Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

wrapper-probleem

wrapper-probleem

02 aug 2020 00:41
#1
Ik heb op umap.openstreetmap.fr een (test-)kaartje gemaakt.

Om dit in te bedden staat er:
Code:
<iframe width="100%" height="300px" frameborder="0" allowfullscreen src="//umap.openstreetmap.fr/nl/map/rekken-boerderijen-van-1830_485040?scaleControl=true&miniMap=true&scrollWheelZoom=false&zoomControl=true&allowEdit=false&moreControl=true&searchControl=null&tilelayersControl=null&embedControl=null&datalayersControl=true&onLoadPanel=caption&captionBar=true"></iframe><p><a href="//umap.openstreetmap.fr/nl/map/rekken-boerderijen-van-1830_485040">Op volledig scherm weergeven</a></p>

Ik heb een menu item aangemaakt met type "iframe wrapper" . Daar moet ik een URL opgeven en een link. Huh? das toch min of meer hetzelfde, of ben ik nou te simpel?
Ik kom er niet uit wat in welk veld moet, en ik krijg alleen een kadertje waarin het geheel zich zou moeten afspelen...

Er is ook een korte URL, en die werkt gewoon in mijn browser

Helluuuppp!
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
  • LtB
  • LtB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 316

wrapper-probleem

02 aug 2020 08:25 - 08 aug 2020 10:33
#2
Dat kan wel, maar dan mis je enkele functionaliteiten. Je zou dan dit in het url veld moeten zetten:
Code:
//umap.openstreetmap.fr/nl/map/rekken-boerderijen-van-1830_485040?scaleControl=true&miniMap=true&scrollWheelZoom=false&zoomControl=true&allowEdit=false&moreControl=true&searchControl=null&tilelayersControl=null&embedControl=null&datalayersControl=true&onLoadPanel=caption&captionBar=true"
Beter is om de complete code in een artikel te zetten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 08 aug 2020 10:33 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

wrapper-probleem

02 aug 2020 23:59
#3
De ingekorte code in een Iframe werkt. Het ziet er netjes uit, ongeveer zoals ik verwacht had, en het is duidelijk mijn omgeving. Ik merk niets van functionaliteitsverlies, maar daar moet ik bij vertellen dat ik een week geleden niet wist dat umap bestond.

De hele code in een artikel: dat ziet er eerst heel vreemd uit, omdat in de editor de code niet te zien is. Er staat alleen de tekst "see full screen" , wat in het front-end een link blijkt te zijn naar, je raadt het al, de bedoelde umap-kaart in het volledige browserscherm. Maar dat wil ik niet.

Ik ben al met al wel geholpen, maar ik snap nog niet alles. Ooit zal ik daaraan moeten wennen...

Dank voor je hulp!
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
  • LtB
  • LtB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 316
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.914 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie