Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Problemen met uploaden site
Problemen met uploaden site
02 apr 2014 20:54
Dus je site staat online en is te zien voor buitenstaanders. Nu begrijp ik nog minder van je probleem. Staat ie bij een andere hoster en wil je hem overzetten naar Hosting2Go?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
02 apr 2014 20:57
@Astrid: Via whoishostingthis.com zag ik net dat de site op de server van Hosting2Go staat.
dat is ook de reden van mijn opmerking in het Vervolg van mijn laatste bericht hier.
Ik ben het idee bij deze vraag ook een beetje kwijt.
dat is ook de reden van mijn opmerking in het Vervolg van mijn laatste bericht hier.
Ik ben het idee bij deze vraag ook een beetje kwijt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
02 apr 2014 21:00
Dank voor je reactie Wouter. Voor de goede orde, Ik klaag niet over gebrek aan support van mijn provider. Ik begrijp het uploaden alleen niet zo. Vandaag mijn vragen. En ja ik heb heel veel gelezen vandaag en dingen opgezocht. Kwartje valt gewoon niet m.b.t. het uploaden. Kan gebeuren toch?
- vincentvantriet
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
02 apr 2014 21:01
@astrid en Wouter,
Volgens mij staat de site in submappen joomla/joomla_3.2.1
Hoeft mijn inziens dan alleen maar via je directadmin of ftp verplaatst te worden naar de root en aanpassen configuratiebestand. Zie link van TS in #11 Of zie ik het nu verkeerd?
Volgens mij staat de site in submappen joomla/joomla_3.2.1
Hoeft mijn inziens dan alleen maar via je directadmin of ftp verplaatst te worden naar de root en aanpassen configuratiebestand. Zie link van TS in #11 Of zie ik het nu verkeerd?
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
02 apr 2014 21:05
ik snap het ook niet meer geloof ik. Als ik mbolo.nl intik in een browser dan krijg ik de site niet te zien.
De link mbolo.nl/joomla/Joomla_3.2.1/ wordt gegenereerd uit Joomla! en is dus niet openbaar toch?
Misschien moet ik er maar een nachtje over slapen. Hoe dan ook dank voor jullie tijd en hulp.
Gr Vincent
De link mbolo.nl/joomla/Joomla_3.2.1/ wordt gegenereerd uit Joomla! en is dus niet openbaar toch?
Misschien moet ik er maar een nachtje over slapen. Hoe dan ook dank voor jullie tijd en hulp.
Gr Vincent
- vincentvantriet
- Nieuw op Joomla!NL
02 apr 2014 21:11
Vincent,
Je kunt met je ftp programma alle bestanden en mappen die nu staan in joomla/joomla_321 verplaatsen naar je root map.
Dat is waarschijnlijk httpdocs of iets dergelijks.
In je configuratiebestand dien je dan nog je tmp en log path aan te passen door joomla/joomla_321 hier weg te halen.
Maak eerst wel een back-up zoals Wouter aangaf.
Je kunt met je ftp programma alle bestanden en mappen die nu staan in joomla/joomla_321 verplaatsen naar je root map.
Dat is waarschijnlijk httpdocs of iets dergelijks.
In je configuratiebestand dien je dan nog je tmp en log path aan te passen door joomla/joomla_321 hier weg te halen.
Maak eerst wel een back-up zoals Wouter aangaf.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
02 apr 2014 21:13
Dat van die submap klopt wel volgens mij. Op de een of andere manier is de map joomla gevuld met de map joomla_3.2.1. In laatstgenoemde map staan alle files.
- vincentvantriet
- Nieuw op Joomla!NL
02 apr 2014 21:13 - 02 apr 2014 21:17
OK. Dan is het verhaal nu duidelijk. Wat Romke ook al aangeeft is dat je je site in een sub/submap van je server hebt geinstalleerd en daarom is hij dus niet direct zichtbaar via de gewone url.
Ga als volgt te werk:
Ga als volgt te werk:
- Selecteer alle mappen en bestanden in de map /Joomla_3.2.1
- Sleep die via je ftp programma (ik ken jouw programma niet, maar neem aan dat het daarmee wel kan) naar de map /joomla (of naar de puntjes die helemaal bovenaan staan.
- Selecteer dan alles in de map /joomla en doe daar weer hetzelfde mee.
- Kijk of alles werkt en verwijder dan de mappen /joomla 3.2.1 en /joomla.
- Log dan in als administrator en haal bij Algemene Instellingen /jooma/Joomla_3.2.1 weg uit de paden naar /tmp en /logs. Het is wel handig om eerst een backup te maken met Akeeba en deze nog even naar je computer te downloaden. Het kan in principe niet fout gaan, maar zo loop je zeker geen risico.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
02 apr 2014 21:15
Ok dank je Romke. dat verplaatsen snap ik en zal ik doen. Laatste vraag. Hoe pas ik het configuratiebestand aan? Back up was een hele goeie ook. Ga ik doen. Thanks
- vincentvantriet
- Nieuw op Joomla!NL
02 apr 2014 21:17
Dank je wel Astrid. Een heus stappenplan! Geweldig. Ik ga het netjes regelen. Nogmaals hartelijk dank Astrid, Romke en Wouter.
Groet Vincent
Groet Vincent
- vincentvantriet
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.761 seconden