Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Mail werkt niet meer
Mail werkt niet meer
20 dec 2020 12:51 - 21 dec 2020 10:00
Hallo,
bezoekers kunnen op onze website registreren om tot een verborgen deel van de site toegang te krijgen.
In het verleden ging dit prima. Bezoekers vulden het formulier in waarna ik een mailtje kreeg en na goedkeuring kreeg de bezoeker toegang tot de volledige site.
Sinds enige tijd krijg ik dit mailtje niet meer. De bezoeker staat wel in mijn gebruikerslijst maar als niet geactiveerd.
Hoe kan ik dit terug in orde krijgen. Ik heb me reeds rot gezocht.
Na registratie van de gebruiker krijg ik dit bericht:
Joomla versie 3.9.23
PHP 7.3.7
MySQLi 5.5.57-MariaDB
Alvast bedankt voor de hulp
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (gebruikersbeheer probleempje) je probleem niet omschrijft.
bezoekers kunnen op onze website registreren om tot een verborgen deel van de site toegang te krijgen.
In het verleden ging dit prima. Bezoekers vulden het formulier in waarna ik een mailtje kreeg en na goedkeuring kreeg de bezoeker toegang tot de volledige site.
Sinds enige tijd krijg ik dit mailtje niet meer. De bezoeker staat wel in mijn gebruikerslijst maar als niet geactiveerd.
Hoe kan ik dit terug in orde krijgen. Ik heb me reeds rot gezocht.
Na registratie van de gebruiker krijg ik dit bericht:
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van de registratie e-mail. De fout is: Kan mailfunctie niet opstarten. De gebruiker die zich probeerde te registreren is:*****
Joomla versie 3.9.23
PHP 7.3.7
MySQLi 5.5.57-MariaDB
Alvast bedankt voor de hulp
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (gebruikersbeheer probleempje) je probleem niet omschrijft.
- Heirman Rudy
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Mail werkt niet meer
20 dec 2020 13:06Dan klopt er iets niet met de mailinstellingen van je site. Kan je wel een testmail verzenden via Algemene Instellingen - tabblad Server?Kan mailfunctie niet opstarten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Mail werkt niet meer
20 dec 2020 13:14
Hoi Astrid,
Test mail versturen lukt schijnbaar ook niet. Er staat wel mijn juiste emaiadres in
Test mail versturen lukt schijnbaar ook niet. Er staat wel mijn juiste emaiadres in
- Heirman Rudy
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Mail werkt niet meer
20 dec 2020 14:17
En dan e-mailadres is een mailadres van je domein?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
- Heirman Rudy
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Mail werkt niet meer
20 dec 2020 16:37
De vraag van Astrid was of jouw e-mailadres een adres is dat hoort bij het domein van de website.
Zet als het nog niet zo is de mail-instellingen eens op PHP Mailer.
En gebruik dan een e-mailadres dat eindigt op de domeinnaam van je website.
Maak dan eens een testmail en kijk of die aankomt.
Zet als het nog niet zo is de mail-instellingen eens op PHP Mailer.
En gebruik dan een e-mailadres dat eindigt op de domeinnaam van je website.
Maak dan eens een testmail en kijk of die aankomt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Mail werkt niet meer
20 dec 2020 17:31 - 20 dec 2020 17:34
Hoi
Ik heb geen e-mail adres met een domein naam. Wat word er bedoeld met domein. Ben hierin een volledige leek.
Het heeft steeds gewerkt met mijn e-mail adres. De site staat bij thuis op een NAS.
De email instelling staat op PHP mailer
Ik heb geen e-mail adres met een domein naam. Wat word er bedoeld met domein. Ben hierin een volledige leek.
Het heeft steeds gewerkt met mijn e-mail adres. De site staat bij thuis op een NAS.
De email instelling staat op PHP mailer
- Heirman Rudy
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Mail werkt niet meer
20 dec 2020 17:58
Met een e-mailadres wordt het volgende bedoel:
Stel je website is www.joomlanl.nl
Dan is joomlanl.nl je domein.
Een e-mailadres zoals bijvoorbeeld: helpmij@joomlanl.nl is dan een e-mailadres van het dpomein.
Dus als jij e-mail wil ontvangen van je Joomla-website, maakl dan een e-mailadres aan zoals bijvoorbeeld info@joudomein.nl waarbij je dan jouwdomein.nl vervangt door jouw website.
En als het goed is ontvang je die mail dan wel.
Stel je website is www.joomlanl.nl
Dan is joomlanl.nl je domein.
Een e-mailadres zoals bijvoorbeeld: helpmij@joomlanl.nl is dan een e-mailadres van het dpomein.
Dus als jij e-mail wil ontvangen van je Joomla-website, maakl dan een e-mailadres aan zoals bijvoorbeeld info@joudomein.nl waarbij je dan jouwdomein.nl vervangt door jouw website.
En als het goed is ontvang je die mail dan wel.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Mail werkt niet meer
20 dec 2020 18:52
Zou het dan kunnen dat onze url
www.theoriginalthewingmenantwerp.be
vroeger bij Telenet geregistreerd was en nu ergens anders?
Waar die nu staat weet ik momenteel niet
Maar het heeft altijd met mijn privé emailadres gewerkt.
Waar die nu staat weet ik momenteel niet
Maar het heeft altijd met mijn privé emailadres gewerkt.
- Heirman Rudy
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Mail werkt niet meer
20 dec 2020 19:16
Je hebt niet aangegeven dat je site op een eigen NAS draait. Als je alleen een domeinnaam hebt geregistreerd dan gaat bovenstaande niet op en adviseer ik je om smtp te gebruiken. Als je dat nu al hebt ingesteld en het werkt niet, dan moet je alle instellingen even goed controleren.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.819 seconden