Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

rechten gebruikersgroepen

rechten gebruikersgroepen

28 okt 2017 12:15
#1
Voor de site www.sintgeertruidenberg.nl zit ik vreselijk stoeien met de gebruikersrechten.
Bijv.;
Als Pieten inloggen (geregistreerde) krijgen zij het menu Pieten erbij. Ik heb een gebruikersgroep "Bestuur" aangemaakt en die onder de hoofdgroep "Geregistreerde" gehangen. Als bestuursleden inloggen, krijgen zij het menu "Pieten" en "Bestuur" te zien. Nu wil ik een "bestuurslid " de mogelijkheid bieden om bij het submenu van "Pieten": "Berichten voor Pieten" (categorielijst) artikelen aan te maken en te publiceren (in de front-end) via knop "Nieuw".
Bij de Algemene Instellingen staat Publisher op Create toegestaan. Bij de categorie "Berichten voor Pieten" staat Publisher op Create Niet toegestaan (overgenomen) VERGRENDELD.
Ik heb alle instellingen vergeleken met mijn andere website en die staan gewoon gelijk. Ook de JCE editor.
Het lijkt wel of alles andersom staat qua rechtenniveau.
En wat wordt bedoeld met overgenomen, waarvan overgenomen? Niet van de algemene instellingen want die staan wel goed.
Ik wil het allemaal nog wat uitgebreider maken que rechten, maar zolang dit al niet lukt.

Zie inmiddels scheel. Wellicht ziet iemand mijn denkfout.
Discussie gesloten.
  • nie-ko
  • nie-ko's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

rechten gebruikersgroepen

28 okt 2017 20:34
#2
Dan heb je toch al iets aangepast aan de rechten. Publisher mag normaal gesproken altijd artikelen aanmaken en publiceren. Misschien kom je hier verder mee docs.joomla.org/J3.x:Access_Control_List_Tutorial/nl
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.954 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie