
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
fout database
24 mrt 2014 11:07
Heb je een link naar je website.
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
fout database
24 mrt 2014 11:09 - 24 mrt 2014 11:15
Niet zeker, maar kom een aantal keren als oplossing tegen dat het helpt als je de browsercache en de joomla cache leegt.
En graag 1 onderwerp per topic. Maak eventueel een nieuwe vraag aan voor je probleem met afbeeldingen.
En graag 1 onderwerp per topic. Maak eventueel een nieuwe vraag aan voor je probleem met afbeeldingen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
fout database
24 mrt 2014 11:22
De website
www.ons-moeder-pattaya.nl
Ik weet niet of het meer dan 1 onderwerp is, voor mij als leek komt het door de database.
Voorheen heb ik altijd met Frontpage en later dreamweaver gewerkt.
Ik weet niet of het meer dan 1 onderwerp is, voor mij als leek komt het door de database.
Voorheen heb ik altijd met Frontpage en later dreamweaver gewerkt.
www.tt-wandelreizen.nl
www.tt-wandelreizen.nl
- m.h.tromp@hccnet.nl
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
fout database
24 mrt 2014 11:37 - 24 mrt 2014 11:46
Ik heb je database foutmelding een keer gezien bij een niet goed gelukte upgrade van Joomla 2.5 maar Joomla 3.
Ik vermoed dat je een upgrade hebt uitgevoerd waarbij je database niet goed is geupdate.... Heb je nog een backup van je site voordat je deze foutmeldingen kreeg?
Ik vermoed dat je een upgrade hebt uitgevoerd waarbij je database niet goed is geupdate.... Heb je nog een backup van je site voordat je deze foutmeldingen kreeg?
Edit Astrid: Graag on-topic blijven. TS heeft hiervoor al een nieuw draadje aangemaakt.[strike]Op je administrator inlogscherm krijg je trouwens ook nog een melding:
[strike]Fout
Deze kun je uitzetten door aan je .htaccess (bovenin) toe te voegen:
php_flag magic_quotes_gpc Off[/strike]
- eric@beernink.eu
-
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.088 seconden