Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

website plat htacces probleem?

15 feb 2016 21:52
Hm nou dan gaan we dat eerst proberen
Bedankt zover voor de adviezen en het meedenken.
In het verleden met joomla 1.5 had ik op dit domein ook de pharmahack
Blijft raar ditis de enige site die me problemen geeft......tot nu toe
Discussie gesloten.
  • Tom van Hell
  • Tom van Hell's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

16 feb 2016 10:19
Dan raad ik je aan om ook zeker je afbeeldingen te scannen/controleren op malware!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

16 feb 2016 16:56
Er zullen best wat bestanden zijn toegevoegd. Kijk anders in je apache log file of daar niet files worden opgeroepen die niets met joomla te maken hebben. als je ssh toegang heb zou je je bestanden kunnen checken op foute code.
Discussie gesloten.
  • itzmie
  • itzmie's Profielfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

17 feb 2016 15:27 - 17 feb 2016 15:28
Nou ik heb de ftp gewijzigd en de database wachtwoorden alsook de admin.
De foto's en pdf lokaal getrokken en gescand op malware.
Backup van maart 2015 teruggezet toto december 2015 was er namelijk niks aan de hand.
Nu ziet de .htacces er zo uit
Code:
## # @package Joomla # @copyright Copyright (C) 2005 - 2015 Open Source Matters. All rights reserved. # @license GNU General Public License version 2 or later; see LICENSE.txt ## ## # READ THIS COMPLETELY IF YOU CHOOSE TO USE THIS FILE! # # The line just below this section: 'Options +FollowSymLinks' may cause problems # with some server configurations. It is required for use of mod_rewrite, but may already # be set by your server administrator in a way that disallows changing it in # your .htaccess file. If using it causes your server to error out, comment it out (add # to # beginning of line), reload your site in your browser and test your sef url's. If they work, # it has been set by your server administrator and you do not need it set here. ## ## No directory listings IndexIgnore * ## Can be commented out if causes errors, see notes above. Options +FollowSymlinks Options -Indexes ## Mod_rewrite in use. RewriteEngine On ## Begin - Rewrite rules to block out some common exploits. # If you experience problems on your site block out the operations listed below # This attempts to block the most common type of exploit `attempts` to Joomla! # # Block out any script trying to base64_encode data within the URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} base64_encode[^(]*\([^)]*\) [OR] # Block out any script that includes a <script> tag in URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} (<|%3C)([^s]*s)+cript.*(>|%3E) [NC,OR] # Block out any script trying to set a PHP GLOBALS variable via URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} GLOBALS(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) [OR] # Block out any script trying to modify a _REQUEST variable via URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} _REQUEST(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) # Return 403 Forbidden header and show the content of the root homepage RewriteRule .* index.php [F] # ## End - Rewrite rules to block out some common exploits. ## Begin - Custom redirects # # If you need to redirect some pages, or set a canonical non-www to # www redirect (or vice versa), place that code here. Ensure those # redirects use the correct RewriteRule syntax and the [R=301,L] flags. # ## End - Custom redirects ## # Uncomment following line if your webserver's URL # is not directly related to physical file paths. # Update Your Joomla! Directory (just / for root). ## # RewriteBase / ## Begin - Joomla! core SEF Section. # RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}] # # If the requested path and file is not /index.php and the request # has not already been internally rewritten to the index.php script RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/index\.php # and the requested path and file doesn't directly match a physical file RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f # and the requested path and file doesn't directly match a physical folder RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d # internally rewrite the request to the index.php script RewriteRule .* index.php [L] # ## End - Joomla! core SEF Section.

Geen gekke dingen er in??
Anders zit het in de het al in de backup of de database.
Als het nu weer fout gaat kan ik url herschrijven uitzetten dan is er namelijk niks aan de hand is alleen iets minder mooi
dan kan ik de url herschrijven uitzetten
Laatst bewerkt 17 feb 2016 15:28 door Tom van Hell.
Discussie gesloten.
  • Tom van Hell

17 feb 2016 15:42 - 17 feb 2016 15:57
Op sitecheck.sucuri.net/
vind nog deze error
Code:
Site error detected. Details: http://labs.sucuri.net/db/malware/500-error?v1 HTTP/1.1 500 Internal Server Error

is niet goed maar zegt mij niks
Code:
Internal Server Error 500-error?v1 http://www.natureartproductions.com ( View Payload ) Internal Server Error 500-error?v1 http://www.natureartproductions.com/404testpage4525d2fdc ( View Payload ) Internal Server Error 500-error?v1 http://www.natureartproductions.com/404javascript.js ( View Payload ) Internal Server Error 500-error?v1 http://www.natureartproductions.com/404javascript.js ( View Payload )
Edit Astrid: Ik heb je reacties samengevoegd.
Laatst bewerkt 17 feb 2016 15:57 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Tom van Hell

17 feb 2016 15:58
Misschien eens een recente scan doen? En je kunt de .htaccess toch zelf vergelijken met een standaard htaccess.txt uit een installatiepakket? Dat hoeven de leden toch niet voor je te doen?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

17 feb 2016 16:01 - 17 feb 2016 16:04
Scan heb ik net gedaan en dat andere heb je gelijk in.
Lijkt goed dus
Edit Astrid: Ik heb je quote verwijderd, omdat het quoten van een direct voorafgaande reactie niets toevoegt.

als ik een beetje google op die foutregels van die check dan kom ik wel meningen tegen dat er een fout zou zitten in de rewritemodule
Laatst bewerkt 17 feb 2016 16:04 door Tom van Hell.
Discussie gesloten.
  • Tom van Hell

17 feb 2016 16:41
Dat zou heel goed kunnen, maar als je de server niet zelf beheert, dan moet je het bij je hostingbedrijf (is dat ProServe?) informeren.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

17 feb 2016 16:50
mijndomein.nl zit die
Discussie gesloten.
  • Tom van Hell

17 feb 2016 18:07
Tja, die provider staat niet echt bekend als heel erg Joomla!-vriendelijk.
Maar als je perse daar wil blijven met die website, dan denk ik dat het verstandig is om de vraag over de rewritemodule daar neer te leggen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

17 feb 2016 18:25
Wat is nou je probleem dan?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

17 feb 2016 19:04
@ Astrid Mijn probleem was (hoop ik) dat de website steeds na een aantal uren vastliep doordat in de .htacces regels werden toegevoegd waardoor de website onbereikbaar werd ook de admin. Als ik die dan verwijderde maakt joomla automatisch een nieuwe .htacces aan en liep het weer even. Ik dacht dus dat ik hem na het verwijderen van echte malware een paar weken terug dus nog niet goed schoon had. Maar dacht ook van, het kan wel een wat anders zijn. Als ik bij algemene instellingen urls herschrijven uitzet dan is de . htacces niet nodig en zal die ook niet vastlopen. Maar is dat nou een malwareprobleem of hostingprobleem? Feit is dat voor Joomla en Wordpress mijndomein niet al te positief te boek staat. Nieuwe sites host ik dan ook niet meer daar.
Maar waar het probleem nu in 1 keer vandaan komt nadat de site al 10 maanden probleemloos draaide is mij een raadsel.
Misschien iets in de laatste 2 updates van Joomla
Discussie gesloten.
  • Tom van Hell
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.963 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie