Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Site vertoont ineens blanco front- en backendpagina’s
Site vertoont ineens blanco front- en backendpagina’s
10 dec 2015 23:09 - 10 dec 2015 23:18
De site
www.huisvandewijkrivierenbuurt.nl
(Joomla 3.4.5.) vertoont vanaf vanmiddag alleen nog maar een blanco front- en backend.
Het is niet mogelijk via backend > administrator de site te benaderen. Vanmorgen heb ik nog zonder problemen wat eenvoudige artikeltjes aangepast/aangemaakt. De site werkte tot nu toe al een paar jaar naar behoren en met weinig problemen.
Error-log geeft deze melding:
Weet iemand misschien waardoor dit veroorzaakt kan zijn: gehackt? Corrupte extensie (JCE?)? Verouderde phpMyAdmin?
Edit Peter: Ik heb de melding tussen quote tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Het is niet mogelijk via backend > administrator de site te benaderen. Vanmorgen heb ik nog zonder problemen wat eenvoudige artikeltjes aangepast/aangemaakt. De site werkte tot nu toe al een paar jaar naar behoren en met weinig problemen.
Error-log geeft deze melding:
[10-Dec-2015 17:03:03 UTC] PHP Warning: require_once(/home/huisvand/public_html/libraries/import.legacy.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/huisvand/public_html/includes/framework.php on line 15
[10-Dec-2015 17:03:03 UTC] PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required '/home/huisvand/public_html/libraries/import.legacy.php' (include_path='.:/opt/alt/php56/usr/share/pear:/opt/alt/php56/usr/share/php') in /home/huisvand/public_html/includes/framework.php on line 15
Weet iemand misschien waardoor dit veroorzaakt kan zijn: gehackt? Corrupte extensie (JCE?)? Verouderde phpMyAdmin?
Edit Peter: Ik heb de melding tussen quote tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 10 dec 2015 23:18 door Peter. Reden: tags
Discussie gesloten.
- schenderling
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
10 dec 2015 23:29
Lijkt niet goed. 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
10 dec 2015 23:36
Beste Jelle,
Dank voor je reactie.
Wat kan dit betekenen? Gehackt toch? Ik heb de host al gevraagd even mee te kijken en desnoods actie te ondernemen. Tot nu toe zonder resultaat.
Wat zou de beste manier zijn dit op te lossen?
Martin
Dank voor je reactie.
Wat kan dit betekenen? Gehackt toch? Ik heb de host al gevraagd even mee te kijken en desnoods actie te ondernemen. Tot nu toe zonder resultaat.
Wat zou de beste manier zijn dit op te lossen?
Martin
Discussie gesloten.
- schenderling
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
10 dec 2015 23:47
Ik denk het wel.
Maar met een backup ben je het vlugst klaar zoals hieronder beschreven
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
Maar met een backup ben je het vlugst klaar zoals hieronder beschreven
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
- Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
- Zet een goede recente backup terug.
- wijzig al je wachtwoorden.
- update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
- Maak meteen een nieuwe backup.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
11 dec 2015 10:12
Jelle,
Dank weer voor je antwoord.
Volgens de host zou het te maken kunnen hebben met de PHP versie. Na dit uitgeprobeerd te hebben gaf dit geen resultaat, front- en backend blijven blanco
Zou dus toch gehackt kunnen zijn(?) Zelf werk ik vanuit een Mac met F-secure, update ik steeds naar de laatste versie van Joomla en extensies en gebruik ik geen dubieuze extensies.
IK heb de host gevraagd even mee te kijken en desnoods maar een backup terug te zetten.
Wordt vervolgd.
Martin
Dank weer voor je antwoord.
Volgens de host zou het te maken kunnen hebben met de PHP versie. Na dit uitgeprobeerd te hebben gaf dit geen resultaat, front- en backend blijven blanco
Zou dus toch gehackt kunnen zijn(?) Zelf werk ik vanuit een Mac met F-secure, update ik steeds naar de laatste versie van Joomla en extensies en gebruik ik geen dubieuze extensies.
IK heb de host gevraagd even mee te kijken en desnoods maar een backup terug te zetten.
Wordt vervolgd.
Martin
Discussie gesloten.
- schenderling
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
11 dec 2015 10:39
Dit kan in ieder geval niet zomaar gebeuren. En het is altijd handiger om zelf voor goede backups te zorgen in plaats van daar je hoster mee te belasten.
Je zou nog even kunnen kijken of het probleem te verhelpen is door een compleet installatiepakket (zonder de map installation) van Joomla 3.4.5 over te zetten met ftp.
De melding zou erop kunnen duiden dat er een bestand corrupt is of ontbreekt.
Maar zelfs als dit je huidige probleem op zou lossen, blijft natuurlijk het risico bestaan dat dit ontstaan is door een hack.
Je zou nog even kunnen kijken of het probleem te verhelpen is door een compleet installatiepakket (zonder de map installation) van Joomla 3.4.5 over te zetten met ftp.
De melding zou erop kunnen duiden dat er een bestand corrupt is of ontbreekt.
Maar zelfs als dit je huidige probleem op zou lossen, blijft natuurlijk het risico bestaan dat dit ontstaan is door een hack.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
11 dec 2015 10:48
Astrid,
Dank voor je antwoord. Zelf heb ik natuurlijk ook backups die ik kan terugzetten. Ik wacht eerst even de reactie van de host af.
Via error-log komt steeds framework.php voor als probleem. Dit wordt ook op de fora genoemd als veroorzaker van een 500 foutmelding. Denk dat het met een No-number extensie te maken zou kunnen hebben.
Dank voor je antwoord. Zelf heb ik natuurlijk ook backups die ik kan terugzetten. Ik wacht eerst even de reactie van de host af.
Via error-log komt steeds framework.php voor als probleem. Dit wordt ook op de fora genoemd als veroorzaker van een 500 foutmelding. Denk dat het met een No-number extensie te maken zou kunnen hebben.
Discussie gesloten.
- schenderling
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
12 dec 2015 11:55
Inmiddels heb ikzelf toch een oudere backup teruggeplaatst via Installatron. De site verscheen direct weer zoals het hoorde. Wachtwoorden zijn veranderd en extensies die volgens mij de oorzaak zouden kunnen zijn (o.a. no number framework en backbutton(?) heb ik verwijderd.
Hoop dat de ellende hiermee verholpen is.
Dank voor jullie support.
Dit draadje kan wat mij betreft gesloten worden.
Martin
Hoop dat de ellende hiermee verholpen is.
Dank voor jullie support.
Dit draadje kan wat mij betreft gesloten worden.
Martin
Discussie gesloten.
- schenderling
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.158 seconden