Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Geschikte opbouw voor website

Geschikte opbouw voor website

26 jan 2020 00:04
#1
Heyhey,

ik probeer een bepaald effect te creëren op mijn website zodat snel duidelijk is wat ik doe en men makkelijk kan navigeren.
Na een hoop testen moest ik echter tot de conclusie komen dat ik niet weet hoe ik het effectief gedaan kan krijgen. Ik wil eigenlijk het effect creëren dat zichtbaar is op: thecor.co.uk/work/ en heb geprobeerd dat te doen met tabellen, hopende dat het ook zou werken op de mobiele versie, maar helaas.

Wat kan ik doen dat wel werkt?
Alternatieve suggesties zijn ook zeer welkom!

Bedankt!

Mijn website (en het gerommel)
www.tezartdesign.eu
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Geschikte opbouw voor website

26 jan 2020 01:41
#2
Even om mijn huidige probleem te illustreren: Het lijkt onmogelijk om structureel afbeeldingen links of rechts van de tekst te zetten zonder dat deze verschuift of niet netjes uitgelijnd komt te staan naast of onder de tekst in responsive mode.

Verder is het compleet onmogelijk om illustraties naast elkaar te zetten, ze weigeren dan te centreren en, indien ze toch naast elkaar staan (links uitgelijnd), verschuiven ze trapsgewijs onder elkaar in responsive mode.

Lang verhaal kort: Ik word qua design enorm belemmerd, ik weet niet of dit joomla eigen is of dat het met het template te maken heeft, of omdat ik simpelweg geen kennis heb van de juiste technieken of extenties die dit soort problemen horen op te lossen.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Geschikte opbouw voor website

26 jan 2020 06:44
#3
Met tabelcellen ga je het in ieder geval niet redden.
Het heeft niets te maken met joomla, maar de manier waarop de template wordt ingedeeld.

Een mooie manier om het resultaat te krijgen is het gebruik van CSS-grid.
Zie voor meer info:
css-grid

Een andere mogelijkheid is om ipv tabelcellen div-statements te gebruiken en deze met css-stijling float te positioneren.
meer info:
div

Groet,
Patrick
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

Geschikte opbouw voor website

26 jan 2020 12:15
#4
Bedankt pjasmits, ik heb nog nooit eerder gecodeerd, begrijp ik het goed als ik zeg dat in ieder geval het css-grid toegepast wordt in de tekstverwerker versie van een artikel?
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Geschikte opbouw voor website

26 jan 2020 13:20 - 26 jan 2020 13:20
#5
Als je dit effect wil krijgen zonder te programmeren ga je best voor een pagebuilder. Joomshaper heeft er een heel goede. Er is zelfs een gratis Liteversie. Hoe het werkt kan je hier even uitproberen.
Demo pagebuilder joomshaper
Laatst bewerkt 26 jan 2020 13:20 door dawebmasta.
  • dawebmasta
  • dawebmasta's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 183

Geschikte opbouw voor website

26 jan 2020 13:58
#6
Met weinig tot geen codeer-ervaring wordt het een uitdaging.
Beter kijken naar een alternatief zoals een pagebuilder (zoals al door een ander is aangekaart) om het gewenste effect te kunnen bereiken.
Of je gaat kijken of er een template bestaat met deze uitstraling.
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.290 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie