Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
foto's binnen Google op Joomla
22 dec 2015 22:23 - 23 dec 2015 09:25
Goedenavond allemaal,
Al enige tijd zet ik foto's op mijn sites in Joomla via de foto's die ik in Google (gmail) heb geplaatst. Dat ging altijd goed via de ID.
Nu, sinds een week, is er iets verandert binnen Google en verschijnt er een ander scherm. Ik heb opnieuw delen, openbaar gedaan, maar binnen Joomla ziet hij de albums niet.
Herkent iemand van jullie dit probleem en weten iemand van jullie hoe dit op te lossen?
Vriendelijke groeten, Margret
Edit Juliank92: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Al enige tijd zet ik foto's op mijn sites in Joomla via de foto's die ik in Google (gmail) heb geplaatst. Dat ging altijd goed via de ID.
Nu, sinds een week, is er iets verandert binnen Google en verschijnt er een ander scherm. Ik heb opnieuw delen, openbaar gedaan, maar binnen Joomla ziet hij de albums niet.
Herkent iemand van jullie dit probleem en weten iemand van jullie hoe dit op te lossen?
Vriendelijke groeten, Margret
Edit Juliank92: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 23 dec 2015 09:25 door Juliank92.
- Margret
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
23 dec 2015 09:34
Goeiemorgen Margret,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik herken het niet, maar ik gebruik deze constructie ook niet. Maak je hiervoor gebruik van een extensie, zo ja welke(graag ook met versienummer), zo nee hoe worden de foto's dan door Joomla opgehaald? Een link naar je website is ook welkom
.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik herken het niet, maar ik gebruik deze constructie ook niet. Maak je hiervoor gebruik van een extensie, zo ja welke(graag ook met versienummer), zo nee hoe worden de foto's dan door Joomla opgehaald? Een link naar je website is ook welkom

Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
24 dec 2015 18:31
Hallo Julian,
Dit is de link naar de site (is nog in aanbouw) www.lafemme-nhn.nl/stichtinghz/
Binnen Google maakte ik altijd albums. Deze deelde ik dan openbaar. Binnen Joomla maakte ik een menu, menutype Skin Fuerte. Bij het tabblad opties gaf ik het google plus ID in, Album visibility - Public en ik kon het album kiezen. Nu niet meer dus........
In de site zie je dat een aantal albums al werken, onder foto's.
Graag hoor ik je tip.
Groetjes, Margret
Dit is de link naar de site (is nog in aanbouw) www.lafemme-nhn.nl/stichtinghz/
Binnen Google maakte ik altijd albums. Deze deelde ik dan openbaar. Binnen Joomla maakte ik een menu, menutype Skin Fuerte. Bij het tabblad opties gaf ik het google plus ID in, Album visibility - Public en ik kon het album kiezen. Nu niet meer dus........
In de site zie je dat een aantal albums al werken, onder foto's.
Graag hoor ik je tip.
Groetjes, Margret
- Margret
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
24 dec 2015 19:09 - 24 dec 2015 19:09
Is je versie van ozio gallery up-to-date? De laatste versies kunnen namelijk automatisch het id ophalen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 24 dec 2015 19:09 door Astrid.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
- Margret
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
24 dec 2015 19:54
Ozio Gallery Laatste versie,
Version: 4.5.0 Last updated: Dec 22 2015
Version: 4.5.0 Last updated: Dec 22 2015
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
03 jan 2016 14:39
Goedemiddag,
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Zover ik kan zien ligt het ook niet aan Joomla, maar aan het feit dat er binnen Google iets verandert is. Ik weet dat dit het Joomla forum is, maar hebben meer gebruikers ook dit probleem? Of herkennen ze dit en en is het inmiddels opgelost?
Ik heb ook gezocht naar een google plus forum in het nederlands, maar daar wordt ik ook niet echt wijzer.
Het gaat er dus om dat de "link" er niet meer uit ziet (na openbaar delen) zoals het ID zoals dat er voorheen tevoorschijn kwam. Daarbij herkent Joomla het Google plus album dus niet. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Groeten, Margret
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Zover ik kan zien ligt het ook niet aan Joomla, maar aan het feit dat er binnen Google iets verandert is. Ik weet dat dit het Joomla forum is, maar hebben meer gebruikers ook dit probleem? Of herkennen ze dit en en is het inmiddels opgelost?
Ik heb ook gezocht naar een google plus forum in het nederlands, maar daar wordt ik ook niet echt wijzer.
Het gaat er dus om dat de "link" er niet meer uit ziet (na openbaar delen) zoals het ID zoals dat er voorheen tevoorschijn kwam. Daarbij herkent Joomla het Google plus album dus niet. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Groeten, Margret
- Margret
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
03 jan 2016 14:51
Zoals Jelle in #5 aangeeft is er een nieuwere versie. Heb je al geupdate hier naar toe.
Hier enige documentatie, misschien dat je dat verder helpt.
Hier enige documentatie, misschien dat je dat verder helpt.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
03 jan 2016 15:20
Hai Romke,
Ja, Ozio heb ik ge-updated. Binnen Google Plus moet het probleem zitten en daar zit 'm dus de kneep.....
Mijn vraag is daarom dus ook of meerdere Joomla gebruikers hier last van hebben.
Groetjes, Margret
Ja, Ozio heb ik ge-updated. Binnen Google Plus moet het probleem zitten en daar zit 'm dus de kneep.....
Mijn vraag is daarom dus ook of meerdere Joomla gebruikers hier last van hebben.
Groetjes, Margret
- Margret
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
03 jan 2016 15:48
Nee, ik herken je probleem niet en bij mij werkt het wel goed.
Hoe ga je precies te werk?
Je maakt in Google Plus een album aan en deelt daar enkele foto's.
Vervolgens ga je in Joomla! een menu-item aanmaken dat verwijst naar het Ozio Gallery Component.
Je geeft daarin het Google ID op en daaronder selecteer je de Album List.
Op die manier hoef je volgens mij niet met links te werken.
Als ik de handleiding op de site van Ozio volg, kom ik een dergelijke nethode ook niet tegen.
Hoe ga je precies te werk?
Je maakt in Google Plus een album aan en deelt daar enkele foto's.
Vervolgens ga je in Joomla! een menu-item aanmaken dat verwijst naar het Ozio Gallery Component.
Je geeft daarin het Google ID op en daaronder selecteer je de Album List.
Op die manier hoef je volgens mij niet met links te werken.
Als ik de handleiding op de site van Ozio volg, kom ik een dergelijke nethode ook niet tegen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
03 jan 2016 15:57
Hai,
Ik ga precies zoals jou te werk. In Google moet je het album delen (openbaar, anders ziet Joomla het niet).
Ik werk al jaren zo en het werkt altijd. Tot een paar weken geleden binnen Google het er anders uit zag. Ik kan hier helaas geen print screen laten zien, maar google komt met deze link: goo.gl/photos/wfpv2hCFXfScsXFX7 en de keuze op Google plus, facebook of twitter te klikken. Vervolgens op Google plus geklikt, maar dat werkt dus niet.
De link in Joomla geplaatst, van alles geprobeerd. Ik weet het niet meer....
Maar lief dat je mee denkt, dank je wel.
Groetjes, Margret
Ik ga precies zoals jou te werk. In Google moet je het album delen (openbaar, anders ziet Joomla het niet).
Ik werk al jaren zo en het werkt altijd. Tot een paar weken geleden binnen Google het er anders uit zag. Ik kan hier helaas geen print screen laten zien, maar google komt met deze link: goo.gl/photos/wfpv2hCFXfScsXFX7 en de keuze op Google plus, facebook of twitter te klikken. Vervolgens op Google plus geklikt, maar dat werkt dus niet.
De link in Joomla geplaatst, van alles geprobeerd. Ik weet het niet meer....
Maar lief dat je mee denkt, dank je wel.
Groetjes, Margret
- Margret
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
03 jan 2016 16:12 - 03 jan 2016 16:12
Je hoeft toch verder niets met die link?
Klik o[p GEREED en vervolgens kun je in het menu-item van OZIO het gedeelde album kiezen, omdat dit album is van je Google-ID.
Hieronder een voorbeeld waarvan ik het ID even heb doorgestreept.
Klik o[p GEREED en vervolgens kun je in het menu-item van OZIO het gedeelde album kiezen, omdat dit album is van je Google-ID.
Hieronder een voorbeeld waarvan ik het ID even heb doorgestreept.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Laatst bewerkt 03 jan 2016 16:12 door WoodyF4u.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 0.852 seconden