Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Joomla /administrator 503 error treedt opnieuw op

12 okt 2024 20:55 - 12 okt 2024 20:56
Ik heb onlangs hier een onderwerp gepost over een probleem met inloggen op de Joomla-backend van mijn site wikf.be. Het inlogscherm werd niet weergegeven, na lang wachten kwam er een foutmelding 

"The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later."

met 503 Service Unavailable in de header van het tabblad.Na veel proberen (php-versie wijzigen, back-ups terugzetten) hebben jullie (Moderator Astrid) het probleem opgelost door mijn installatie op te schonen (was gehackt in 2021) en toen werkte het weer.

Vanavond wilde ik wat gaan wijzigen op de site, maar helaas heb ik opnieuw hetzelfde probleem... Ik heb zelf al gekeken naar de bestanden, of ik er iets raars in kon vinden, maar ik weet er gewoon te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen.

Ik weet niet of/hoe ik een gesloten onderwerp weer kan openen, daarom maar een nieuw onderwerp.

Zouden jullie mij nog eens willen helpen om dit probleem op te lossen?

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• katuschka
  • katuschka's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

12 okt 2024 21:59
Je zult het nu echt zelf op moeten lossen.

Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit of doordat je verouderde of illegale extensies gebruikt.
Ga dus als volgt te werk:
  1. Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
  2. Zet een goede recente backup terug.
  3. wijzig al je wachtwoorden.
  4. update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
  5. Maak meteen een nieuwe backup.
Als je geen schone backup hebt is het het handigste om alles van de server te verwijderen. Wel eerst alle afbeeldingen en de configuration.php naar je computer halen (eventueel de hele site) en een backup maken van je database. Dan een schone installatie te doen met een nieuwe database en alle geïnstalleerde extensies. Daarna je afbeeldingen en je configuration.php weer uploaden en de backup van je database weer importeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

• Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

13 okt 2024 12:14
Mijn eigen pc is zeker vrij van spyware/malware. Ik werk daarop, dus ben er heel voorzichtig mee.

Het terugzetten van een back-up heeft tot nu toe niet geholpen.

Ik kan mijn wachtwoorden wijzigen, maar als ik niet kan inloggen, schiet ik daar vooralsnog niets mee op.

Ik heb al eens geprobeerd de website naar Joomla 4 over te zetten, maar dat ging niet goed. Het stond nog op de planning om daar eens naar te kijken, maar het is er nog niet van gekomen. Als ik niet kan inloggen, kan ik trouwens ook geen update doen. Installatron in DirectAdmin zegt dat de meest recente versie al is geïnstalleerd!?

Ik vrees dus dat er niets anders opzit dan helemaal opnieuw te beginnen. Raak ik dan niet al mijn artikelen kwijt? Of staan die in de database? Alle gebruikte bestanden (afbeeldingen enzo) heb ik al naar mijn eigen pc gekopieerd. Ik weet ook niet welke extensies de website gebruikt, ik kan dat nu ook niet zien omdat ik niet kan inloggen. Maar heel veel zal dat niet zijn, zo ingewikkeld is die website niet.

Bedankt in ieder geval voor alle hulp!

• katuschka
  • katuschka's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

13 okt 2024 18:04
Ik denk dat je 90% terugkrijgt met een nieuwe installatie van Joomla 3.10.12 met dp calendar en je template.
Installeer wel handmatig en niet via Installatron want dat maakt meer kapot dan je lief is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

• Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.646 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie