Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Spam email vanuit website

Spam email vanuit website

26 jun 2018 12:43 - 26 jun 2018 14:08
#1
Ik heb sinds een week hetzelfde probleem als in dit draadje en op meerdere sites, dus spam berichten van .RU domeinen die het bericht bevatten uit het standaard nl-NL.com_contact.ini bestand. Soms wel per minuut 1. Ook hier geen issues na diverse scans, ook niet op lokale PC's. Ik kan ook geen vreemde PHP bestanden ontdekken. Wachtwoorden e.d. allemaal gewijzigd. Wij gebruiken geen contactpersonen, maar toch waren er vreemde contactpersonen aanwezig in het contact menu. Die heb ik verwijderd. Dus naast eventuele vreemde gebruikers zou je ook op vreemde contacten moeten controleren en deze verwijderen. Ik heb vervolgens de contact module gedeactiveerd want wij gebruiken die toch niet. Maar deze bestanden blijven wel nog op de server staan, dus dan zouden ze toch nog aangeroepen worden. Is er een mogelijkheid die in zijn geheel te verwijderen ?

Voor overige invulformulieren op onze sites gebruiken we Breezing Forms met een Captcha. Daarvan krijgen we geen spam. Volgens mij is het probleem van de topic ook niet daaraan gerelateerd, maar alleen maar aan de contact_form. Of zie ik dit toch wellicht verkeerd ?
Edit Astrid: Ik heb je bericht afgesplitst. Het is niet handig om aan te haken bij de vraag van iemand anders.
Laatst bewerkt 26 jun 2018 14:08 door Astrid.
  • henk de kip
  • henk de kip's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19

Spam email vanuit website

26 jun 2018 14:07
#2
Als je zoveel spam ontvangt, dan is de kans groot dat je site toch gehackt is. Je kunt eventueel via Extensies - Beheren de contact component in zijn geheel verwijderen om eerst te kijken of de spam dan stopt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.978 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie