Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Etsy webshop integreren op website

Etsy webshop integreren op website

30 aug 2019 15:39
#1
Hallo!

het is de bedoeling dat ik mettertijd een Etsy webshop integreer op mijn website, ik wil deze nu alvast klaar zetten en heb dus een webshop aangemaakt bij etsy ( www.etsy.com/nl/shop/TessaGenietsArt ). Ik heb gezocht naar ene plugin oid voor Etsy maar die is er blijkbaar niet. Ook werkt Etsy Mini niet meer heb ik begrepen. Het leek mij dus handig om een iframe te maken van mijn Etsy webshop. Alleen, dit werkt niet.

Ik heb al vaker i-frames gemaakt ( zie portfolio ) en heb deze portfolio ook in de webshop wrapper gezet om te testen of ik niet iets fout deed. De portfolio werkt gewoon, maar als ik de Etsy link toevoeg blijft de pagina leeg.

Heeft Etsy het embedden van hun website uitgeschakeld oid?
Of gebruik ik misschien de verkeerde link?
Als iframe niet werkt, wat kan ik verder dan nog aan alternatieven proberen?

Thanks!
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Etsy webshop integreren op website

30 aug 2019 20:42
#2
Mogelijk is de Etsy-link die je gebruikt geen https.
Dan heb je zogenaamde mixed content en daardoor wordt blijft het iframe leeg.
Zorg ervoor dat de gebruikte URL van een https-site komt.

Maar let wel op dat een iframe niet responsive is.
Die webshop zal binnen je website op een smartphone dus niet meeschalen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Etsy webshop integreren op website

30 aug 2019 20:57
#3
Zo te zien heb je de webshop iframe in een aangepast html module geplaatst, klopt dit?
zo ja. Hoe staat op tabblad opties van de module "bewerk inhoud", ik vermoed op nee, zet deze dan eens op ja
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Etsy webshop integreren op website

30 aug 2019 22:35
#4
Ik kan het nu even niet bekijken, maar het lijkt er inderdaad op dat Etsy niet in een iframe gezet kan worden. Maar misschien heb je hier íets aan tizzit.co/integrate-your-etsy-shop-on-your-own-website/
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114

Etsy webshop integreren op website

30 aug 2019 23:16
#5
Bedankt voor alle reacties!
- De link heeft https:// ervoor ( www.etsy.com/nl/shop/TessaGenietsArt ), dat zou juist moeten zijn denk ik?
- Ik heb een wrapper module aangemaakt, ik weet alleen niet zeker waar ik deze kan vinden na het aanmaken (staat namelijk niet bij modules, ook die van mijn portfolio niet). Daarna heb ik een nieuw individueel artikel gemaakt en in de wrapper 'in alle menu's behalve de geselecteerde' gezet, een positie gegeven en de web link in gevoerd. Dit ging prima met mijn portfolio dus ging er van uit dat dat met etsy net zo zou zijn.
- Bedankt voor de tip mbt het niet responsive zijn van iframes! Ik was in de veronderstelling dat deze dat wel was aangezien mijn portfolio zich wel aanpast aan het mobiele formaat en de plaatjes netjes per twee neerzet. Hoe komt dit?
- Ik kan de optie 'bewerk inhoud' niet vinden, maar dat is denk ik omdat ik het in een artikel heb geplaatst ipv een aangepaste html module? Of is die wrapper een aangepaste html module? Als dat het geval is, ik heb er 1 aangemaakt om te kijken hoe of wat (omdat ik het origineel niet kan vinden) maar ook hier kon ik geen 'bewerk inhoud' vinden.
- Ik vermoed dus dat Astrid gelijk heeft en dat dat niet gaat met Etsy. Ik was al langs de weblink gekomen die je deelt Astrid maar de link werkt niet meer en ik zie meldingen in 2018 dat de Etsy Mini shop niet meer bestaat. Ik kon deze ook niet vinden op hun website, noch enige informatie in hun helpcenter.

Zijn er eventueel alternatieven, of andere acceptabele oplossingen om Etsy toch te kunnen 'integreren'?
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Etsy webshop integreren op website

30 aug 2019 23:29
#6
Nog een kleine toevoeging, ik vermoed dat het geen toegevoegde informatie is, maar wie weet; Als jullie nu naar de webshop gaan: tezartdesign.eu/index.php/etsy-webshop1 en naar beneden scrollen zien jullie een tekst staan (titel + under construction). De wrapper heb ik geplaatst in base content A (had B moeten zijn, maar kan de locatie van de wrapper dus niet vinden en het dus niet aanpassen) maar de witruimte is precies de ruimte die ik heb gereserveerd voor de etsy website. De wrapper doet dus prima zijn werk.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Etsy webshop integreren op website

30 aug 2019 23:52
#7
De wrapper werkt ook wel, maar Etsy staat niet toe dat hun site in een iframe geladen wordt.
Misschien dat je hier nog iets aan hebt
www.reddit.com/r/Etsy/comments/7m7y0l/ha...mini_code_gone_away/
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114

Etsy webshop integreren op website

31 aug 2019 00:09 - 31 aug 2019 00:12
#8
Thanks, ik ga het proberen!
Laatst bewerkt 31 aug 2019 00:12 door Xaleah.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Etsy webshop integreren op website

31 aug 2019 17:07
#9
Oke ik ben van gedachten verandert, ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil op den duur toch mijn eigen webshop hebben dus ik denk dat ik er net zo goed twee apart van elkaar kan doen. Een webshop op mijn eigen website en een webshop op Etsy. Ik wil dat mensen uiteindelijk toch bij mij terecht komen dus ik ga ze apart van elkaar runnen daar Etsy niet meer zo gebruiksvriendelijk is als het ooit was.

Welke, vooralsnog gratis webshop (met mogelijke upgrades) zouden jullie aanraden voor mijn website? Het gaat om enkele tientallen items voor kort termijn. Lang termijn mogelijk honderden. Ik wil op kort termijn het liefste werken via een service als paypal omdat er nog geen sprake is van een bedrijfs bankaccount, maar op den duur de gelegenheid hebben om uit te breiden naar ideal etc. Het betreft vooralsnog enkel digitale producten, maar het stukje verkoopsrechten en plichten e.d. heb ik er graag bij zodat ik mij niet druk hoef te maken over mogelijke fouten of het te laat updaten van nieuwe regels.

Indien nodig open ik voor die vraag een nieuw topic, maar ik denk dat het wel interessant is voor mensen die voor een zelfde probleem komen te staan als ik.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Etsy webshop integreren op website

31 aug 2019 17:32
#10
Toch graag een nieuwe draadje openen.
Ik zal dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.870 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie