Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

PHP versies verwarring

PHP versies verwarring

14 jan 2021 01:06
#1
Vanavond mijn site geupdated naar laatste versie. Zoals meestal was er ook een nieuwe versie van Akeeba Backup beschikbaar, die ik eerst installeerde. Daarbj kwam ik deze melding tegen: (kleur door mij)
Code:
[b]Older PHP version 7.3[/b] Your site is currently using PHP [color=blue]7.3.18[/color]. This version of PHP has entered its “Security maintenance” phase since Sunday, 06 December 2020 and has stopped receiving bug fixes. It will stop receiving security updates on Monday, 06 December 2021 at which point it will be unsuitable for use on a live site. Akeeba Backup will stop supporting your version of PHP soon after it becomes End-of-Life on Monday, 06 December 2021. We recommend that you plan your migration to a newer version of PHP before that date. We recommend PHP [color=blue]7.3[/color] or later. You can ask your host or your system administrator for instructions. It's easy and it will make your site faster and more secure.

De site gebruikt inderdaad PHP 7.3.18. Dat heb ik een paar maand geleden geupdated vanaf - dacht ik - een 5.xxx versie. Alles wat hierop draait (Joomla, Wordpress en TNG) werkt probleemloos.

Er is iets mis: in dit bericht wordt 7.3 beschouwd als een latere versie dan 7.3.18. Dat lijkt me onwaarschijnlijk...
Ik weet niet of dit bericht wordt gegenereerd door Akeeba of door Joomla (ik denk Joomla).

Hoe wordt het algoritme achter deze melding verbeterd? Wat kan ik daarvoor doen?

Leo
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
  • LtB
  • LtB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 316

PHP versies verwarring

14 jan 2021 08:28
#2
Die melding komt van Akeeba en is inderdaad niet logisch. Je kunt dit het beste even aan de makers vragen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37098

PHP versies verwarring

14 jan 2021 09:07
#3
Ik had dit onderwerp ook geplaatst op 14 december 2020!
LEES HIER VERDER

PHP versies verwarring

14 jan 2021 12:40
#4
Dank voor je terugkoppeling.
Omdat het andere topic ook al is afgesloten, sluit ik deze nu ook.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.897 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie