Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Dropdownmenu / Bulk acties in RS Tickets Pro

Dropdownmenu / Bulk acties in RS Tickets Pro

12 feb 2020 13:36 - 12 feb 2020 13:45
#1
In 1 van onze Joomla websites is er een optie om bulk acties uit te voeren. Of eigenlijk als men in de lijst van de beheertickets (frontend en backend) een ticket aanvinkt dan krijg je deze optie. Nu is mijn vraag waar en hoe ik dit kan instellen. Het lijkt erop dat deze dropdown menu is samengesteld door een toevoeging in de template m.b.v. optgroup labels zoals in onderstaande voorbeeld:
Code:
<!DOCTYPE html> <html> <body> <select> <optgroup label="Swedish Cars"> <option value="volvo">Volvo</option> <option value="saab">Saab</option> </optgroup> <optgroup label="German Cars"> <option value="mercedes">Mercedes</option> <option value="audi">Audi</option> </optgroup> </select> </body> </html>

Is er een module of extensie die dit kan toevoegen? Of is er in Joomla zelf een optie waar dit ingesteld of ingevoerd kan worden. Bij voorbaat dank voor jullie input en hulp.





Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 12 feb 2020 13:45 door Jelle.

Dropdownmenu / Bulk acties in RS Tickets Pro

12 feb 2020 14:47
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik zie in al je screenshots de bulk actie optie. Maar misschien begrijp ik je vraag niet helemaal?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114

Dropdownmenu / Bulk acties in RS Tickets Pro

13 feb 2020 09:36
#3
Nog even ter verduidelijking. Ik heb het beheer van deze websites over moeten nemen. Ben inmiddels wel wat bekender met Joomla maar nog niet voldoende. Heel veel zaken zijn niet vastgelegd dus is het moeilijk of lastig om te achterhalen welke toepassingen e.d. zijn uitgevoerd. In dit geval is is de optie bulk actie aanwezig. Mijn vraag is dan ook hoe deze tot stand gekomen kan zijn?

- is deze misschien direct ingevoerd in de template?
- is er wellicht standaard een functie of optie in joomla die aangezet en bewerkt kan worden?
- of is er een (bekende) extensie die dit mogelijk maakt?

Dropdownmenu / Bulk acties in RS Tickets Pro

13 feb 2020 09:54
#4
Ik ken RSTickets verder niet.
Maar kijkend naar de afbeeldingen is het iets binnen RSTickets zelf en geen 'standaard joomla'.
Het kan zijn dat het een externe plugin is, loop je plugins na via beheren/plugins
Het kan ook zijn dat het een optie is binnen het component RSTickets. Loop daar alle instellingen na .
Het kan ook zijn dat het een zelfgemaakt iets (override) is.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Dropdownmenu / Bulk acties in RS Tickets Pro

13 feb 2020 10:16
#5
Ik vermoed dat je Bulk Actions verwart met custom fields. Kan het zijn dat je bij het aanmaken van een ticket de mogelijkheid hebt om eerst een hoofdveld te selecteren en dat er daarna een andere dropdown verschijnt met opties die gerelateerd zijn aan het hoofdveld?
Heb je anders een link naar je sites?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114

Dropdownmenu / Bulk acties in RS Tickets Pro

14 feb 2020 08:08
#6

Astrid schreef : Ik vermoed dat je Bulk Actions verwart met custom fields. Kan het zijn dat je bij het aanmaken van een ticket de mogelijkheid hebt om eerst een hoofdveld te selecteren en dat er daarna een andere dropdown verschijnt met opties die gerelateerd zijn aan het hoofdveld?
Heb je anders een link naar je sites?


Ik heb de naam overgenomen zoals die weergegeven staat op de website. Als men inlogt als gebruiker (melder) dan kan men een ticket aanvinken. Na het aanvinken verschijnt de dropdownmenu. Het lijkt er inderdaad veel op dat het gaat om custom fields gaat. Alleen kan ik dit niet terugvinden in de (speciale) artikels of veldgroepen. Ik denk ook zoals Romke aangeeft dat dit hoogstwaarschijnlijk een optie is binnen het component RSTickets of dat het zelf gemaakt is. Ik ga de vraag neerleggen bij RSTickets.

Bedankt voor het meedenken!

Dropdownmenu / Bulk acties in RS Tickets Pro

14 feb 2020 08:16
#7
Je vindt die bij "Departments".
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114

Dropdownmenu / Bulk acties in RS Tickets Pro

14 feb 2020 16:18
#8

Astrid schreef : Je vindt die bij "Departments".


Ik denk dat ik er uit ben. Het betreft de geavanceerde zoekfunctie bij RS TIckets. Die haalt zijn informatie uit die afdelingen. Dus hartstikke bedankt!
Deze thread kan gesloten worden.
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.796 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie