Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Problemen met uploaden site

Problemen met uploaden site

02 apr 2014 17:26
Hier de digibeet weer!

Ik wil mijn joomla site uploaden via Core DTP. Aanmelden bij de host via Core is geen probleem. Ik zie links en rechts de mappen. Alleen weet ik niet welke bestanden in moet overzetten. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken door de hele Joomla directory aan de linkerzijde te uploaden. Na een half uur en 7000 bestanden verder is alles overgezet. Alleen mijn site is nog niet in de lucht. Ben ik nog wat vergeten? Via mijn host heb ik een database een tijdje geleden aangemaakt. Moet ik hier nog wat mee?

Thanks

02 apr 2014 17:32
Je moet de installatie van Joomla nog doorlopen. Hierbij word je dan gevraagd om de je databasegegevens e.d. in te voeren.

Misschien handig als je eerst even deze video bekijkt.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

02 apr 2014 19:42
Dank voor je antwoord Peter. Maar de installatie heb ik al gedaan voordat ik startte met bouwen. Anders kon ik ook geen site bouwen. Blijkbaar mis ik nog steeds iets.

02 apr 2014 20:01 - 02 apr 2014 20:01
Neem aan dat je je site lokaal gebouwd hebt? Dan moet je ook je database die je lokaal hebt staan nog exporteren en importeren op de server. En in je configuration.php de nieuwe database gegevens invullen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

02 apr 2014 20:04
ok dank je voor de snelle reply. De database staat volgens mij bij de hosting site. Ik kan niets op mijn pc vinden dat op een database lijkt. De gegevens in configuration.php heb ik nimmer aangepast. Waar vind ik de configuration.php? Sorry voor mijn gebrek aan kennis. Over een jaar weet ik alles! Dank

02 apr 2014 20:15
Als jij lokaal een joomla site gebouwd hebt, dan kan dat niet zonder database. Met welke lokale server (xampp, wamp, usbserver?) heb je je site gebouwd?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

02 apr 2014 20:27
Geen idee Astrid. Ik denk dat ik het dus niet lokaal heb staan maar bij hosting2go (de host). Ik denk dat ik toch iets met de database moet doen. Ik heb inmiddels achterhaald waar ik de database bij de host kan importeren. Alleen ik weet niet hoe het database heet (en dus moet zoeken in de joomla mappen op mijn pc). Heeft een database altijd een speciale extensie?

02 apr 2014 20:31
Leg eens even precies uit hoe je je site gemaakt hebt. Ik kan het nu even niet meer volgen.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

02 apr 2014 20:37 - 02 apr 2014 20:46
Ok. Dank voor je geduld.

Ik heb bij hosting2go een domeinnaam en een hostingcontract afgenomen. Ik heb vervolgens Joomla gedownload (versie 3.2.1). Ik heb daarna de stappen doorlopen bij Joomla. Vervolgens kon ik met de Joomla software bouwen. Dat ging allemaal prima.
In de tussentijd heb ik bij hosting2go een database aangemaakt. MySQL4.1.

Ik heb ook via CORE DTP alle joomla files zowel bij mij op de C schijf als bij de server van hosting2go staan. Althans ik heb connectie gemaakt. Ik heb ook alles eerder vandaag via de upload van mijn pc overgezet.

O ja en ik heb een template aangeschaft en die gebruikt bij het bouwen in Joomla.

Voor de volledigheid nog de conversatie die ik eerder had met hosting2go

Hallo,
Ik heb mijn site in Joomla gebouwd en wil de site graag uploaden. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet doen. Ik heb core geinstalleerd. Maar ik kan de webpaginas niet vinden in mijn joomla map op mijn c: schijf. Wellicht dat ik ergens helemaal overheen kijk. Via jullie manual kom ik er ook niet uit.

Help!

Dank,

Vincent

ps de site bestaat slechts uit 1 pagina dus wellicht kan ik het ook uploaden via de hosting2go control panel. Zo ja, ook dan graag even uitleg wat ik precies moet doen.

2014-04-02 14:49:52
Geplaatst Door: Hosting2GO

De informatie van de pagina's van Joomla wordt opgeslagen in een database. Als u de site lokaal heeft gemaakt dan moet de inhoud van de database geïmporteerd worden in een MySQL 5 database die u kunt aanvragen via het Control Panel.

Informatie over het importeren van een database kunt u vinden via de volgende link: h2g.cc/U5nqkP

Verder kunt u de bestanden van uw Joomla site in uw httpdocs map plaatsen en in het configuratiebestand "configuration.php" van Joomla verwijzen naar de nieuwe database.

Hosting2GO Helpdesk

2014-04-02 16:02:04
Geplaatst Door: Uzelf

Dank voor je antwoord Richard. Maar ik snap er nog niet veel van. Ik ben nu alle Joomla bestanden naar httpdocs aan het uploaden maar dat zijn er 6000 of zo. Is ie ong 30 min mee bezig. Dat lijkt me niet goed. Volgens mij kopieert ie ook heel veel bestanden die er al staan. Kan ik niet alleen die bestanden uploaden die ertoe doen? In jullie manual upload het voorbeeld alleen maar de *.html files.

2014-04-02 16:22:32
Geplaatst Door: Hosting2GO

Beste Vincent,

Het klopt dat Joomla uit een groot aantal bestanden bestaat en al deze bestanden zijn ook nodig voor de juiste werking van een Joomla site. Het duurt inderdaad even met uploaden en dit werkt hetzelfde als met .html bestanden.

Hosting2GO Helpdesk

2014-04-02 16:44:31
Geplaatst Door: Uzelf

Ok dank je wel. Ik ga het proberen.

Edit Astrid: Ik heb de quote tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

02 apr 2014 20:47
Je hebt dus ergens een site die je kunt zien begrijp ik. Hoe ga je naar die site?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

02 apr 2014 20:49

02 apr 2014 20:50 - 02 apr 2014 20:53
Ik moet zeggen dat de support van deze provider je keurig helpt.
Het is echter wel erg handig als je van te voren weet hoe een Joomla!-site werkt.
Ik raad je aan om rechtsonder op onze site eens te kijken naar de boeken die daar worden aangeboden.
Het zijn links naar verschillende boeken over Joomla!.

Kijk ook eens naar de extensie Akeeba backup. daarmee maak je eenvoudig een back-up van je lokale website (inclusief databasde). Akleeba Backup pakt dat netjes voor je in en je kunt met behulp van dat ene bestand de site eenvoudig verplaatsen naar de server van Hosting2Go.

Daarover zijn heel veel topics hier op het forum geschreven.
Ik raad je aan die info eerst eens na te lezen.

Vervolg: Je site is dus al op de server van Hosting22Go.
Wat is dan eigenlijk precies de reden dat je de site alsnog wil uploaden?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.751 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie