Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Afmeting Parallax images
Afmeting Parallax images
07 aug 2016 20:54
Je positie wordt de hele tijd aangepast door een stukje Javascript. Maar die zal niet doen wat jij wilt bereiken. Beste is om dat stukje er uit te halen, waardoor background-postion weer zijn standaard waarde krijgt. En er geen streep in het element zit.
Vervolgens kan je background-repeat nog op no-repeat zetten, en om de afbeelding mee te laten "scrollen" gebruik je dan de property background-attach met de waarde fixed.
Vervolgens kan je background-repeat nog op no-repeat zetten, en om de afbeelding mee te laten "scrollen" gebruik je dan de property background-attach met de waarde fixed.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
Discussie gesloten.
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Afmeting Parallax images
07 aug 2016 20:59
Bedankt voor je reactie!
Nu komt mijn volgende vraag, waar zorg ik er voor dat het JAVA gedeelte eruit gehaald wordt? Deze template heb ik namelijk gedownload met dat JAVA gedeelte er al in.. Niet heel handig als ik het zo begrijp
Nu komt mijn volgende vraag, waar zorg ik er voor dat het JAVA gedeelte eruit gehaald wordt? Deze template heb ik namelijk gedownload met dat JAVA gedeelte er al in.. Niet heel handig als ik het zo begrijp
Discussie gesloten.
- jesper.v.meijel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Afmeting Parallax images
07 aug 2016 21:05
Er is een verschil tussen JAVA (programmeertaal), en Javascript (scripttaal, maar heeft niets met JAVA te maken).
Ik weet niet of het niet zo heel handig is, ik weet alleen dat het in elk geval niet doet wat jij wilt bereiken
.
Het stuk Javascript wat gebruikt wordt zit in: templates/vtm050109/javascript/megnor/custom.js
En het betreft dan de regels 209 t/m 243. Maak voor het wissen van de regels wel even een backup van het bestand.
Ik weet niet of het niet zo heel handig is, ik weet alleen dat het in elk geval niet doet wat jij wilt bereiken

Het stuk Javascript wat gebruikt wordt zit in: templates/vtm050109/javascript/megnor/custom.js
En het betreft dan de regels 209 t/m 243. Maak voor het wissen van de regels wel even een backup van het bestand.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
Discussie gesloten.
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Afmeting Parallax images
07 aug 2016 21:41
Bedankt voor je reactie, als ik onderstaand stuk code verwijderd doet niets wat betreft jet script het meer ook de productscroller enzo functioneert dan niet meer.
Code:
}
});
$('.scrollup').click(function(){
$("html, body").animate({ scrollTop: 0 }, 600);
return false;
});
})( jQuery );
/*(function($) {
if ($(window).width() < 980)
{
$(".footer-menu .mobile_togglemenu, .sidebar-left .mobile_togglemenu, .sidebar-right .mobile_togglemenu").remove();
$(".footer-menu h3, .sidebar-left h3, .sidebar-right h3").append( "<a class='mobile_togglemenu'> </a>" );
$(".footer-menu h3, .sidebar-left h3, .sidebar-right h3").addClass('toggle');
$(".footer-menu .mobile_togglemenu, .sidebar-left .mobile_togglemenu, .sidebar-right .mobile_togglemenu").click(function(){
Discussie gesloten.
- jesper.v.meijel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Afmeting Parallax images
07 aug 2016 21:50 - 07 aug 2016 22:00
De code die in jouw bericht staat is een ander stuk dan wat ik bedoelde, mogelijk zijn de regelnummers anders in je editor dan bij mij (er zit bij jou namelijk ook overal een witregel tussen). Ik kan niet het stuk code in mijn bericht plaatsen waar het over gaat, omdat het javascript bestand niet online staat.
edit: dit stuk dus
edit: dit stuk dus
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Laatst bewerkt 07 aug 2016 22:00 door Juliank92.
Discussie gesloten.
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Afmeting Parallax images
07 aug 2016 22:02
Zou je me een screenshot kunnen geven over welk stuk je bedoeld dan? Super bedankt voor jullie hulp nogmaals!
Discussie gesloten.
- jesper.v.meijel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Afmeting Parallax images
07 aug 2016 22:05
Staat in bericht nummer 17, had hem net 2 minuten voor je bericht erin geplaatst

Discussie gesloten.
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Afmeting Parallax images
07 aug 2016 22:13

Heb het JS gedeelte er nu uitgehaald en background op fixed gezet!
Bedankt!
Discussie gesloten.
- jesper.v.meijel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.967 seconden